Mitä mieltä olet siitä, että joku syö särkylääkkeitä melkein joka päivä?
Sairastanut syövän ja lääkäri määrännyt sen jälkeen jatkuvan kipulääkityksen.
Kommentit (28)
No mitä mieltä pitäisi olla kerta lääkäri on sellaiset määrännyt?
Itse olen melko lääke vastainen, enkä oo syönyt särkylääkkeitä kuukautiskipuihin, päänsärkyyn tai muuhun. Nyt nivelet kipeytyneet ja aluksi välttelin särkylääkkeiden syömistä. Nyt olen huomannut, että särkylääkkeet parantavat toimintakykyä ja siksi aloin syömään särkylääkkeitä lähes päivittäin. Ilman särkylääkkeitä jää paljon asioita hoitamatta kipujen vuoksi.
Toivottavasti nämä kivut väistyisivät, jotta toimintakyky pysyisi ennallaan ilman särkylääkkeitä.
Sitä mieltä, että ikävää, että sai taudin. Hyvä kuitenkin, että elää tällaisens sikana, kun on syöpään hoitoa. Hyvä, että on päässyt hoitoihin ja lääkäriin. Hyvä, että kivut pidetään kurissa.
Tuo tuo toivoa sairastumisen pelkoon.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen melko lääke vastainen, enkä oo syönyt särkylääkkeitä kuukautiskipuihin, päänsärkyyn tai muuhun. Nyt nivelet kipeytyneet ja aluksi välttelin särkylääkkeiden syömistä. Nyt olen huomannut, että särkylääkkeet parantavat toimintakykyä ja siksi aloin syömään särkylääkkeitä lähes päivittäin. Ilman särkylääkkeitä jää paljon asioita hoitamatta kipujen vuoksi.
Toivottavasti nämä kivut väistyisivät, jotta toimintakyky pysyisi ennallaan ilman särkylääkkeitä.
Itsekkin olin pitkään sitä mieltä, että pelkästään kovassa kuumeessa voi särkylääkettä vetää. Kaikki kivut kestin "luomuna". Sitten sattui pahempi menkkakramppi ja vedin siihen lääkettä ja muistan sen autuuden kun oikeasti pystyi tekemäänkin jotain. Nykyään ajattelen, että miksi kärsiä kun hoitokeino on olemassa? Edelleen esim. päänsärkyyn kokeilen ensin "luonnolliset" keinot läpi, mutta otan lääkettä matalalla kynnyksellä.
Miksi ihmeessä sinua kiinnostaa muiden mielipiteet ihan tavallisissa asioissa. Hanki elämä.
???
Olen syönyt päivittäin kipulääkkeitä ehkä 15 vuotta. Sitten oli useiden vuosien tauko, kunnes nyt taas joudun käyttämään ihan vakituista, pysyvää vahvaa kipulääkitystä varmaan elämäni loppuun saakka. Ihan normaalia elämää.
Aloittaja taitaa olla aika yksinkertainen ihminen
Ei kuulu mulle muiden lääkitykset.
Kun menee lääkärin ohjeiden mukaan, niin hienoa, että saa apua kipuihinsa.
Jos napsisi käsikauppalääkkeitä pelkän oman "muka tiedon" perusteella kehottaisin käymään keskustelemassa lääkärin kanssa vaivastaan.
Lääkkeitä kai otetaan siksi, että on kipuja?
Vierailija kirjoitti:
No, hyvästi munuaiset.
Särkylääkettä saa vetää aika hiton paljon ennen kuin pitää sanoa munuaisille hyvästit.
Hammassärky ilman kivunlievitystä vie järjen. Melkein minkä tahansa kivun kestää, mutta hammassärkyä ei. Migreeni on toinen. Välillä sattuu niveliin tai leikkuuhaavaa kirveltää, mutta ne nyt vielä menee ilman lääkkeitäkin.
Mä otan kaikki lääkkeet mitkä saan. Ei ole järkeä kärsiä kipuja jos ne voidaan estää. Kipulääkkeiden kanssa pystyy elämään, toimimaan, tekemään töitä, harrastamaan.
Mistä me tässä edes keskustellaan🤔
Vierailija kirjoitti:
No, hyvästi munuaiset.
Maksa aineenvaihduntaelin.
Nivelrikkokipujen kanssa on kaksi vaihtoehtoa: 1. Otan särkylääkettä ja pääsen aamulla liikkeelle. 2. En ota särkylääkettä, enkä pääse liikkeelle. Arvaa, kumman valitsen?
Vierailija kirjoitti:
No mitä mieltä pitäisi olla kerta lääkäri on sellaiset määrännyt?
Kaikkea ei pidä uskoa mitä lääkäri määrää. Särkylääke vain särkyyn, luonnollisesti.
Vierailija kirjoitti:
No, hyvästi munuaiset.
Kyllä niitä labra-arvoja seurataan. Itsellä autoimmuunisairaus,sytostaattilääkitys, jatkuva labra-arvojen seuranta syystä että arvot pysyvät kohtuullisina.
No kukapa haluaisi elää jatkuvien kipujen kanssa?