Miten ihmiset pystyy elämään ok-talossa tai rivarissa niin että pihassa ei ole mitään näkösuojaa?
Olen ostamassa omakotitaloa, ja tämä todella ihmetyttää. Välillä tätä näkee vanhojenkin talojen kohdalla, eli ei ole kyse siitä että piha olisi vielä kesken. Siellä saa olla kuin näyttämöllä, ei mitään pensasaitaa, ei puskia, ehkä säkällä yksi puu.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Samaa täälläkin ihmetellään, että niin vähän löytyy pihoja missä olisi näkösuojaa ja omaa rauhaa. Harmittaa että emme saa itselle sellaista kun naapurit haluavat että raja aita on esteetön ja kaikkialle näkee.
Rakentakaa juuri ja juuri omalla puolellenne tonttien rajaa aita tai kasvattakaa pensas- tai jokin kuusisellainen: se ei kuulu naapurillenne hevonkukkuakaan eikä naapurinne voi sitä estää.
Hän saa pitää oman puolensa alavana ja pensaattomana jos haluaa mutta ei hän teidän pensaisiinne voi puuttua.
Jätkä 52 vuotta
Me muutettiin vanhaan taloon, jossa ei oltu asuttu pariinkymmeneen vuoteen. Ei näkyminen ollut siis ketään haitannut. Toukokuusta marraskuuhun tieltä ei näykään pihaan, koska puissa on lehdet. Talvella näkyy kaikki. Minkäs teet. Tie on ylempänä kuin talo ja piha.
Meillä on sellainen naapuriperhe, että siellä on aina sälekaihtimet kiinni. Pelkäävät ilmeisesti, että heitä kurkitaan.
Pihalla istuessaan ne käyttävät alkoholia siten, että huuto alkaa... Ei tarvitse kytätä, kun huutaminen paljastaa räyhän.
Tästä oon päätellyt, että sälekaihtimet ovat kiinni, koska sisällä varmasti juodaan myös.
En myöskään tajua. Mulle koti on yksityinen paikka ja piha on kodin jatke eikä mikään puolijulkinen tila. Haluan olla siellä rauhassa aamukahvini kanssa enkä kenenkään ohikulkijan töllisteltävänä. En myöskään haluaisi että kadulta näkyisi esim. olkkarin ikkunoista sisään.
Minäkin kaipaan näkösuojaa. Onneksi oleskeluterassi ja isompi piha-alue ovat talon takana, suojassa katseilta. Tontin toisella puolella on metsäinen viheralue, jossa ei ole mitään liikennettä, paitsi peuroja. En todellakaan makaisi bikineissä aurinkotuolissa lukemassa kirjaa, jos siihen näkysisi suoraan tieltä.