Kumpi alue Helsingissä on parempi muuttaa lapsen kanssa: Kallio/Hakaniemi vai Haaga? Asutaan tällä hetkellä Pasilassa.
En osaa päättää kumpaan muutettaisiin lapsen kanssa, olen koko ikäni asunut Helsingin kantakaupungissa niin Haaga tuntuu vähän liian syrjäiseltä mutta toisaalta siellä on rauhallisempaa ja enemmän lapsiperheitä.
Kalasatamaan tai Katajanokkaan haluaisin muuttaa mutta rahat ei riitä siihen.
Kommentit (57)
Merihaassa asuu tyytyväisiä lapsiperheitä.
Itse ainakin viihdyn P-Haagassa. Rauhallista, hyvät yhteydet ja palvelut. Lapsella olisi helppo koulumatka Sykkiin.
Vierailija kirjoitti:
Katajanokka ei ole sellainen ihana paikka asua kuin luulet. Olet riippuvainen ratikasta ja lähikauppa on Stockan Herkku.
Skattalla oli ainakin ennen k-market ja alepa lähikauppoina
Kallio, Vallila, Alppiharju, Sörnäinen ovat parhaita paikkoja
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä on.
Niin, kukaanhan ei muuta edes Katajanokkaan, ei varsinkaan useamman polven takaa stadilaiset. Yleensä mennään Katajanokalle. Ihmettelen myös, miksi lapsen kanssa pitää pyrkiä pois Pasilasta, joka on logistisesti parhaita paikkoja. Ilmeisesti kirjoittaja itse ei edes tiedä, että Pasiloita on useampi jo viralliselta nimeltäänkin sijaintinsa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo Merihaka on toisten mielestä ruma, mutta oli Merihaan arkkitehtuurista mitä mieltä hyvänsä, niin Merihaka on rauhallinen, keskeisellä paikalla sivussa oleva pläntti josta on hyvät maisemat ja kulkuyhteydet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo Merihaka on toisten mielestä ruma, mutta oli Merihaan arkkitehtuurista mitä mieltä hyvänsä, niin Merihaka on rauhallinen, keskeisellä paikalla sivussa oleva pläntti josta on hyvät maisemat ja kulkuyhteydet.
Toinen vastaava mainio paikka on myös Itä-Pasila. Autoliikenne kulkee alhaalla ja asuintalojen pihat ja tiet ovat autoista vapaita lukuunottamatta joitakin huoltojoja.
Kalliossa paljon risteileviä katuja, vähän sama kuin kruununhaassa, jonne en myöskään muuttaisi, koska tuhatta ajavia tolloja, joilla vilkut ei toimi tai päällä kun ajavat suoraan. Muutamia viihtyisiä seutuja, mutta yleisesti niin paljon liikennettä, ettei lapsille kiva kasvuympäristö.
Haagassa paikoin parempi tilanne ja rauhallisempia katuja, mutta etelöineen ja pohjoisineen aika iso alue ja mahtuu monenlaista ympäristöä. Talokanta vähän mitä on paikoin, mm. äänieristys 60-80 -luvun taloissa. Muttei kai niin paha kuin itä-helsingin paperitalot.
Mutta älä huoli, katajanokka on ihan kauhea paikka monessa mielessä, siitä voisi kirjoittaa ihan oman ketjunsa.
Eihän tuossa ole mitään miettimistä, Etelä-Haaga tietenkin ! Tai Ruskeasuo!
Etelä-Haagassa suurin osa taloista on hissittömiä, mikä saattaa aiheuttaa turhautumista/ongelmia pitkällä aikavälillä. Muuten Etelä-Haaga on OK. Itse valitsisin kuitenkin tässä tapauksessa Hakaniemen, loistavat liikenneyhteydet, keskusta lähellä ja taloissa hissit. Ei siis haittaa vaikka asuisi ylemmissä kerroksissa.
Katajanokalle en muuttaisi. Se on liikenteellisesti sumppu ja jos on auto, on pysäköintipaikan saaminen/löytäminen vaikeaa.
Mitäpä lottoat