Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyörryin eilen kaupassa. Nyt nolottaa? :| Oletteko koskaan pyörtyneet ja missä tilanteessa?

Vierailija
07.04.2025 |

Sairastin helmi-maaliskuun influenssaa ja kotiuduin sairaalasta aika heikkona. Eilen sitten kuvittelin jo että jaksan käydä kaupassa ja alku meni hyvin, mutta sitten yks kaks alkoi huippaamaan ja sit seuraava mitä muistan oli se että olin lattialla ja joku tuli mun luokse. Jäi ostokset kauppaan ja hetken istumisen jälkeen laahustin kotiin. Kivasti vaatteet likaiset nyt.

Nyt nolottaa, kun olin tuollaisen tilanteen keskipiste.

Oletteko koskaan pyörtyneet ja minkälainen tilanne se oli?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on matala verenpaine ja pyörtyilen milloin missäkin. Olen pyörtynyt terveyskeskuksessa, kaupassa, maantiellä, koulussa, hyvin paljon aamuisin kotona, kirjastossa, kotipihassa, postissa, töissä, lentokoneessa, linja-autossa, vierailulla jne. jne.  Kävin asiasta lääkärissä ja lääkäri nauroi että ole onnellinen ettei ole korkeaa verenpainetta. Olen aina mustelmilla tuon takia.

Minulla sama vika. Saattaa taju lähteä arvaamatta.

Vierailija
22/33 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on matala verenpaine ja pyörtyilen milloin missäkin. Olen pyörtynyt terveyskeskuksessa, kaupassa, maantiellä, koulussa, hyvin paljon aamuisin kotona, kirjastossa, kotipihassa, postissa, töissä, lentokoneessa, linja-autossa, vierailulla jne. jne.  Kävin asiasta lääkärissä ja lääkäri nauroi että ole onnellinen ettei ole korkeaa verenpainetta. Olen aina mustelmilla tuon takia.

Mulla on matalapaineisuuden takia huimausta helteellä. Siihen auttaa runsas juominen ainakin minulla.

Kaljaa mäkin oon kokeillut mutta ei oikein auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tajuttomuuskouristuskohtauksen koulussa. Heräsin ambulanssissa.

Vierailija
24/33 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörryin kerran kioskissa jonossa kuukautiskipujen takia.

Kipujen takia olen pyörtynyt myös kotona muutaman kerran.

Kerran pyörryin apteekissa odotellessani että vuoronumeroni pälähtää ruudulle. 

Teininä pyörryin koulussa liikkatunnilla kerran.

Vierailija
25/33 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama juttu nuorempana, pyörtyilin tosi usein. Onneksi ei ikinä sattunut mitään vakavampaa vammaa. Syynä oli erittäin matala verenpaine. Nyt vanhempana tilanne muuttunut; en pyörtyile, mutta verenpaineet ovat usein koholla.

Vierailija
26/33 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pyörtynyt, mutta tapahtuuhan näitä nyt erilaisia sattumuksia ihmisille myös julkisesti. Itsekin olen joskus pysähtynyt auttamaan ja apua hälyttämään. Oman lähikaupan pihalla vanhus kaatui joskus pyörällä ihan kaupan ulko-oven edessä. Senkuin menet uudestaan sinne samaan kauppaan vain. Kyllä kaikki tietävät, että ihmiset joskus myös sairastavat, pökräilevät, kaatuvat tm.

Vierailija
27/33 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyörtynyt kerran ollessani raskaana. Odottelin Valencian (Espanja) keskustassa erään tavaratalon edessä bussia erittäin lämpimänä kesäpäivänä. Pyörryin siis bussin ovella. Joku auttoi bussiin sisälle ja vaikka en koko matkasta muista mitään, jäin kuitenkin oikealla pysäkillä ulos bussista. 

Vierailija
28/33 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörryin lentokentällä jonottaessa. Joku otti takaa kiinni ja toinen heitti vettä naamalle ja antoi suklaapatukan syötäväksi. Siinä sitten virkosin ja jatkoin jonottamista. Sitä vettä ei kyllä olisi tarvinnyt heittää naamalle. 

Vierailija
29/33 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörryin parikymmentä vuotta sitten auton rattiin ja ajoin pyöräilijän päälle joka kuoli,en ole sen jälkeen ajanut autoa.

Vierailija
30/33 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kotona oon pyörtynyt kun leikkasin jostain paidasta leipäveitsellä sen muovilenkkiä poikki. Ei olis pitäny. En löytäny saksia. No vedin sormeeni puukolla. Ja hitsi ny tuli verta ja sen kun näin nii hetken päästä jalat petti ja pyörryin. En muista oliko veitsi viä kädessä ku tilin taas tajuihini. Olin sillo yksin kotona. Mut silloinen kihlattu tuli illemmalla kotia. No olin kai kalpea vieläki. Outo juttu tää pyörtyminen. Mite nopeesti se vaa tuli..

Vierailija
31/33 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin just lenkiltä. Pyörryin metsässä, onneks kukaan ei tullut vastaan eikä käynyt muuta kuin vaatteet meni vähän sotkuun.

- n38

Tiedätkö, mistä johtui?

Vierailija
32/33 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää pyörtyneelle ei lähetetä ambulanssia. Hälytyskeskus osaa kyllä kyselemällä selvittää onko vakava tapaus vai pelkkä pyörtyminen. Jos välttämättä haluaa hoitoon, niin sitten taksilla yksityiselle.

Vierailija
33/33 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

influenssassa pyörryin vessan lattialle. olin yrjönnyt koko päivän lattiakaivoon. tuli ambulanssimatka.