Leikkeletkö shampoo- ja hammastahnan ym purkkeja niin että saat jämätkin käytettyä?
Leikkelin itse juuri kasvopesuaineen, hoitoaineen ja hammastahnan purkinpohjat ja noista kaikista tulee vielä 2-5 käyttökertaa eli kannatti!
Kivaa tällainen pihistely :)
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko se Temun rullaaja, kellään kokemusta?
Tuli mieleeni, että ennen oli sinappituubin rullaaja.
Nyt kun katsoin niin noitahan löytyi googlen kuvahaulla vaikka millä mitalla. Hakusana tuubipuristin.
Ilman muuta leikkaan kaikki pullot ja tuubit siten poikki, että saan huomattavan osan vielä käyttööni. Lisäksi ne on helpompi huuhtaista vielä kierrätykseen sopiviksi. Aerosolipurkit myös puhkaisen vanhalla puukolla, etteivät ne räjähtele kierrätysprosessissa.
Vierailija kirjoitti:
Punajuurisäilykkeen liemellä saa hyvän, ruskean värin jauhelihakastikkeeseen.
Minulla on maku-kurkkuja ja mihin voisin sen liemen käyttää? Kurkut on hyviä, niissä ei ole hiilihydraatteja sokerin muodossa ollenkaan.
Värivoidetuubiin jää enemmänkin tavaraa, kuin vain muutamaksi päiväksi, pari-kolme viikkoa on lähempänä totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleeni, että ennen oli sinappituubin rullaaja.
Nyt kun katsoin niin noitahan löytyi googlen kuvahaulla vaikka millä mitalla. Hakusana tuubipuristin.
Juu ovat osittain reijittäjän näköisiä, no vitsi.
Onko teillä kokemusta. Sardiinipurkin avaajan muotoinen , ainakin ennen niitä oli purkin pohjassa, voisi olla hyvä. Meillä on kaulimen pienoismalli, siis pyöreä esine, jolla saa hyvin rullattua.
Ne muoviset mm. hammastahnat täytyy leikata auki. Usein tuubi kapenee aukkoa kohti ja leikkaan sen niin, että saan leveämmän pään ikäänkuin kanneksi ja sisäkkäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkelen. Kasvovoideputkilosta tulee vielä 2 viikon satsi sen jälkeen kun olen leikannut tuubin kahtia.
Tönkköä klimppiä sitten vetelen onnessasi naamaan? Vai suljetko ne kahtia jaetut tuubit jollain, talouskelmulla..? 😂 Koska ei se koostumus ainakaan yhtä hyvänä pysy avonaisessa tuubissa. Vesi haihtuu. Myös voiteista.
Jos sen tuubin leikkaa kahtia keskeltä, niin saa työnnettyä osat keskenään yhteen ja siellä ne voiteet säilyvät oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Värivoidetuubiin jää enemmänkin tavaraa, kuin vain muutamaksi päiväksi, pari-kolme viikkoa on lähempänä totuutta.
Totta on. Pumppupulloja en enää osta, vain normaaleja meikkituubeja. Liekö valmistajan trikki, että 10% sisällöstä ei saa käyttöön.
Kosteusvoidepurkit leikkelen. Aika paljonkin voi jäädä rasvaa, jota ei saa muuten ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkelen. Kasvovoideputkilosta tulee vielä 2 viikon satsi sen jälkeen kun olen leikannut tuubin kahtia.
Tönkköä klimppiä sitten vetelen onnessasi naamaan? Vai suljetko ne kahtia jaetut tuubit jollain, talouskelmulla..? 😂 Koska ei se koostumus ainakaan yhtä hyvänä pysy avonaisessa tuubissa. Vesi haihtuu. Myös voiteista.
Jos sen tuubin leikkaa kahtia keskeltä, niin saa työnnettyä osat keskenään yhteen ja siellä ne voiteet säilyvät oikein hyvin.
Aivan jos tuubi kapenee suuta kohti. Muulloin leikkaan kolon tuubin reunaan ja mahtuvat sisäkkäin sopivasti, ettei sisältö kuiva.
Juuri meneillään käsivoide ja sitä sisältöä olen kaivanut jo kaksi viikkoa ja aina vaan riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just noin mä teen. Joskus laitan käytettyyn minigrip pussiin, ettei kuiva. Joillakin ei ilmeisesti ole mitään käytännön kekseliäisyyttä.
Pumppupulloihin jää kyllä tosi paljon rasvaa sinne pohjalle, jota ei saa ulos. Niitä on ärsyttävä leikellä, kun on niin paksua muovia.
Kuningas Charlesillakin on ollut nuoresta asti sellain puristin, millä saa sinapit ja hammastahnat käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon tarvitse mitään rullaajaa. Aloitat puristelemaan putkiloa toisesta päästä sormillasi ja samalla siinä oleva aine liikkuu kohti ulostuloaukkoa!
Shampoopulloon laitan tilkan vettä ja hölskytän loput. En leikkaa hammastahnatuubia.
Ennen ei jäänyt tuubeihin niin paljon hukkaan, kun ne olivat metallisia ja sen vuoksi helppo puristaa tyhjiksi. Mutta sitten 1960-luvulla muovisaaste uutuutena saastutti maailman ja tästä johtuu tämäkin voide yms ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hammastahnan leikkaan, koska elmex on törkeän kallista. Muita en jaksa leikellä. Shamppooseen ja suihkugeeliin saatan laittaa sekaan vettä, että saan kaiken käytettyä.
Sit pakkaukset laitan muovinkeräykseen. Lajittelen kaikki jätteet. Lasi, muovi, metalli, kartonki, paperi ja komposti. Sekajätettä ei kerry juuri lankaan.
Mistä lähtien joku Elmex on ollut törkeän kallista?
Se on aina ollut törkeän kallista ja nyt jo 5 euroa tuubi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, no en hammastahnaa tosin koskaan. Mä suljen leikatut pakkaukset kelmulla ja kuminauhalla, niin ne voi käyttää rauhassa ihan loppuun asti.
Hyvä vinkki, kuivuminen on se ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hammastahnan leikkaan, koska elmex on törkeän kallista. Muita en jaksa leikellä. Shamppooseen ja suihkugeeliin saatan laittaa sekaan vettä, että saan kaiken käytettyä.
Sit pakkaukset laitan muovinkeräykseen. Lajittelen kaikki jätteet. Lasi, muovi, metalli, kartonki, paperi ja komposti. Sekajätettä ei kerry juuri lankaan.
Mistä lähtien joku Elmex on ollut törkeän kallista?
Se on aina ollut törkeän kallista ja nyt jo 5 euroa tuubi.
5 euroa ei kyllä kuulosta ollenkaan kalliilta. Onhan noita 20 euron hintaisiakin tahnoja olemassa.
Kyllä leikkelen tuubit. Myös litran jogurttitölkin leikkaan auki ja siellä pohjalla on vielä iso annos. Oon aina tehnyt näin.
Liian vaivalloista. Pidän putkiloa/pulloa ylöalaisin. Puristan putkilon/pullon tyhjäksi.