Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistin juuri, että työkkärin suunnitelma piti käydä hyväksymässä viimeistään eilen

Vierailija
06.04.2025 |

Mitä tästä seuraa? Koitin etsiä jotain yhteydenotto kohtaa niin voisin selittää tilanteen, mutta ei löytynyt.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita viesti sivujen kautta menemään nyt heti.  

Vierailija
22/35 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koita etsiä omat tiedot ja jos on viestikenttä tai yhteydenotto pyyntö ja selitä asia ja pyydä puhelua.

sivusto on uusi ja työmarkkinatori otsikot on vaikea löytää,etsin kirjaamoa ja ei löytynyt.

Ei ole mitään työkkärin kirjaamoa enää, nyt asioidaan kunnan kanssa!

Täsmälleen samat työkkärin työntekijät siellä on edelleen töissä ja aika pitkälti täsmälleen samalla tavalla homma toimii, sivun nimi vain on nyt Työmarkkinatori. Ainoita eroja, että yhteydenotto siihen suuntaan voidaan tehdä ainoastaan viestin kautta, ei puhelimitse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kuin olin aikoinani työtön, niin ihka ensimmäisestä työllistymissuunnitelmasta laitettiin tekstiviestiä perään, että mihin mennessä se pitää käydä hyväksymässä ja lisäksi viestissä sanottiin, että laiminlyönti voi johtaa karenssiin.

Minulla on myöskin jo karenssi siihen asti, että täytän 25. Täytyy vaan pitää työnhaku käynnissä ettei tt tukea leikata.

Noin nuori ja tt-tuella. Miksi et ole töissä?

Olin kyllä töissä, menetin työpaikan. Voi tapahtua kelle vaan.

Vierailija
24/35 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni seurasi huomautus,siitä, että en ole noudattanut työnhakuvelvollsiuuttani. - Tein oikaisuvaatimuksen. Perustellen sitä, että en voinut sitä tehdä viimeisenä päivänä / eräväpäivänä joka sattui olemaan arkipyhäpäivä ja minulla ei ollut pääsyä nettiin. Myönsin, että oli oma vikani, että olin jättänyt työnhakusuunntelmani päivittämsien näin viime tippaan. Oikaisuvaatimukseni hylättiin ja samalla kerrottiin, että jos tulee toinen laiminlyönti, niin katkaisevat työmarkkinatuen maksamisen. 

No tuohan on ihan oikein. Niin pieni vaiva mikä pitää tehdä päivärahan saamiseksi ja senkin jotkut unohtavat.

Oikeassa olet. - Itse en varsinaisesti unohtanut. - Kuvittelin ja uskoin, että voin tehdä sen paikallisessa kirjastossa, jossa tuohon aikaan hoidin nettiasiani (säästösyistä nykyään voin jakaa netin puhelimestani) mutta tuona päivänä -arkipyhäpäivänä- kirjastio tosin kuin esim kaupat oliikin kiinni. Harmitti kun en olluyt osannut ajatella tällaista mahdollsiuutta etukäteen. 

Vierailija
25/35 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnät vaan että olet ollut sen koko kolme kuukautta kännissä joten 90 päivää oli sinulle liian lyhyt aika suoriutua tehtävästä

Vierailija
26/35 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistava tuo työkkäri kun esittävät kaveria ihan täysillä, mutta sitten jos et juokse niitten pillien mukaan tulee karensseja. Lisäksi koittavat saada sinut tekemään työtä ilman palkkaa.

Vierailija
27/35 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kauheeta ...

Vierailija
28/35 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi kauheeta ...

Kiitos empatiasta, vaikutat ihanalta <3

Vierailija
29/35 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene hyväksymään se nyt heti ja odota sen jälkeen, tuleeko mitään seuraamuksia. Mitä kauemmin vitkuttelen, sitä isompi riski, että jotain seuraa.

Sitä ei pysty enään hyväksyä kun siinä lukee, että eräpäivä meni jo

Ajojahtia moinen sanon minä!

Vierailija
30/35 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ainakin muistutusviesti puhelimeen kun unohdin hyväksyä.

Vierailija
31/35 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koita etsiä omat tiedot ja jos on viestikenttä tai yhteydenotto pyyntö ja selitä asia ja pyydä puhelua.

sivusto on uusi ja työmarkkinatori otsikot on vaikea löytää,etsin kirjaamoa ja ei löytynyt.

Ei ole mitään työkkärin kirjaamoa enää, nyt asioidaan kunnan kanssa!

Täsmälleen samat työkkärin työntekijät siellä on edelleen töissä ja aika pitkälti täsmälleen samalla tavalla homma toimii, sivun nimi vain on nyt Työmarkkinatori. Ainoita eroja, että yhteydenotto siihen suuntaan voidaan tehdä ainoastaan viestin kautta, ei puhelimitse. 

Ne on nyt kunnan työntekijöitä, ei enää valtion. Ennen oli vain yksi ainoa taho (valtio), johon ottaa yhteyttä. Jos posti meni väärään paikkaan, ei haittaa, kirjaamosta kirjaamoon ne kulki kätevästi. Kunnassa pitää erikseen tietää, mihin ottaa yhteyttä, ei ole yleisnumeroita tai -osoitteita.

Se sivu on asiakastietojärjestelmä.

Vierailija
32/35 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tulee nyt sitten se viikon karenssit jos ei aiempaa rikettä...

Toki tulee ensin selvityspyyntö..

Vierailija
33/35 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita viesti sivujen kautta menemään nyt heti.  

Ei onnistu jos on myöhässä

Vierailija
34/35 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta unohduksesta tulee vain viikon karenssit ...kyllä sen kanssa pärjää

Vierailija
35/35 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kuin olin aikoinani työtön, niin ihka ensimmäisestä työllistymissuunnitelmasta laitettiin tekstiviestiä perään, että mihin mennessä se pitää käydä hyväksymässä ja lisäksi viestissä sanottiin, että laiminlyönti voi johtaa karenssiin.

Minulla on myöskin jo karenssi siihen asti, että täytän 25. Täytyy vaan pitää työnhaku käynnissä ettei tt tukea leikata.

Tosta syystä meidän kuopus asuu kotona. Muuttaa vasta kun täyttää 25 vuotta. Sillä on säästöjä niin toimeentulotukea ei saisi. Ei uskalleta ottaa mitään riskiä. Neljä vuotta vielä asuu kotona. Vaikka saisi töitä niin ei voi luottaa että paikka olisi pysyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi