Selittäkää nyt, mitä liikkuu mielessä niillä, jotka varaavat paikan junan hiljaisesta vaunusta ... ja puhuvat tauotta koko matkan?
En vaan kerta kaikkiaan tajua tätä yhtälöä, kun se vielä toistuu niin usein.
Tekevätkö ihmiset näin ihan kiusallaan, jotain aikuisteinin kapinointia, että minuahan ei mitkään säännöt koske? Vai mistä oikein on kyse? Kun asiasta kerrotaan lippua ostaessa, nenän edessä kolmikielisellä tarralla ja vielä kuulutuksissakin, niin ei oikein mene läpi, että "ai, en mä tienny"...??
Kommentit (50)
Saavat yleisön. Haluavat kuulla ja näkyä?? Itsekkäitä pazkiaisia.
Ja jotkut kuvittelevat, että sössöttömällä puhuminen (omasta mielestään kai luulevat kuiskaavansa) ei häiritsisi... Kyllä, se todellakin häiritsee, vielä enemmänkin kuin tavallinen puhe!
Koska ykkösluokkaa ei olisi koskaan kannattanut muuttaa hiljaiseksi.
Hassu ristiriita, että hiljaisten suomalaisten maassa ei osata olla hiljaa hiljaisessa vaunussa, mutta kun olin italialaisen junan hiljaisessa vaunussa, siellä todella oltiin haudanhiljaa, vaikka muuten nuo italialaiset puhuvat ja huutavat hullun lailla.
No kai nyt menit sanomaan, että tämä on hiljanen vaunu, pää kiinni. Itse ainakin menisin.
Konduktööri voisi heittää nämä liikkuvasta junasta, ja laukut perässä.
Tuohan on hyvin loogista.
Kun kaikki ovat ostaneet hiljaisen lipun, minä pystyn rauhassa hoitamaan puhelin/teams palaverin kun ympärissä ei ole tarpeetonta ölinää ja mölinää. Ei sitä palsua pysty millään pitämään yleisessä vaunussa, liian meluisia.
M42
Vierailija kirjoitti:
No kai nyt menit sanomaan, että tämä on hiljanen vaunu, pää kiinni. Itse ainakin menisin.
Ei jaksa, kun sama toistuu aina uudestaan. Jos yhden mölyapinan saa vaiennettua, seuraavalta asemalta tulee kaksi lisää.
Naisilla pitäisi olla porttikielto tuonne. On nimittäin todettu moneen kertaan, että jos kaksi naista istuu vierekkäin, he eivät kerta kaikkiaan pysty olemaan hiljaa.
Ne on vähän sellasia reppanoita, älyllisesti jälkeenjääneitä..
Aikoinaan oli junassa ykkös- ja kakkosluokan vaunuja (ja vielä paljon sitä ennen oli kolmosluokkakin ihan rahvaalle). Kakkosluokassa matkusti tavallinen kansa, mm. minä opiskelijanplanttu. Ykkösluokassa oli leveät nahkapenkit, tarjolla kahvia ja päivän lehdet luettavaksi. Sitä käytti bisnesväki.
Nyt kun ykkösluokkaa ei enää ole, niin jotkut vanhasta muistista ajattelevat, että nykyinen extra-luokka on sama kuin entinen ykkösluokka. Onhan siellä samoja mukavuuksia. Menevät sitten sinne pitämään kokouksiaan ja puhelimessa hölisemään liikepuhelunsa.
Sen päälle tulevat ne, joiden mielestä hiljainen jutustelu ei mitenkään voi häiritä.
Oletteko muuten huomanneet, että extraluokan naulakon metallihenkarit kolisee vastakkain kuin mikäkin tuulikannel? Tavallisissa vaunuissa ei moisesta hälystä tarvitse kärsiä.
Tavallisen vaunun tasainen puheensorina on jopa vähemmän ärsyttävää kuin hiljainen vaunu, jossa aina se yksi tai kaksi mölyapinaa huutaa kerrallaan, muiden ollessa hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla pitäisi olla porttikielto tuonne. On nimittäin todettu moneen kertaan, että jos kaksi naista istuu vierekkäin, he eivät kerta kaikkiaan pysty olemaan hiljaa.
Niinpä niin taas. Mä pystyn ja mä olen hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan oli junassa ykkös- ja kakkosluokan vaunuja (ja vielä paljon sitä ennen oli kolmosluokkakin ihan rahvaalle). Kakkosluokassa matkusti tavallinen kansa, mm. minä opiskelijanplanttu. Ykkösluokassa oli leveät nahkapenkit, tarjolla kahvia ja päivän lehdet luettavaksi. Sitä käytti bisnesväki.
Nyt kun ykkösluokkaa ei enää ole, niin jotkut vanhasta muistista ajattelevat, että nykyinen extra-luokka on sama kuin entinen ykkösluokka. Onhan siellä samoja mukavuuksia. Menevät sitten sinne pitämään kokouksiaan ja puhelimessa hölisemään liikepuhelunsa.
Sen päälle tulevat ne, joiden mielestä hiljainen jutustelu ei mitenkään voi häiritä.
Oletteko muuten huomanneet, että extraluokan naulakon metallihenkarit kolisee vastakkain kuin mikäkin tuulikannel? Tavallisissa vaunuissa ei moisesta hälystä tarvitse kärsiä.
Liekö nykyisissä extra-luokan matkustajissa kovinkaan paljoa heitä, jotka olisivat aikanaan matkustaneet ykkösluokassa? Kun en edes itse muista, milloin se ykkösluokka on sieltä junista poistunut ja voisin olla sitä ikäluokkaa ja jopa vanhempi kuin ikäluokka, joka tulee extraluokkaan kokoustamaan.
-49v
Usein näkee niitä, jotka selvästikin tiedostavat olevansa hiljaisessa osastossa, koska hetkittäin puhuvat kuiskien, mutta sitten se taas unohtuu ja desibelit nousee, sitten kuiskivat hetken, sitten taas huutavat... käsittämätöntä. Sitten saattavat hammasta purren olla sen 10 sekuntia hiljaa, mutta sen jälkeen onkin ihan pakko purkaa paineet PÄLÄPÄLÄPÄLÄ-ryöppynä.
Vierailija kirjoitti:
Hassu ristiriita, että hiljaisten suomalaisten maassa ei osata olla hiljaa hiljaisessa vaunussa, mutta kun olin italialaisen junan hiljaisessa vaunussa, siellä todella oltiin haudanhiljaa, vaikka muuten nuo italialaiset puhuvat ja huutavat hullun lailla.
Suurin osa suomalaisista ei vain ymmärrä näitä yksinkertaisia käytöstapoja, muuten kyllä uskovat mitä typerimpiä sääntöjä ja lakeja.
Ehdottomasti pahinta on se, kun vastakkain istuttaville paikoille tupsahtaa työporukka...
Jotta vastapää istuva kuulee, sille pitää tietysti huutaa sellaisella voimakkuudella, että taatusti kuuluu koko vaunuun.
Vierailija kirjoitti:
Bisnesluokan muistavat eivät ole näitä mölyäjiä. Veikkaan että mölyäjät eivät ole vanhassa bisnesluokassa käyneetkään.
He ovat varmaan niitä, joille työnantaja on maksanut sen junalipun. Eli heidän ei ole itse tarvinnut maksaa lisämaksua siitä hiljaiseen vaunuun asettautumisesta. Ei heitä siis kiinnosta lähinnä muu kuin että vaunussa on paremmat penkit ja kahvia saatavilla.
Mölyän, koska mä voin.