Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Allergiaa???

14.03.2007 |

2v poika on aina ollut huono nukkumaan, itkeskellyt öisin paljon, jopa useita kymmeniä kertoja per yö. Kakka on aina ollut kova ja sairastellutkin paljon. Allergioista on löydetty maito ja kananmuna, sitrushedelmät ja omena, persikkakin tuntuu aiheuttavan lievää näppylöintiä.

Nyt olen alkanut miettimään voiko jokin allergia ilmetä pelkkänä kovana kakkana, jatkuvana sairasteluna ja yöitkuisuutena? Iho-oireita ei ole nytkun vältämme noita edellä mainitsemiani ruoka-aineita. Kakka on sillä tavalla kova että kakan alku on todella kova, lapsi ähistää naama punaisena, sen näköisenä että verisuoni kohta poksahtaa päässä. Loppuosa kakasta on sitten puolestaan aika velliä. Mieleeni tulee ensimmäisenä viljat kun on siis jatkuvasti nuo oireet.

Onko jollakulla ollut samanlaisia oireita? Toisaalta mietin että onko se vain tuo kova kakka mikä tekee yöitkut, emmekä ole löytäneet siihen oikein apua. Auttakaa epätoivoista...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös ummetus. Eli joku ruoka-aine ei oikein sovi suolelle (en sitten tiedä puhutaanko siitä allergiana vai jonain muuna). Allergioilla on tapana veltostuttaa suolta joka sitten saattaa aiheuttaa ummetusta. Yöitkuisuus on myös hyvin tyypillinen allergian oire tosin muiden oireiden ohella.

Kannattanee kokeilla olla jonkun aikaa ilman esim. niitä viljoja. Ja katsoa miten käy. Tosin sitten kannattaa pitää huolta että saa muuten hyvin kuituja kasviksista ta

Vierailija
2/6 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen aloe vera tuotteita, erityisesti gel- juomaa . Juoma auttaa iho-oireisiin, kovaan vatsaan, uneen jne jne. Kavereiden lapsilla paljon kokemusta lasten ummetuksen hoidosta, kun mikään muu enää auttanut. Omalta kohdaltani voin sanoa että pojalla (10kk) on helpottanut iho-oireet sekä vatsanväänteet vähentyneet juoman aloituksen myötä. Ja se täytyy muistaa ettei tämä ole lääkettä (jotkut näin luulevat), eikä siis tee kenellekkään mitään haittaa =)

-Anselmiina2-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moniallergiselle lapselle, sillä sisäisesti nautittuna sille voi allergisoitua melko helposti. Ja ihollehan ei yleensäkään suositella näitä kasvisperäisiä voiteita/rasvoja (tämäkin siis allergologin kommentti). Joskus siis näyttää, että se aluksi sopii, mutta allergisoituminen voi tapahtua vasta myöhemminkin. Toisin sanoen itse en antaisi moniallergiselle missään nimessä, ei ole käsittääkseni mitään näyttöä siitä, että auttaisi suolioireisessa allergiassa. Jos jollakin on tutkimustietoa, niin olen toki valmis muuttamaan mieltäni:)

Vierailija
4/6 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en totisesti uskaltaisi moniallergiselle moista juomaa antaa, ainakaan pienelle!

Mitä kummaa tuollainen aloe vera -juoma ylipäänsä on? Olen nimittäin lukenut, että aloe vera siäisesti nautittuna on myrkyllistä,,,?!?! On myrkytystapauksia, kun kotona kasvatettua aloe vera -" terveyskasvia" on alettu nauttia jossain muodossa terveemmän elämän toivossa. Hui. Eiköhän niitä vatsan rauhoituskonsteja ole muitakin?? Ei millään pahalla, ihan hauskaa jos joillekin toimii ja auttaa... Onhan ap:llä jo maitohappobakteerit käytössä?

Vierailija
5/6 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikelle voi allergisoitua myöhemminkin, ei vain aloe veralle. Myrkytysjutut ovat juuri lähtöisin näistä kotiviljelijöistä, kukaan ihan niin " hullu" ole että itse alkaisi kyseisiä juomia valmistamaan. Lisätietoa voi aina hankkia, vaikka googlesta hakusanoilla aloe vera barbadensis miller tai aloe vera probolis tai pelkkä probolis.

-Anselmiina2-

Vierailija
6/6 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jonkin verran voi yrittää pienellä ihmisellä välttää niitä ihan kaikkein herkistävämpiä, eikö? Jos vaikka jotain muuta kokeilisi aluksi... Se, että jokin tuote on " luonnontuote" eikä " lääke" , ei todellakaan automaattisesti tarkoita sitä, että se olisi jotenkin parempi ja turvallisempi... Itse olen taipuvainen ajattelemaan melkeinpä päin vastoin, mutta kaikilla meillä on tietty omat uskomuksemme. Toivottavasti ap kuitenkin saa jostain apua ja helpotusta lapsen vaivoihin!