Olen vuokralla omakotitalossa, Kela käski myydä talon pois
Tällainen päätös siis todella tuli Kelasta kun hain asumistukea ja toimeentulotukea jäädessäni työttömäksi. Käskettiin myydä talo ja etsiä halvempi asunto.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli kerran kirje että minun pitää myydä se vuokra yksiö missä asun. Soitin kelaan ja kysyin siitä niin tosiaan luulivat että omistan sen yksiön.
Olitko rasittanut väärän kohdan?
Vierailija kirjoitti:
Tee valitus tuosta Kelan päätöksestä valitusohjeen mukaan. Kirjoita valitukseen, että Kela kehottaa laittomiin toimiin, et voi laillisesti myydä toisen omaisuutta. Katso mitä vastaavat.
Miksi ei voi vain ilmoittaa, ettei omista taloa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et mene töihin?
Yli 300 000 työtöntä. 60 000 avointa työpaikkaa, joista 10% kokoaikaisia, vaatimuksena korkeakoulututkinto, 25-30 vuoden ikähaitari, monipuolinen kokemus vaativissa asiantuntijatehtävissä kansainvälisessä yrityksessä. Loput nollasoppateita, puhelinmyyntityötä omalla provikalla ja tilausten peruutukset vähennetään palkasta, jos sellaista kertyy. Tarjolla on myös henkilökohtaisen avustajan töitä tunti aamulla, kaksi illalla. Lisäksi yhtä työpaikkaa kohden n. viisi ilmoitusta eri rekryfirmoilta. Haet siis viittä eri työpaikkaa, jotka kaikki ovatkin se yksi ja sama, eri yrittäjien tarjoamana. Toivon kovasti, että pääset irtisanomisen tai konkurssin kautta onnellisten työnhakijoiden kasvavaan joukkoon nauttimaan ylimielisyydestäi.
Ja jostain syystä avoimissa työpaikoissa yksi paikka on monena eri ilmoituksena.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuolla vedetään työaikana?
En tiedä.
Useamman kerran olen kysynyt, lukiko käsittelijä edes hakemusta saati liitteitä vai oliko tätkeämpää saada päivän kiintiö täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Jos et tarvitse sitä, myy se!
Terveisin Vinted
Laitoin sut just myyntiin. Älä huoli. Pistin oikein kilpailukykyisen hintapyynnön.
Terveisin Vinted.
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä kelaan korosta että olet vuokralainen, et omista taloa. Varmaan soitto riittää.
Seuraavaksi Kela laittaa karenssin, koska oli muka valehdellut omistavansa talon...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset hae työttömyyskorvausta.?
Onhan aloittaja voinut hakeakin työttömyyskorvausta, mutta sitä päätöstähän sorvataan ties kuinka kauan ja sekin aika pitää jollain elää. Et taida tuntea kovin hyvin Kelan käytäntöjä.
Trollin nyt luulisi tietävän. ikinä tehnyt mitään rahansa eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä kelaan korosta että olet vuokralainen, et omista taloa. Varmaan soitto riittää.
Kyllä se on talo myytävä kun KELA käskee oli sitten vuokralla tai ei.
Omistajalle vaan postia, että Kela käski myydä asunnon/talon. Siinähän ihmettelevät.
Vierailija kirjoitti:
Tee valitus tuosta Kelan päätöksestä valitusohjeen mukaan. Kirjoita valitukseen, että Kela kehottaa laittomiin toimiin, et voi laillisesti myydä toisen omaisuutta. Katso mitä vastaavat.
Kela on valituksen vastaanottaja ja käsittelijä. Tulee karenssi, koska kehtasi arvostella Kelan päätöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela on valituksen vastaanottaja ja käsittelijä. Tulee karenssi, koska kehtasi arvostella Kelan päätöstä.
Mä tekisin rikosilmoituksen, että Kela yllyttää toisen omaisuuden hävittämiseen🤯
Vierailija kirjoitti:
itse olen vuokralla perikunnan omistamassa rivarissa, 122 n, keskusta. Saan 200 e asumistukea ja toimeentuloa ja työkkäriä. sähkötkin maksaa KELA. Vastike on 485 e sis veden. johtuu siitä että EN OMISTA asuntoa vaan sen omistaa perikunta, jonka osakas olen itsekin!
Tässä yksi asuntomarkkinoiden vääristymä. Ministerit ja kansanedustajatkin tyytyväisenä tahkoavat rahaa näillä verokikkailuilla. Puoliso tai vanhempi ostaa velaksi sijoitusasunnon, saa sitä verohuojennukset ja vähennykset mm remonteista, joita oikeasti omaan käyttöön ostava ei saa. Sukulaisvuokralainen saa asumistuen. Taas häviäjä ja maksaja on palkkatyössä oleva veronmaksaja, jonka tuloista verotetaan sentilleen, eikä kikkailuun ole mahdollisuutta. Onni yksillä, rahat samoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odottakaas vaalien jälkeen, kun on uusi ponteva johtaja. Alkaa väki vaihtua iloisiin, nauravaisiin ja ystävällisiin. Kysyt mitä vaan, vastaavat kyllä, kyllä, kaikki hyvin. Soita sitten uudestaan. Kiitos, kiitos!
"Miksi ei voi vain ilmoittaa, ettei omista taloa?"
Koska se päätös saa lainvoiman, jos siitä ei valita.
ei ihmetytä lainkaan. kelassa työskentelee ainoastaan vasemmistoa äänestäviä, luku- ja kirjoitustaidottomia puupäitä. koulutuspohjaksi riittää sukupuolentutkimus ja nepalilaisten perhosten tapumushomouteen.
Kelalta sain aikanaan laskelman että 10000-3000=8000. Piti mennä toimipisteeseen ja oikein varata aika että mitään puuttuvaa tonnia ei ollut. Ei onnistunut viesteillä eikä puheluilla tuollaisen asian selvittäminen.
Vierailija kirjoitti:
ei ihmetytä lainkaan. kelassa työskentelee ainoastaan vasemmistoa äänestäviä, luku- ja kirjoitustaidottomia puupäitä. koulutuspohjaksi riittää sukupuolentutkimus ja nepalilaisten perhosten tapumushomouteen.
Kirjoitusvirhe kertoo enemmän, kuin tuhat sanaa...