Miten saada mies innostumaan yhteenmuutosta?
Olemme seurustelleet kohta 6 vuotta, mies asuu yksin ja minä 16 v pojan kanssa. Yhteenmuutosta on välillä puhuttu ja mies on sanonut haluavansa tulevaisuudessa yhteisen kodin. Itse olisin valmis muuttamaan ja olenkin paria meille sopivaa asuntoa ehdottanut hänelle. Mutta tuntuu että hän keksii tekosyitä ja tyrmää idean. Asunnot ovat liian pieniä, isoja, liian kalliita etc. Mikä neuvoksi, en voi häntä painostaakaan, tuntuu jotenkin että sitä joko haluaa tai ei..
Kommentit (38)
Ihanko tosissasi haluat muuttaa yhteen miehen kanssa, joka ihan selvästi ei halua asua kanssasi?
Lupaa hänelle päivittäinen suihinotto.
Sitä tässä just mietin että tuhlaanko aikaani ja pitäisikö mun ymmärtää ettei hän halua asua kanssani nyt eikä tulevaisuudessa. Näemme kerran viikossa arkena ja viikonloppuisin, ehkä tämä riittää hänelle, eikä kaipaa muuta. Yritän kokoajan kääntää ajatukseni niin että haluaisin myös asua erillään ja kaikki on hyvin näin, mutta huomaan kaipaavani yhteistä arkea ja yhdessäoloa. Tosin näin monen vuoden jälkeen voi olla jo vaikea tottua yhdessä asumiseen
ap
Vierailija kirjoitti:
No puhut sille siitä, että teette yhdestä huoneesta ns. aikuisten leikki- eli seksihuoneen. Sinne sitten hommaatte kaikki mahdolliset lelut panokeinuista latex lakanoihin. Iso nahkainen X seinään kiinni, mihin voi kiinnittää toisen naitavaksi. Alkaa mies kiinnostumaan yhteen muutosta, siitä menen takuuseen.
Minä muutin miehen luo vähän tästä syystä, hän lupasi seksiä päivittäin, ei ole pitänyt lupaus vaikka meillä aikuisten leikkihuone onkin olemassa.
Mies odottaa että poika muuttaa pois muutaman vuoden päästä. Ei halua lasta riesaksi.
Annan ilmaisen neuvon, älä muuta saman katon alle, olet sille vain hupia ja varma pano.
Vierailija kirjoitti:
Sitä tässä just mietin että tuhlaanko aikaani ja pitäisikö mun ymmärtää ettei hän halua asua kanssani nyt eikä tulevaisuudessa. Näemme kerran viikossa arkena ja viikonloppuisin, ehkä tämä riittää hänelle, eikä kaipaa muuta. Yritän kokoajan kääntää ajatukseni niin että haluaisin myös asua erillään ja kaikki on hyvin näin, mutta huomaan kaipaavani yhteistä arkea ja yhdessäoloa. Tosin näin monen vuoden jälkeen voi olla jo vaikea tottua yhdessä asumiseen
ap
Jos mies olisi tosissaan, olisitte olleet naimisissa tai sinä ainakin kosittuna jo viimeistään vuoden päästä tapaamisesta.
Kannattaa antaa hänelle vielä aikaa ja katsoa mitä tapahtuu. Älä painosta. Miettii varmaankin asiaa kuitenkin.
Kurja tilanne, olisipa helppoa olla jos en itsekään haluaisi muuta, vaan tyytyisin tähän, mutta huomaan haaveilevani yhteisestä kodista. Mutta kyllä se pitää olla molenpien tahto, ei toista kuulu siihen painostaa. En oikein tiedä mitä tehdä..
ap
Sinulla on jo mies talossa. Odota että paikka vapautuu niin saat seurustelukumppanisi saman katon alle.
nimimerkillä: sama tilanne
Mites raha-asiat? Sinä olet varmaan tarjoutunut maksamaan 2/3 asumiskuluista eli oman ja poikasi osan. Eikö niin?
'Mies on sanonut haluavansa tulevaisuudessa yhteisen kodin' eli tarkoittanee, että sitten kun poika on muuttanut pois? Eipähän kyllästy niin nyt kun ei asu vielä saman katon alla, älä painosta, kyllä se mies haluaa mutta sitten myöhemmin :)
Vierailija kirjoitti:
'Mies on sanonut haluavansa tulevaisuudessa yhteisen kodin' eli tarkoittanee, että sitten kun poika on muuttanut pois? Eipähän kyllästy niin nyt kun ei asu vielä saman katon alla, älä painosta, kyllä se mies haluaa mutta sitten myöhemmin :)
lisään, että nyt siis nauttikaa yhteisistä hetkistä muuten ja eläkää vielä omissa kodeissanne. Don't worry, be happy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No puhut sille siitä, että teette yhdestä huoneesta ns. aikuisten leikki- eli seksihuoneen. Sinne sitten hommaatte kaikki mahdolliset lelut panokeinuista latex lakanoihin. Iso nahkainen X seinään kiinni, mihin voi kiinnittää toisen naitavaksi. Alkaa mies kiinnostumaan yhteen muutosta, siitä menen takuuseen.
Minä muutin miehen luo vähän tästä syystä, hän lupasi seksiä päivittäin, ei ole pitänyt lupaus vaikka meillä aikuisten leikkihuone onkin olemassa.
Tavallinen mies vain ahdistuu leikkihuoneista. Sänky niille yleensä vain kelpaa, villinä päivänä, siis melkein joka vuosi, sohva.
Yleisohje tähän: jos miestä ei kiinnosta, mikään ei auta. Tässä tapauksessa kannattaa kuitenkin odottaa, että poika muuttaa pois. Mutta miksi keskusteluyhteys on niin huono?
Miettii mihin piilottaa huumeet ja käteisen. Anna vielä vähän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan tästä usein juteltu ja hän on sanonut ettei häntä poika haittaa, ja tulevat hyvin juttuun. Poika on joskus kysynyt miksei asuta kolmisteen. Mutta useimmiten nähdään silti miehen luona hänen toiveestaan ja että saadaan olla rauhassa. Tuntuu vähän tylsältä että välillä antaa vähän vihreää valoa, mutta sitten kun olen asuntoja hänelle näyttänyt ei mikään kelpaa. Jotenkin vaan tuntui siltä että olisi kiva jakaa yhteinen arki ja tuhlaanko vaan aikaa tässä, eikä hän koskaan haluakaan asua yhdessä.
ap
Nyt tulee sakeaa trollausta. Missään koskaan tämän planeetan historiassa EI 16v teinipoika ole kysellyt sen perään että haluaa äidin uuden miehen heidän kotiinsa asumaan.
Ilmiselvästi mies haluaa muuttaa kimppaan, mutta odottaa lapsesi poismuuttoa.