Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies: Kun naisella on kohdunsisäinen ehkäisyväline, tuntuuko langat rakastellessasi?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdella naisellani ollut hormonikierukka ja kummankin kanssa olen ajoittain tuntenut langanpäiden pistelyn terskassani.

Vierailija
2/30 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutisee pippelinpäässä ikävästi : (

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kierukasta on puhe, niin kyllä tuntuu. Riippuu kyllä päivästä, mutta joskus pitää jättää leikki kesken, kun nuppi menee verille. Saattaa kustessa sattua muutaman päivän, jos sopivaan kohtaan on päässyt hankaamaan.

Vierailija
4/30 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tuntenut langanpäät kun IUD on ollut käytössä. Se on rauhoittava tunne, tiedän että kinkku ei ole käynyt sitä minulta salaa poistattamassa ja ne varoittavat siitä että olen painunut lähellä tapahtumahorisonttia.

Vierailija
5/30 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa ihanaa tökkiä nupilla johonkin neulatyynyyn. Mielummin olen ilman.

Vierailija
6/30 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kierukasta on puhe, niin kyllä tuntuu.

Kierukka on  yksi kohdunsisäisten ehkäisyvälineiden laji, niille kaikille on ominaista että niissä on "langat", ne ovat jäykät ja nykyisin muovia, ne mahdollistavat IUD'n poistamisen ilman kirurgista operaatiota.

Vierailija
7/30 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kierukasta on puhe, niin kyllä tuntuu.

Kierukka on  yksi kohdunsisäisten ehkäisyvälineiden laji, niille kaikille on ominaista että niissä on "langat", ne ovat jäykät ja nykyisin muovia, ne mahdollistavat IUD'n poistamisen ilman kirurgista operaatiota.

Kiitoksia tiedoista. Itselläni on kokemusta vain kierukasta, joten vastasin siltä pohjalta. Muista WMD:stä en ollut kuullutkaan.

Vierailija
8/30 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo laittoi kierukan. Kun sitten innoissani aloin polkemaan tökkäsi jokin lanka kullin päähän niin että sävähdin ja hieman lerpahti siinä. Vaimo kysyi mikä tuli ja katsottiin että kulli on kunnossa. Hän kävi gynellä ja mainitsi asiasta. Jotain niille koitettiin tehdä, mutta ei se auttanut jos painoi palleja myöten. Siirryttiin käyttämään pillereitä. 

Vierailija
9/30 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu joskus viiltävänä kipuna terskassa vaikkei avohaavaa tulekaan

Vierailija
10/30 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran jykevä peli ettei pari lankaa haittaa, mutta takaapäin jos laittelee oikeen juurtamyöten kakkoseen niin hammasraudat saattaa välillä kirpasta.

Vierailija
11/30 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella inhottava tunne, välillä meinaa halut kadota kun nipistää.

Vierailija
12/30 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pannut niin, että kierukka on irronnut.

Vierailija
13/30 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutisee pippelinpäässä ikävästi : (

Esileikin aikana voit kokeilla varovasti sormilla kääntää langanpäät "ylöspäin".  (teknisesti siinä ei tarvitse tehdä kummoisiakaan liikkeitä, kun miehellä joskus ne kaksi sormea eksyy naisen sisälle, niin niillä vain työntää langanpäitä ylöspäin, mutta niistä ei saa missään nimessä vetää. 

Nainen voi toki tämän itsekin kääntää niitä, jos sormet ylettyy. Jos hyvin käy, niin pysyvät sillä lailla koko penetraation ajan. Jos ei, niin naiselle voi sanoa siitä ja hän saattaa saada lääkärin lyhentämään lankoja kohdunkaulan sisään. Tämä on tosin riskialtista siinä mielessä, että jossain vaiheessa kuukautiskiertoa kohdunkaula on hiukan lyhyempi ja sitten ne langanpäät saattaa pistellä ihan kunnolla - eikä niit saa käännettyä ylöspäin.

Vierailija
14/30 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen mieheni ei ole kokenut lankojen pistelevän. Edellinen koki. Olen miettinyt, että "herkän" miehen kanssahan voisi kokeilla soft-tamponia estämään pistely (tai kondomia)

Vierailija
15/30 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen mieheni ei ole kokenut lankojen pistelevän. Edellinen koki. Olen miettinyt, että "herkän" miehen kanssahan voisi kokeilla soft-tamponia estämään pistely (tai kondomia)

Kyseessä ei ole miehen tuntoherkkyys neulanpiston kaltaista kiusaa kohtaan. Avauksen linkissä sanotaan että tutkimuksen mukaan 3% - 9% miehistä [jotka olivat suhteessa UID naisen kanssa] kokivat langat kiusaksi - joten noin 6% miehistä omaa pitemmänpuoleisen meisselin.

Vierailija
16/30 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan nyt naisena.

Minulla ne langat lyhennettiin heti laiton yhteydessä. Nyt ne taitaa olla kääntynyt ylöspäin sopivasti, että ne edelleen tuntee (Mikä on tärkeää) siellä.

Ei ole edes iso kaluinen mies valittanut, että pistelisi. 

Vierailija
17/30 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ylety niin syvälle että tuntuisi mitään.

Vierailija
18/30 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan nyt naisena.

Minulla ne langat lyhennettiin heti laiton yhteydessä. Nyt ne taitaa olla kääntynyt ylöspäin sopivasti, että ne edelleen tuntee (Mikä on tärkeää) siellä.

Ei ole edes iso kaluinen mies valittanut, että pistelisi. 

Ihan jokaisen naisen kohdalla ulosvetolangat katkastaan sopivan pituisiksi juuri ko. naiselle.

Miehet eivät välttämättä kerro pistelystä vaan säätävät työskentelyetäisyyttään sopivaksi.

Vierailija
19/30 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikka menee kuulemma "pohjaan" Ne langat on kuulemma siellä eri puolella kohdunkaulaa, joten ne jotka väittävät tuntevansa ovat huijareita tai TOSI OHUT MUNAISIA . Kysytty gynegologilta.

Vertaus oli että otat litran limupullon, josta leikkaat pohjan pois ja työnnät kikkelisi juoma osuuden läpi.

T: M35

Vierailija
20/30 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikka menee kuulemma "pohjaan" Ne langat on kuulemma siellä eri puolella kohdunkaulaa, joten ne jotka väittävät tuntevansa ovat huijareita tai TOSI OHUT MUNAISIA . Kysytty gynegologilta.

Vertaus oli että otat litran limupullon, josta leikkaat pohjan pois ja työnnät kikkelisi juoma osuuden läpi.

T: M35

Sinun karjahtelusi ei paina nyt ollenkaan mitään, avauksen linkissä kerrotaan että mies saattaa tuntea langat, healthline.com on arvostettu saitti, ei somesontaa.

Vielä arvostetumpi saitti NHS (UK:n terveysviranomainen) muotoilee asian seuraavasti sivullaan https://www.nhs.uk/contraception/methods-of-contraception/iud-coil/side… "Kumppanisi ei pitäisi voida tuntea IUD -lankoja sukupuoliyhteyden aikana. Jos he kuitenkin ne tuntevat ja se aiheuttaa ongelmaa, käy lääkärillä tai sairaanhoitajalla tarkistuttamassa langat."

Mutta mikään tarkistus, säätö tai lyhennys ei kuitenkaan auta jos miehen meisseli on miehekkään pituinen.