Mielenterveysongelmat
Testien perustella (kotona tehnyt) useamman kuukauden ollut lievä ahdistuneisuus ja lievä masennus. Nyt olo on aivan sietämätön ajoittain, olen kuin hullu, kilahdan nopeasti ja olen ahdistunut. Elämä tuntuu kärsimykseltä.
Käyn neuvolapsykologilla muutaman viikon välein, olen raskaana viimeisellä kolmanneksella.
Minulla oli noin vuosi sitten burnout ja kesällä keskenmeno. Masennus ja ahdistuneisuus oikeastaan alkoi keskenmenosta.
Kannattaako hakea lisää apua? Koen oloni ihan sietämättömäksi. Olen tottunut syömään tunteisiin ja en voi sitä toteuttaa raskausdiabeteksen takia.
Minulla on ollut aiemmin masennusjaksoja elämän aikana, käytössä seronil (ei merkittävää hyötyä) ja sitalopraamia oli lyhyt jakso, en ehkä jaksanut käyttää tarpeeksi kauan että vaikutus olisi näkynyt.
Mies on tällä hetkellä kotona, hoitaa periaatteessa kotityöt mutta aika laiskasti välillä, tekee kun innostuu...
Isovanhemmat ei jaksa/ehdi juuri auttaa.
Kommentit (2)
Lieviin oireisiin harvemmin mitään apua tarjotaan. Ehkä pilleripurkki muodon vuoksi. Toki olet raskaana niin tilanteeseen voidaan suhtautua eri tavalla. Jos tuntuu ettet pärjää niin yritä saada lisää apua ja tukea. Kyse on myös lapsestasi. Synnytys ja elämä vauvan kanssa on oma mylleryksensä ja tarvitset voimia. Parempi ettei tilanne ainakaan pahene.
Niin lähinnä mietin että yritänkö sinnitellä vai yritänkö päästä neuvolalääkärille?