15 vuoden avioliiton jälkeen ymmärrän että mies ei ole koskaan ollut tunnetasolla läsnä
Puhutaan emotionally unavailable englanniksi. Löytyy paljon videoita YouTubesta aiheesta. Meillä tosiaan ollut todella vaikea suhde, ikävä kyllä lapsiakin, olen vuosia jo kieltänyt kaikki omat tarpeeni ja keskittynyt lapsiin. Nyt kun lapset kasvavat olen palannut niihin omiin tarpeisiini ja ymmärtänyt että niihin ei ole koskaan vastattu, päinvastoin kun olen niitä tuonut ilmi, niitä on väheksytty ja niille on ilkuttu.
Olen miettinyt onko mies narsisti, mutta toisaalta kaikki piirteet ei viittaa siihen. Nyt sain selityksen sille miksi olen kokenut oloni niin yksinäiseksi, miksi koen että minua ei oikein koskaan ole kunnolla kuultu saati kunnioitettu. Nyt hajoilen tämän asian kanssa, yritän kasata itseäni ja harmittaa etten aiemmin ole ymmärtänyt sitä.
Kommentit (67)
Minusta täällä suhtaudutaan turhan kriittisesti mummon neuvoihin. Hän oli kyllä todellinen ihmissuhdenero ja auttoi näilläkin palstoilla satoja, ellei tuhansia kanssaihmisiään. Tuon kissakeittotilanteenkin hoiti tyylikkään eleettömästi. Ei nostanut suurta meteliä, alkoi vain vähän vältellä sitä ruokapöytää. Ja oli sentään vasta lapsi. Pisteet mummolle! 👵🏻🏆
Komppaan tätä. Mummon neuvot ovat selkeitä, asiallisia ja tasapuolisia. Ota ap opiksi ja toimi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta täällä suhtaudutaan turhan kriittisesti mummon neuvoihin. Hän oli kyllä todellinen ihmissuhdenero ja auttoi näilläkin palstoilla satoja, ellei tuhansia kanssaihmisiään. Tuon kissakeittotilanteenkin hoiti tyylikkään eleettömästi. Ei nostanut suurta meteliä, alkoi vain vähän vältellä sitä ruokapöytää. Ja oli sentään vasta lapsi. Pisteet mummolle! 👵🏻🏆
Komppaan tätä. Mummon neuvot ovat selkeitä, asiallisia ja tasapuolisia. Ota ap opiksi ja toimi.
En olelukenut koko ketjua. Mihin mummon neuvoon oikein viittaat?
Kissakeittohullu on herännyt luolastaan kevään saavuttua!
Vierailija kirjoitti:
Kissakeittohullu on herännyt luolastaan kevään saavuttua!
🐱
Voi vtun tyhmät, eihän se tunneyhteys sitä tarkoita, että puhutaan tunteista vain.