Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää mulle miksi tukien vertailussa ei huomioida palkan päälle tulevia tukia?

Vierailija
08.04.2025 |

En kuulu itse tukien saajaan, olen kokopäivätyössä yksityisellä sektorilla. Mutta ihmetyttää että sanotaan että joku saa tukia vaikka 2000 euroa, ei kannata mennä töihin ja sitten kun tarkemmint tarkastelee, tukeen on laskettu mukaan myös lapsilisät, mutta palkan päälle niitä ei ole huomioitu. Miksi vertailut tehdän näin? Onko tarkoitus vain aiheuttaa eripuraa? 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on. Ja tarkoitus on saada myös yksinkertaisimmat ihmiset uskomaan, että tukia saavat ovat joku oma lajinsa, joka elää koko elämänsä muiden kustannuksella. Ja että tukia saa suunnattomia määriä. 

Kysehän on kokoomuspropagandasta.

Vierailija
2/4 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus ei ole vain aiheuttaa eripuraa, vaan oikeasti hyökätä tukia (ja tukien tarvitsijoita) vastaan. Jos sitä varten tarvii vähän muunnella totuutta, niin sehän on vain ihan pieni valkoinen valhe. Paitsi että kun koko maailma alkaa koostua valkoisista valheista, niin vaihtoehtotodellisuus on arkipäivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan tehnyt käppyrää, kuinka paljon palkkojen prosenttikorotukset ja veroprogressio on vuosikymmenien kuluessa vaikuttanut palkkaeroihin?

Olisiko mahdollista, että matalapalkka-alojen ostovoima on koko ajan laskenut enemmän kuin korkeampaa palkkaa saavien?

Aina pitää muistaa, että rikas ei kuluta tarvettaan enempää. Köyhällä puolestaan ei ole varaa ostaa edes tarpeeseen. Edelliset vaikuttaa rahan kiertoon eli palvelualojen tuottoon ja liikevaihdosta saatavaan arvolisäkertymään.

Vierailija
4/4 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten hyvä kysymys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän