Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajokortti pois, miten töihin?

Vierailija
08.04.2025 |

Terveyteen liittyvän syyn takia ajokortti poissa. Työ sijaitsee toisella paikkakunnalla. Julkista liikennettä ei ole ja kaiken lisäksi vuorotyö joten ainoa tapa on omalla autolla kulkeminen. Enhän mä nyt voi jäädä sairaslomalle vuodeksi? Eikö työnantajan jo siinä vaiheessa anna kenkää?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaslomaa ei myönnetä työmatkavaikeuksien vuoksi.

Vuokraa asunto tai huone työpaikkakunnalta?

Pääsisitkö työkaverin kyydissä?

Voisiko joku tuttava kuljettaa sinut töihin?

Ei kukaan ole niin idiootti, että töiden takia alkaa vuokraamaan asunnon 😂😂😂😂 missä todellisuudessa oikein elät?!?!?!?!?? Ihmisillä on jo valmiiksi asumiskustannukset maksettavanaan😂😂 siihen aleta jotain helvetin satojen eurojen asuntoja vielä vuokraamaan, jotta pääsee töihin :DD ja saa ehkä kolmasosan menetetyistä rahoista palkkana takaisin, ei jumalauta tämä palsta on uskomaton.

Aika moni vuokraa töiden takia asunnon. Minulla oli n. 600 km työmatkaa ja olisi ollut aika haastavaa ajaa se päivittäin edestakaisin ilman työasuntoa.

Vierailija
42/47 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole niin idiootti, että töiden takia alkaa vuokraamaan asunnon 😂😂😂😂 missä todellisuudessa oikein elät?!?!?!?!?? Ihmisillä on jo valmiiksi asumiskustannukset maksettavanaan😂😂 siihen aleta jotain helvetin satojen eurojen asuntoja vielä vuokraamaan, jotta pääsee töihin :DD ja saa ehkä kolmasosan menetetyistä rahoista palkkana takaisin, ei jumalauta tämä palsta on uskomaton.

Oletko tosissasi? Tiedän useammankin jotka asuvat viikonpäivät muualla kun ovat töissä toisella paikkakunnalla. Se, että sinä olet liian laiska tai köyhä ei tarkoita sitä että muutkin olisivat. 

No heillä on mahdollisuus asua toisella paikkakunnalla. Ihmisillä on elämäntilanteet erilaisia . Ei maailma pyöri  sen mukaan miten sinä ja ne useammat asiat kokevat ja miten teille asiat tapahtuu. Vain tyhmät eivät tuota asiaa ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miten sitten, kun työntekijästä kuuluu, mutta ei tule työpaikalle?"

Jos et saavu työpaikalle sovittuna työaikana, se on irtisanomisperuste. Ajokortin menettäminen terveydellisin perustein ei ole hyväksyttävä syy olla pois töistä.

Riippuu työpaikasta. Mulla oli pari kuukautta auto hajalla ja asun maalla enkä päässyt töihin. Jotkut muut hoiti mun työt sen aikaa ja palasin töihin kun auton sain kuntoon. Olen henk.koht.avustaja. 

Vierailija
44/47 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien rattijuoppous on ollut olevinaan terveyteen liittyvä syy?

Otapa asioista paremmin selvää, ennen kuin auot päätäsi. On lukematon määrä erilaisia sairauksia ja sairaudentiloja, jotka vievät ajokortin, ei pelkästään rattijuoppous. Itse asiassa sinun pään käyttösi on jo sillä tolalla, että viranomaisten ja lääkärien pitäisi miettiä myös sinun ajokorttisi tilannetta.

Vierailija
45/47 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksälle menetti korttinsa hetkeksi ylinopeuksien takia, töissä piti kuitenkin käydä. Vaihtoi veljensä kanssa autoa, koska kyllähän poliisit skannerillaan näkee, onko auton omistajalla/haltijalla ajokielto. Hyvin voi ajella toisen autolla, ajokielto näkyy siinä omassa autossa.

Sellaistakin mietin, että jos ei ole ketään kenen kanssa vaihtaa autoa, niin voisi myydä auton jollekin tutulle - silloin ei näkyisi varmaan oma nimi ainakaan ekana siinä poliisin skannerissa. Tietojen päivittyminen kestää hetken, et ihan välittömästi kauppojen jälkeen en hyppäis auton rattiin.

Vierailija
46/47 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain verenkiertohäiriön, lri laittoi 3kk ajokieltoon tutkimusten ajaksi. Ei ilmoittanut poliisille ym, ainoastaan jos olisi tullut kolari, vaikken olisi itse aiheuttanut, vakuutusyhtiö tuskin olisi korvannut. 

Vierailija
47/47 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi? Tiedän useammankin jotka asuvat viikonpäivät muualla kun ovat töissä toisella paikkakunnalla. Se, että sinä olet liian laiska tai köyhä ei tarkoita sitä että muutkin olisivat. 

Minäkin tein aikoinaan noin, mutta sitten rahat loppuivat. Oli pakko ottaa lopputili.