Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde eri haaveet

Vierailija
08.04.2025 |

Ollaan oltu yhdessä parisen vuotta. Alkuun sillä lailla, että eletään vaan hetkessä eikä mietitä tulevaisuutta. Tai no mies taitaa edelleenkin elää niin. Itse ottanut puheeksi tulevaisuudensuunnitelmat. Haluaisin ehkä lapsia joskus. Ajatus tuntuu vielä kaukaiselta, mutta aina olen jotenkin ajatellut, että joskus haluan lapsia. Mies taas on oikeastaan hyvin varma, ettei halua niitä koskaan. Haluaisin myös matkustella jossakin, mies ei halua sitäkään. Hän on matkustellut elämässään tarpeeksi. 

Minä kaipaan uusia kokemuksia elämässä ja mies ei. Toki hänellä, eikä minulla ole tällä hetkellä edes varaa matkusteluun tai lapsen hankintaan, mutta itse olen motivoitunut muuttamaan asian ja mahdollistamaan nuo asiat tulevaisuudessa. 

Kaikesta päätellen ei siis sovita ollenkaan yhteen, mutta asia on vaikea ja erosta puhuminenkin tuntuu hirveältä. Ei sitäkään haluttaisi. Mutta jos omat elämänhaaveet on niin erilaiset niin mitä siinä voi tehdä

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat siis lapsia ja haluat matkustella eli otat lapsen mukaan kun matkustelet. No löydät jonkun miehen joka panee sinut paksuksi mutta ei halua kasvattaa eikä elättää sitä lasta. Kyllä nainen helposti lapsia saa mutta sellaista miestä ei helposti löydä joka haluaa sitoutua parisuhteeseen ja sen lapsen ehdoilla.

Vierailija
2/22 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikäsi lapsihaaveineen on tukevasti keski-ikäinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ikäsi lapsihaaveineen on tukevasti keski-ikäinen?

Alle 30v

Vierailija
4/22 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten etsi sellainen mies, joka haluaa lapsen

Vierailija
5/22 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika lailla yksi tärkeimmistä asioista parisuhteessa että halutaan edes suhteellisen samoja asioita mitä tulee elämän isoihin suuntaviivoihin. Jos ne toiveet ja haaveet ovat ihan erilaisia niin ei siitä vain hyvää ja toimivaa parisuhdetta tule.

Vierailija
6/22 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurja tilanne. Älä jää toivomaan ja odottamaan että miehen mieli muuttuisi, vaan revi laastari irti mahdollisimman nopeasti. Sulla on vielä hyvä aika löytää uusi mies tulevien lastesi iäksi, mutta pian ei ole jos jäät tuohon vatvomaan.

Vierailija
7/22 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa parisuhteen edut, eli vakipillun, ilman sitoumuksia ja velvollisuuksia. 

Miksi olet tuon miehen kanssa?

Vierailija
8/22 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveet jakautuu 2 eri ryhmään, lottovoittohaaveet, joista yleensä haaveillaan koko ikä ja osittain ehkä saavutetaankin edes jossain määrin ne ennen eläkeikää.

Sitten on tosiaan nämä jos haaveilee lapsesta, asumisesta Lontoossa, drinkkien juomisesta Karibian rannnalla tai kulttuurikohteiden kiertelystä Kairossa ym. Näissä olisi hyvä olla samankaltaisia ajatuksia.

Vierailija
9/22 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa parisuhteen edut, eli vakipillun, ilman sitoumuksia ja velvollisuuksia. 

Eli ei ole mahdollista olla sitoutuneessa suhteessa ellei hanki lapsia?

Vierailija
10/22 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja ei ole mahdollista olla sitoutuneessa suhteessa jos ei halua matkustella?

Vierailija
11/22 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä niittää mitä kylvää. 

Vierailija
12/22 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, vai onko?

Omituinen kommentti tuo vakipillu-juttu.

Vierailija
13/22 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olette olleet pari vuotta yhdessä, mutta ette ole heti suhteen alussa puhuneet näistä asioista? Kyllä minä tein ihan heti selväksi, että en halua lapsia ja tykkään matkustaa. Tulihan sitä kerrottua reissuista. Mistä ihmeestä te olette jutelleet tähän asti?

Vierailija
14/22 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa parisuhteen edut, eli vakipillun, ilman sitoutumuksia ja velvollisuuskia, jos kaikki ei mene tismalleen niin kuin nainen haaveilee ja haluaa. 

Vierailija
15/22 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis olette olleet pari vuotta yhdessä, mutta ette ole heti suhteen alussa puhuneet näistä asioista? Kyllä minä tein ihan heti selväksi, että en halua lapsia ja tykkään matkustaa. Tulihan sitä kerrottua reissuista. Mistä ihmeestä te olette jutelleet tähän asti?

Etkö voi harrastaa matkustelua ystäviesi tai vaikka siskojen kanssa?

Vierailija
16/22 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette ole samaa mieltä lapsista, niin ette tietenkään sovi yhtään. 

Matkustelu ei ole ongelma mielestäni, koska aina voi matkustaa myös yksin tai kavereiden kanssa. Ei siihen välttämättä puolisoa tarvitse mukaan. Itse teen reissuja yksin vaikka olen parisuhteessa. 

Vierailija
17/22 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat ja toisen odotukset ja tavoitteet elämässä voivat myös muuttua matkan varrella. Harva asia on kiveenhakattu.

Siinä sitten katsotaan, onko kykyä ja halua kompromisseihin. Mennäänkö parisuhde edellä vai omat unelmat edellä. Tietysti näitä voidaan sovittaa yhteen, mutta harva voi saada kaikkea optimaalisimmalla tavalla. Ajoitus voi koitua kohtaloksi, vaikka varsinaisia ristiriitoja ei olisikaan. Molempien pitää haluta samaa asiaa samaan aikaan, että suhde kukoistaisi.

Vierailija
18/22 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat ja toisen odotukset ja tavoitteet elämässä voivat myös muuttua matkan varrella. Harva asia on kiveenhakattu.

Siinä sitten katsotaan, onko kykyä ja halua kompromisseihin. Mennäänkö parisuhde edellä vai omat unelmat edellä. Tietysti näitä voidaan sovittaa yhteen, mutta harva voi saada kaikkea optimaalisimmalla tavalla. Ajoitus voi koitua kohtaloksi, vaikka varsinaisia ristiriitoja ei olisikaan. Molempien pitää haluta samaa asiaa samaan aikaan, että suhde kukoistaisi.

Tuossa lapsiasiassa on aika mahdotonta tehdä kompromissia. Lapsi joko tehdään tai ei tehdä, välimuotoa ei ole. Eikä niinkään oikein voi tehdä että hankitaan lapsi vain joksikin aikaa.

Vierailija
19/22 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin nuorina ei välttämättä puhuta lapsista. Etenkään, jos niitä ei joka tapauksessa haluta kuin vasta kolmen kympin puolella. Itse olin suhteessa varmaan viisi vuotta ennen kuin lapsista puhuttiin ja viisitoista vuotta ennen ensimmäistä lasta. Puhuttavaa riitti silti vaikka kuinka paljon. 

Vierailija
20/22 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin nuorina ei välttämättä puhuta lapsista. Etenkään, jos niitä ei joka tapauksessa haluta kuin vasta kolmen kympin puolella. Itse olin suhteessa varmaan viisi vuotta ennen kuin lapsista puhuttiin ja viisitoista vuotta ennen ensimmäistä lasta. Puhuttavaa riitti silti vaikka kuinka paljon. 

Juuri tuon takia lapsia syntyy niin vähän. Ensin niistä ei edes puhuta ja joskus kolmenkympin jälkeen havahdutaan siihen että toinen haluaa ja toinen ei. Siinä on sitten jo yhteiset asuntolainat ja kasvettu yhteen niin että erotakin on vaikeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi