Parisuhde eri haaveet
Ollaan oltu yhdessä parisen vuotta. Alkuun sillä lailla, että eletään vaan hetkessä eikä mietitä tulevaisuutta. Tai no mies taitaa edelleenkin elää niin. Itse ottanut puheeksi tulevaisuudensuunnitelmat. Haluaisin ehkä lapsia joskus. Ajatus tuntuu vielä kaukaiselta, mutta aina olen jotenkin ajatellut, että joskus haluan lapsia. Mies taas on oikeastaan hyvin varma, ettei halua niitä koskaan. Haluaisin myös matkustella jossakin, mies ei halua sitäkään. Hän on matkustellut elämässään tarpeeksi.
Minä kaipaan uusia kokemuksia elämässä ja mies ei. Toki hänellä, eikä minulla ole tällä hetkellä edes varaa matkusteluun tai lapsen hankintaan, mutta itse olen motivoitunut muuttamaan asian ja mahdollistamaan nuo asiat tulevaisuudessa.
Kaikesta päätellen ei siis sovita ollenkaan yhteen, mutta asia on vaikea ja erosta puhuminenkin tuntuu hirveältä. Ei sitäkään haluttaisi. Mutta jos omat elämänhaaveet on niin erilaiset niin mitä siinä voi tehdä
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis olette olleet pari vuotta yhdessä, mutta ette ole heti suhteen alussa puhuneet näistä asioista? Kyllä minä tein ihan heti selväksi, että en halua lapsia ja tykkään matkustaa. Tulihan sitä kerrottua reissuista. Mistä ihmeestä te olette jutelleet tähän asti?
Hyvin nuorina ei välttämättä puhuta lapsista. Etenkään, jos niitä ei joka tapauksessa haluta kuin vasta kolmen kympin puolella. Itse olin suhteessa varmaan viisi vuotta ennen kuin lapsista puhuttiin ja viisitoista vuotta ennen ensimmäistä lasta. Puhuttavaa riitti silti vaikka kuinka paljon.
Juuri tuon takia lapsia syntyy niin vähän. Ensin niistä ei edes puhuta ja joskus kolmenkympin jälkeen havahdutaan siihen että toinen haluaa ja toinen ei. Siinä on sitten jo yhteiset asuntolainat ja kasvettu yhteen niin että erotakin on vaikeaa.
<
Olisin juossut parikymppisenä pakoon, jos mies olisi alkanut puhumaan lapsista. Päätös yrittämisestä tehtiin vasta pitkästi kolmen kympin puolella.
Eri tietenkin, jos haluaa vahvasti lapsia ja varsinkin nuorena. Silloin kannattaa ottaa asia esiin ajoissa.
Tai sitten niitä syntyy vähän koska niitä ei halua pariskunnasta kumpikaan.