Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pesetkö kädet ennen tiskikoneen tyhjennystä?

Vierailija
06.04.2025 |

Otsikossa kysymys

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä aina. Käsienpesuaine on tiskipöydällä. Mulla on koira, jota olen voinut silitellä just sitä ennen, niin haluan kuitenkin tyhjentää tiskit täysin puhtain käsin. 

Vierailija
42/71 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei mitään erityisen likaista ole ennen astianpesukoneen tyhjennystä tehnyt, käsienpesu on ihan tarpeetonta ennen koneen tyhjentämistä. Koskemme jatkuvasti, pitkin päivää, pesemättömillä käsillä eri paikkoihin. Ihmsessä on sellainen ominaisuus kuin vastustuskyky, joka huolehtii pikkupöpöjen tainnuttamisesta. Muuten olisimme jatkuvasti kipeänä, koska taudinaiheuttajia on kaikkialla. Sitähän on uutisoitukin, että monisssa kodeissa tiskirätti on bakteerisempi kuin  vessanpönttö, joten eipä hötkyillä ylipuhtauden kanssa, jos bakteerisesta tiskirätistäkin moni selviää sairastumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen. Tykkään kaivaa nenääni ja puhistan sormella varpaiden välejä. Mulla tulee varpaien väliin mustaa töhnää metsälenkin jälkeen. Peseydyn kyllä päivittäin, mutta tällaista siivouspuhaa tulee tehtyä myös. En noilla paskakäsillä viitsi astioita ottaa tiskikoneesta. 

Vierailija
44/71 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jos olen juuri rapsutellut persvakoa, mutta en muuten.

Tämä. Normaalissa tilanteessa en todellakaan pese, rehellisesti ei ole tullut koskaan edes mieleen pestä käsiä ennen tiskikoneen tyhjennystä.

Vierailija
45/71 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese. Asun yksin enkä tule omista bakteereistani kipeäksi. Vatsatauti ollut viimeksi n. 20 vuotta sitten.

Vierailija
46/71 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä aina. Käsienpesuaine on tiskipöydällä. Mulla on koira, jota olen voinut silitellä just sitä ennen, niin haluan kuitenkin tyhjentää tiskit täysin puhtain käsin. 

Käsitiskiaine ei riitä käsien puhdistamiseen, jos haluaa oikeasti puhdasta, eikä vain näennäispesua. Astianpesuaine on neutraalia, kädet taas tarvitsevat heikosti hapanta ainetta eli n. 5 pH, jollaisina käsisaippuat valmistetaan, koska se on ihon pH-arvo.

Vierailija
47/71 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti pesen. Ei kai kukaan ole niin ääliö, että ei pesisi?

Vierailija
48/71 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Ihan samalla tavalla, kuten muutenkin alan työskennella keittiössä. Tyhjennän tiskikoneen tai alan laittaa ruokaa. 

Vierailija
49/71 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos lohduttavasta vastauksesta. Perheenjäsen ei pese ja meinaan haljeta raivosta. Haluaisin ajatella että olen vain itse ylineuroottinen asiasta. Kestän asioita paremmin jos vika on vain minussa

Jaksaisin ehkä tasan yhden päivän kaltaistasi "parikumppania".

Miksi?

t. Ap

Koska haluan vaimon, en äitiä. Äiti kuoli jo kauan kauan aikaa sitten. Tuskinpa niihin lautasiin mitään tarttuu. Jokainen tajuaa vessan jälkeen pestä kätensä. Pitäisi riittää. 

Ei riitä jos pesee kätensä vain huussikäynnin

Siksi en ottanut hygieenikkoa puolisoksi.  (Lainauksessa ei näköjään kaikki näy)

Vierailija
50/71 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsitiskiaine ei riitä käsien puhdistamiseen, jos haluaa oikeasti puhdasta, eikä vain näennäispesua. Astianpesuaine on neutraalia, kädet taas tarvitsevat heikosti hapanta ainetta eli n. 5 pH, jollaisina käsisaippuat valmistetaan, koska se on ihon pH-arvo.

En siis pese käsiäni tiskiaineella vaan kunnon käsienpesunesteellä. 

Vierailija
51/71 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Ihan automaattinen homma, että astiat otetaan koneesta puhtain käsin. 

Vierailija
52/71 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaaitko edes sisäistää edellistä kirjoitusta? Hän mainitsi käsienpesuaineen, ei käsitiskiainetta. Nämä ovat kaksi täysin erilaista kemikaalituotetta.

Vierailija
53/71 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

A  P    =    p  e  r  s  e  e  n  k  a  i  v  a  j  a  .

Vierailija
54/71 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos lohduttavasta vastauksesta. Perheenjäsen ei pese ja meinaan haljeta raivosta. Haluaisin ajatella että olen vain itse ylineuroottinen asiasta. Kestän asioita paremmin jos vika on vain minussa

Voi hyvänen aika, ei ole normaalia. Olet ylineuroottinen. En pese käsiäni ennenkuin tyhjään tiskikoneen, tämä ei ole mikään sairaala missä pöpöjä tarvitsisi erityisesti varoa. Pesen kädet vessakäynnin jälkeen, kun alan vaikka leipomaan tai teen muuta ruokaa ja muutoin tarvittaessa.

Vierailija
55/71 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on palastamammoilla ramppaamista vessassa pitkin päivää. Tämän palstan mukaan kun yksi suurimmista epähygieenisistä synneistä on pestä kädet keittiössä. Näin, vaikka olisi tiskialtaan pohjalla muoviroskat likoamassa pesua varten, ruoanlaitto meneillään tai tuo tiskikoneen tyhjennys tms. Mikähän epähygieeninen synti seuraavaksi on tulilla?

Vierailija
56/71 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kyttää jotain puolison käsienpesua? Itse en todellakaan katselisi hetkeäkään tuollaista vahtimista.

Vierailija
57/71 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Haluan koskea juuri pestyihin astioihin puhtain käsin. 

Vierailija
58/71 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen käsiä liikaa muutenkin, mutta pesen jos en just ole muusta syystä pessyt 

Vierailija
59/71 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä paljon hysteerikkoja liikkeellä! Pesen kädet silloin kun ne ovat likaiset, lisäksi aina kun tulen kotiin, en enää erikseen kun alan nostella astioita kaappiin. En myöskään koskettele näitä puhtaita astioita muuta kuin ulkopuolelta joten siinäkin mielessä olisi erittäin pieni riski että sinne menisi jotain pöpöjä. En kosketa haarukoiden piikkejä enkä lusikoita siitä kohtaa mikä menee suuhun. Pitää muistaa että liika hygieenisyyskään ei ole hyvä asia, saa aikaan allergioita eikä vastustuskyky kasva kun kroppa ei totu vaarattomiin pöpöihin. Asia on sitten eri jos perheessä on tarttuvaa tautia liikkeellä. 

Vierailija
60/71 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä pese, jos oon ollut kotona normaalisti. Pesen tietenkin kädet aina kun tulen ulkoa tai kun olen vienyt roskat tai kun olen laittanut pyykit koneeseen tai kun alan laittamaan ruokaa, mutta en erikseen ennen tiskikoneen tyhjennystä.