Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuodet ilman estrogeenikorvaushoitoa?

Vierailija
07.04.2025 |

Miten pärjäätte? Millaisia oireita?

Kommentit (876)

Vierailija
41/876 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuodet eivät aiheuttaneet minulle muita oireita kuin sen, että kuukautiset loppuivat kuin seinään. En liioittele tippaakaan, jos sanon eläväni elämäni parasta aikaa:) 

Sinä onnellinen! Mulla jäi kans ensin menkat veks, meni vissiin pari vuotta ja vasta sitten alkoi oireet, yöhikoilu, unettomuus, sydämentykytykset jne jne. Hain hormonikorvaushoitoa joka auttaa.

Vierailija
42/876 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei mitään muita oireita kuin unettomuus. Sain siihen hkh. Auttoi, puolen vuoden jälkeen yritin lopettaa asteittain, ei onnistunut. Unettomuus tuli takaisin, kärsin 3 viikkoa ja jatkoin hkh:a.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/876 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin sinnitellä ilman hormonikorvaushoitoa, ei onnistunut. Työkyvyn säilyttämisen kannalta oli pakko nöyrtyä ja hakeutua gynekologille.

Nöyrtyä? Et taidakaan olla niin kuin muut naiset.

Vierailija
44/876 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoilun kanssa kyllä pärjää, loppuu kyllä aikanaan (vuoden kesti). Hormonihoito-kokeilusta tuli 10 kg ylipainoa ja kovat turvotukset, piti lopettaa. 

Vierailija
45/876 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käyttänyt hormonaalista ehkäisyä eikä mielessä todellakaan ole hoitaa luonnollista asiaa lääkkeillä.

Vierailija
46/876 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuodet eivät aiheuttaneet minulle muita oireita kuin sen, että kuukautiset loppuivat kuin seinään. En liioittele tippaakaan, jos sanon eläväni elämäni parasta aikaa:) 

Hienoa, että on mennyt noin hyvin. Muistakaahan kuitenkin,  että estrogeeni suojaa luukadolta. Oletko testauttanut luuston kunnon? Tarvitsetko lisäkalsiumia? 

Vierailija
47/876 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole paljon oireita tai sitten en tunnista niitä vaihdevuosista johtuviksi. Mietin pitäisikö jotain korvausta kumminkin ottaa, olisiko sillä anti aging vaikutus tai notkistaisiko niveliä...

On anti age ja notkistaa ja hävittää nivelkivut. Iho pysyy todella hyvänä.

Vierailija
48/876 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ihan sama juttu!

Vierailija
49/876 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse joudun käyttämään vagifem-emätinpuikkoja. Nyt sain hormonisalvaakin. 

On kovin kuivaa ja tulee virtsiksiä. 

Käytättekö te muut emätinpuikkoja?

En ole ap

Joo. Jouduin lopettamaan hormonikorvaushoidon kun sairastuin syöpään, mutta Vagifem on käytössä. Gynekologi sanoi että se hoitaa paikallisesti emättimen limakalvoja jotka muuten ohentuisivat liikaa.

Sanoiko gynekologisi mitään, että voiko tuo paikallisestrogeeni olla jotenkin myös syöpävaarallista. Imeytyyhän sitäkin elimistöön. 

Olen se, jolle vastasit. 

Vierailija
50/876 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap

Minkä ikäinen olet. Kiinnostaa tietää. Ite vm. 1975. Onko kirvely oire? Siis limakalvojen kuivuudesta? Tulehdusta ei ole.

Olen 61. Kuivuminen on lisääntynyt nyt vuoden sisällä. Oire on kirvely. Sellainen ärsyyntyneen ihon tuntu limakalvolla. Aiheutti virtsiksiä. Vuoden sisällä 3. 

Mulla on nyt lisäksi ovestin-voidetta ja lisäksi käskettiin ottaa sitä vagifemiä 2 kertaa viikossa. Pelokkaana laitoin ennen vain kerran viikossa. 

Vierailija
51/876 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaihdevuodet ohi, jos menkat loppuu? 

Vierailija
52/876 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap

Kuukauden vagifemin jälkeen oli pakko lopettaa... niin kauhee päänsäryt ja migreeni siitä.

En ole koskaan pystynyt käyttämään e-pillereitä samasta syystä.

Ikää 54 ja toivottavasti pääsen vähillä oireilla.

Onko oikeasti mahdollista, että paikallisesti annosteltava vagifem voisi aiheuttaa päänsärkyä ja migreeniä. 

Miten se sitten voi olla mahdollista, että se ei olisi rintasyöpävaarallista. Sitähän sanotaan, että se ei ole vaarallinen, kun on paikallinen. 

Vierailija
53/876 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap

Joo. Jouduin lopettamaan hormonikorvaushoidon kun sairastuin syöpään, mutta Vagifem on käytössä. Gynekologi sanoi että se hoitaa paikallisesti emättimen limakalvoja jotka muuten ohentuisivat liikaa.

On olemassa myös hormonittomia kosteuttavia emätinpuikkoja. Limakalvojen oheneminen ei haittaa muuten kuin seksissä. Seksin yhteydessä voi ennen ja jälkeen käyttää puikkoja. Ei niitä muuten tarvitse.

Kyllä haittaa. Minulla meni pitkälti yli varsinaisten vaihdevuosien ennen kuin kutina alkoi. Siihen auttaa hormonipuikot, joita käytän vai

Samoin minulla alkoi kuivuminen monta vuotta kuukautisten loppumisen jälkeen. 

Vierailija
54/876 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vaihdevuodet ohi, jos menkat loppuu? 

Eikös vaihdevuodet ala siitä?

Vierailija
55/876 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ollut mitään vaihdevuosioireita. Ei tosin ole koskaan ollut mitään naistenvaivojakaan, joten ehkä joillain kroppa ei vaan pelaa eli ei ole terve.

Oletko mies?

Vierailija
56/876 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei mitään muita oireita kuin unettomuus. Sain siihen hkh. Auttoi, puolen vuoden jälkeen yritin lopettaa asteittain, ei onnistunut. Unettomuus tuli takaisin, kärsin 3 viikkoa ja jatkoin hkh:a.

hankkikaa ihmeessä unta antavia aineita. niitä on nukahtamiseen ja muuta reseptillä.

Vierailija
57/876 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukahtamislääkettä eikä mitään hormoneja.

Vierailija
58/876 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä vaihdevuodet voi tämäkin kysyä.Kuukat loppui 52v. Maailman paras olo.Ei hikoilua.Lääk.antoi vagifemmit 2kert.viikko.Harvoin muistanut käyttää.Ärtimpi olen.Herkempi alussa.Itkin.Herkistyin.Tilanteita oli..se ainoo semmonen muutos itsessä Vieläkin välillä tunteillaan..

Vierailija
59/876 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan käyttänyt hormonaalista ehkäisyä eikä mielessä todellakaan ole hoitaa luonnollista asiaa lääkkeillä.

No hyvät sulle. Mutta yritä ymmärtää, että joillakin tuo "luonnollinen asia" aiheuttaa yli 10 vuoden unettomuuden, jatkuvat kuumataallot yötä päivää, niin, että yöllä joudut vaihtamaan yöpaidan useamman kerran, koska se on niin märkä, että voisi vääntää litran hikeä muutamna tunnin välein. Lakanatkin pitää vaihtaa, kun ovat litimärät. Nukkuminen on muisto vain. 15 minuutin välein olet tulikuuma ja hiki lentää ja sitten on kylmä. Peitto päälle peitto pois, peitto päälle peitto pois..... Koko yö 15 minuutin välein. 

Päivällä hiki vuotaa monta kertaa tunnissa pitkin kasvoja ja kädet ja selkä on hiestä märkänä. Tee siinä sitten hoitotyötä kun hiki tippuu sormenpäistä solkenaan. 

Paikat kuivuu ja kirvelee ja virtsatietulehdus iskee jatkuvasti. 

Eikä siihen auta terveet elämäntavat, eikä liikunta (uintia , hiihtoa talvisin, 3-4 x viikossa hikijumppaa ja joogaa, joka päivä koiran kanssa lenkki jne.) vaikka niin väitetään. 

Kyllä tuossa jonkinlaista helpotusta hakee vaikka sitten niillä hkh. 

Aijotko hoitaa luonnollista asiaa silloinkaan lääkkeillä, kun saat aivoinfarktin ja sinulle määrätään liotushoito ja verenohennuslääkkeet? Mitä sitä nyt luonnollista asiaa(mitä sairastuminenkin on)  lääkkeillä hoitamaan.

Vierailija
60/876 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nyt käyttää edes estrogenivoidetta alapäähän kun se ehkäisee virtsankarkailuongelman syntymistä, virtsatietulehduksia ja jopa syöpää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi