Pesetkö kädet ennen tiskikoneen tyhjennystä?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jos olen juuri rapsutellut persvakoa, mutta en muuten.
Ei se silloinkaan niin nuukaa ole.
Totta kai! Keitän vedenkeittimessä vettä, hieron käsiin etikkaa ja huuhtelen käteni kiehuvalla vedellä.
Sitten toistan käsittelyn koska olen koskenut vedenkeittimeen.
Ja taas pitää toistaa käsittely koska aina pitää koskea vedenkeittimeen.
Muutaman kerran jälkeen pitää koskea vesihanaan ja sen jälkeen pitää taas toistaa käsittelyt.
Kyllä ne astiat jäävät sinne koneeseen ja minä jään pesemään käsiäni.
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä paljon hysteerikkoja liikkeellä! Pesen kädet silloin kun ne ovat likaiset, lisäksi aina kun tulen kotiin, en enää erikseen kun alan nostella astioita kaappiin. En myöskään koskettele näitä puhtaita astioita muuta kuin ulkopuolelta joten siinäkin mielessä olisi erittäin pieni riski että sinne menisi jotain pöpöjä. En kosketa haarukoiden piikkejä enkä lusikoita siitä kohtaa mikä menee suuhun. Pitää muistaa että liika hygieenisyyskään ei ole hyvä asia, saa aikaan allergioita eikä vastustuskyky kasva kun kroppa ei totu vaarattomiin pöpöihin. Asia on sitten eri jos perheessä on tarttuvaa tautia liikkeellä.
Naurettava ajatus että bakteereista pääsisi pesemällä eroon. Niitähän on suunnilleen joka paikassa. Ehkä kova uv valaistus joka paikassa bakteereihin todella tepsisi mutta sitten ei vain voisi olla ihmisiä siellä.
Ihan automaattisesti pesen nopeasti kädet ennen astiapesukoneen tyhjennystä.
Vierailija kirjoitti:
En pese. Asun yksin enkä tule omista bakteereistani kipeäksi. Vatsatauti ollut viimeksi n. 20 vuotta sitten.
En minäkään, mutta pitää vieraita ajatella. Räplään pilluani niin paljon, etten viitsi pillukäsilläni astioihin koskea, jos tuleekin vieraita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jos olen juuri rapsutellut persvakoa, mutta en muuten.
Kiitos lohduttavasta vastauksesta. Perheenjäsen ei pese ja meinaan haljeta raivosta. Haluaisin ajatella että olen vain itse ylineuroottinen asiasta. Kestän asioita paremmin jos vika on vain minussa
Sun kannattaa tyhjentää kone aina itse. Laita perheenjäsen viemään roskapussi ja täyttämään pyykinpesukone, imuroimaan yms. missä ei tarvitse olla puhtaat kädet.
Miksi se perheenjäsen ei voi käyttäytyä normaalisti ja pestä käsiään ennen tiskikoneen tyhjennystä?
Ärsyttää tuollaiset, jotka saa luistaa jostain tehtävästä siksi, että eivät viitsi tehdä sitä kunnolla.
Jos aikuinen ihminen ei ole oppinut käyttäytymään normaalisti, niin minä en ainakaan ala nalkuttamaan asiasta. Tyhjennän koneen itse. Jätän roskapussin viemisen tahmatassulle.
Vastaileeko täällä nyt aloittaja itselleen?
Aikuisten oikeasti, peseekö joku kätensä kun alkaa tyhjäämään tiskikonetta?
Käsittelen puhtaita asioita puhtain käsin.
Käsien peseminen tarkoittaa että ne pestään saippualla ja tarvittaessa käytetään kynsiharjaa. Huuhtelu vähän vesihanan alla ei ole pesemistä.
Miksette saman tien syö kaikkea sormin? Immuunipuolustuksenne olisi huippuluokkaa kun saisitte kunnon bakteerikuorman monesti päivässä. Veden ja sähkön tuhlausta pestä aterimia jos niitä rähmitään likaisilla käsillä.