Katsoin torista kissan pentuja. Miten he*vetissä maatiaiskissan pentu voi maksaa 650€??
Joo o
Ymmärrän toki näkökulman etteivät kissat ole kertakäyttötavaraa tai kesäkissoja.
Ja ymmärrän että kissoillakin on arvo.
Mutta että tavallinen maatiaiskissa 650€???
Kommentit (253)
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole hullu, joka pyytää. Saahan sitä pyytää, hullu tuollaisia summia maksaa.
Toisaalta jos ne on sirutettu, rokotettu, madotettu, korvapunkit häädetty, kyllähän niistä kustannuksia tulee.
No ei takuulla ole vaan sieltä vaan luomukissaa suoraan jostain navetasta.
Hinta myös suojaa niitä pieniä eläimiä. Paljon niiden pitäisi maksaa sitten?
En ostaisi jonkun trokarin ylihintaista pentua. Tutulle voisin maksaa, jos tietäisin, että on puhtaat jauhot pussissa (pennut madotettu jne., emo leikataan yksien pentujen jälkeen).
Vierailija kirjoitti:
Halutaan varmistaa, ettei kukaan spurgu käy hakemasa kissaa. Ja jos maksaa tavallisesta kissasta tuon hinnan, on tyypillä todennäköisesti jatkossa varaa viedä katti tarvittaessa eläinlääkärille.
Tai ollaan ihan vaan ahneita. Pentutehtaillaan ja myydään kalliilla emokissaparan kärsiessä jatkuvista tiineyksistä ja synnytyksistä. Olen huomannut että kissojen/pikkukoirien myyjillä (niillä joiden nimi viittaa Viroon/Venäjään) on usein useita yhtäaikaisia/peräkkäisiä ilmoituksia. Tehtailua on.
Vierailija kirjoitti:
Sekin on totta. Toisaalta itse olen saanut ilmaiseksi tai muutamalla kympillä useamman kotia tarvitsevan koiran&kissan. Hyvin olen huolehtinut ja terveinä ja iloisina ovat eläneet 14-20-vuotiaiksi. Eli ei se aina tarkoita että jos ilmaiseksi tai halvalla saa ei välitä eikä sitoudu pitämään eläimestä oikeasti huolta.
Kuten kaikki muukin hinta on myyntipaikan luoma, noita kissoja saa myös satasella eläinsuojelusta tai puolella tuosta jos jollakulla pentuja. Nettimyynti on sitten se 2000e.
Vierailija kirjoitti:
Ennen noita sai ilmaiseksi kun vain kävi hakemassa.
Niin sai, mutta ei niitä ollut eläinlääkäri tarkistanut, madontanut jne. jonka ostaja joutui tekemän ja eläinten kanssa 650€ menee helposti. Jos joku pitää sitä kalliina, niin miten kuvittelee eläimen pitokustannuksista selviävän.
Suurinosa on virolaisten myyjien pentuja. Sisäsiittoista touhua kun samassa kämpässä asuvia kissoja risteytetään keskenään. Tytär osti tällaisen pennun, jouduttiin lopettamaan vuoden ikäisenä ku oli krooninen virtsakiviongelma. Eläinlääkärin mukaan periytynyt luultavasti.
Emon hoito maksaa, ruoka ja jos teet terveystarkastuksen emolle ennen pennuttamista ettei ole sairauksia, pentuihin tarttuvia, myöskään piileviä, rokotukset ym.
Kuka niitä tappiolla haluaa luovuttaa ?
Vierailija kirjoitti:
Niistä pyydetään sen varran mitä ihmiset on niistä valmiit maksamaan. Jos niiden hinta nyt on melkein tonnin, niin etsi sitten jostain halvempia
650 ei ole melkein tonni
Ihan hyvä että maksaa. Et sinäkään ota sitten eläintä hetken hurmassa niin helposti ja tajua että sitä pitää vuodesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin on totta. Toisaalta itse olen saanut ilmaiseksi tai muutamalla kympillä useamman kotia tarvitsevan koiran&kissan. Hyvin olen huolehtinut ja terveinä ja iloisina ovat eläneet 14-20-vuotiaiksi. Eli ei se aina tarkoita että jos ilmaiseksi tai halvalla saa ei välitä eikä sitoudu pitämään eläimestä oikeasti huolta.
Mutta kun kaikki eivät ole kuin sinä. Olen pelastanut nuorena useita kesäkissoja jotka jätettiin kylmästi mökeille kun perhe lähti talvikotiin. Kun kissasta joutuu maksamaan, tätä ei tapahdu vaan hinta suojaa. Ihmiset ovat typeriä ja eläimille vaarallisista otuksia monesti.
Vierailija kirjoitti:
Kuten kaikki muukin hinta on myyntipaikan luoma, noita kissoja saa myös satasella eläinsuojelusta tai puolella tuosta jos jollakulla pentuja. Nettimyynti on sitten se 2000e.
Juttusi on aikamoista hakuammuntaa ! 😅
Eläinsuojelusta et satasella saa, eikä kotikissan pentu maksa kahta tonnia netissä, tyypillisin pyynti on 400-600 e
Itse ostin kk sitten 400 e rokotetun pennun netin kautta
Meidän ragdoll kissat maksoi 800 euroa mutta tästä jo aikaa. Niitä on kolme. Nuorin on 10-vuotias ja vanhin 15v. Noi on meidän viimeiset kissat.
Odotappas eläinlääkäri kustannuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole hullu, joka pyytää. Saahan sitä pyytää, hullu tuollaisia summia maksaa.
Toisaalta jos ne on sirutettu, rokotettu, madotettu, korvapunkit häädetty, kyllähän niistä kustannuksia tulee.
Sain rokotustodistuksen pennulle ja siinä oli myös korvapunkkilääkitys merkitty, netin kautta ostettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitäisi saada luomukissa navetasta halvalla? Ihan samanlainen elävä olento se on kuin muutkin kissat.
Vierailija kirjoitti:
Odotappas eläinlääkäri kustannuksia.
Joo ei enään tonnien ostohintalaput ole kuin pikkurahoja.
Sain omani vain 150 €, sain sen yli 10 v sitten löytöeläinkeskuksesta. Katso sieltä, mikä on lähinnä sua. Sieltä saa sen halvemmalla, luultavasti. Ja vielä kaikki lääkäri kulut päälle, tarkistus ennen luovuttamista. En ikinä ostaisi mistään netti kirppikselttä mitään eläimiä. Ties mitä sairauksia yms niilläkin on......ja kaikesta valehdellaan aina.........
Niistä pyydetään sen varran mitä ihmiset on niistä valmiit maksamaan. Jos niiden hinta nyt on melkein tonnin, niin etsi sitten jostain halvempia