Millainen äiti päästää 8- vuotiaan liikkumaan illalla yksin? Lasun paikka tämä on.
Helsingissä äiti päästi pienen pojan 8v yksin illalla klo 18.30-19.00. Bussi pysäkillä humalainen mies tarttui pojasta ja yritti juottaa viinaa tälle pojalle. Onneksi lapsi pääsi pakenemaan tilanteesta ja ei käynyt mitään pahempaa hänelle. Äidillä vastuu lapsesta ja ihmettelen kuinka tuohon aikaan lapsi ylipäätään liikkuu yksistään ja vielä bussilla. Mielestä tämä pitäisi olla lastensuojelu viranomaisien asia. Sosiaalihuollosta pitäisi ottaa yhteyttä kyseiseen perheeseen sekä käydä tekemässä kotitarkastus sekä miettiä äidin vastuuta tässä tilanteessa.
Kommentit (35)
Puliukkohan tuossa on väärin toiminut, hänelle sanktio.
Äiti äiti äiti äitin syy! ÄÄÄIIITIIIII
Aloittaja sinä siis tunnet sen lapsen äidin? Kun tiedät sen, että vastuu on lapsen äidillä. Äiti on sun tietojen mukaan yksinhuoltaja. Muutenhan sinä olisit kirjoittanut, että vanhemmat ovat vastuussa, eikö vaan?
Mitäpä jos soittaisit tai lähettäisit viestin sille lapsen äidille, että hänkin saa tiedon tuosta näkemästäsi tapauksesta.
Kyllä tässä tarinassa se juoppo on vastuussa tapahtuneesta eli ap.
Mä oon opettanut saman ikäiselle että jos tulee ongelmia niin juoksee karkuun ja jos ei ehdi huutaa apua ja pysyy yksin liikkuessa sellaisissa paikoissa missä on muitakin ihmisiä.
Alkoholi pienissä määrin noi vanhalle lapselle ei kuitenkaan ole kuitenkaan kovin haitallista, enemmän se kokemus että vieras aikuinen pakottaa johonkin aiheuttaa traumoja.
Lapset harrastaa, käy kirjastossa, sukulaisten ja luokkakavereiden luona enemmän ja vähemmän itsenäisesti 8-vuotiaana. Kotona voi odottaa yksinhuoltaja tai olla vuorotyössä tai esim. matkalla kotiin uimasta, johon on päässyt lapsen ollessa tutussa harrastuksessa. Ei todellakaan suoraan lasun paikka.
Mitä ihmettä nyt taas. Tietty ikävä tapahtuma lapselle, mutta kyllähän 8-vuotiaat ovat jo tokaluokkalaisia, jotka käyvät omatoimisesti koulua. Ei tuo aikakaan ollut myöhäinen. Tietty jos nyt puhutaan jostain Hkin keskustasta, ni siellä voi meno olla ikävää, mutta oma 7-vuotiaani tuli juuri eilen ulkoa kotiin klo 20. Asumme pienellä paikkakunnalla ja lapsi oli ollut koulunpihalla leikkimässä kaverinsa kanssa. Ihan normaalia.
Mitä ihmettä? Kyllä Suomessa tuohon aikaan pitäisi olla turvallista. Valoisaakin on nyt. Harrastukset loppuvat tuohon aikaan, kaverilta tulee itse kotiin, voi käydä ostamassa iltapalaa ( samalla saa liikuntaa.). Ihan normaalia elämää lapselle. 19.15 pesulle, 19.30 iltapala, keskustelua vanhemman kanssa. Repun pakkaus, vaatteet huomiselle. 20.30 hammaspesu ja iltasatu. Klo 21 nukahtaa. Kun herää klo 7, niin tulee 10 tuntia unta.
Mutta jos edellinen ei riitä, niin sitten kysytään, että missä isä?
Vierailija kirjoitti:
Kuka se sinä olet tässä tarinassa? Yksi ihminen siellä bussipysäkillä? Bussikuski? Se juoppo?
Varmaan perheen isä, joka pakeni vastuuta.
Vau mikä kuningasajatus aloittajalla. Keksityn tarinan juoppo häiriköi 8- vuotiasta lasta bussipysäkillä. Lapsen kotiin pitäisi aloittajan mielestä tehdä kotitarkastus. Mielikuvitustarinan tapahtuma ei kuitenkaan käynyt lapsen kodissa, eikä äiti noin toiminut.
Aloittaja tietää jostain ihmeestä myös lapsen iän tarkasti. Porvoossa on nyt äititraumainen incel.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä, itse olen kulkenut kouluun ja harrastuksiin 7-v. asti. Ei ole lasun paikka, vaikka ikävä tapahtuma olikin.
Alle 10-vuotias ei todellakaan saa liikkua vielä yksin ulkona pitkin maita ja mantuja. Jos hyväksyt sen, olet osasyyllinen nykypäivän kakaroiden huonoon käytökseen ja suoranaiseen vajaaälyisyyteen. Olet samanlainen vätys kuin vanhempasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä, itse olen kulkenut kouluun ja harrastuksiin 7-v. asti. Ei ole lasun paikka, vaikka ikävä tapahtuma olikin.
Alle 10-vuotias ei todellakaan saa liikkua vielä yksin ulkona pitkin maita ja mantuja. Jos hyväksyt sen, olet osasyyllinen nykypäivän kakaroiden huonoon käytökseen ja suoranaiseen vajaaälyisyyteen. Olet samanlainen vätys kuin vanhempasi.
Saa liikkua arvon inkkeli.
Naapurin tuon ikäinen kiljui vielä 10 aikaan iltaisin taloyhtiön pihalla. Hän asui liikuntarajoitteisen isänsä kanssa.
Joten aloittaja mistä arvelet, että näkemäsi lapsi asuu yh-äidin kanssa?