Rivarissa asuminen keväisin on syvältä
Taas on se aika vuodesta, jolloin olisi pakkoseurustelua rivarinaapureiden kanssa. Kevätsiistimistä omalla pihalla on mahdoton tehdä siten, että voisi olla omissa ajatuksissaan. Aidan takana on aina joku huomionhakuinen seinänaapuri.
Jos ei yhtään koe tarvetta ajatusten vaihtamiseen, kuinka torjua nuo small talk-veivaukset?
Kommentit (45)
Meillä oli yksi mummo, kun katseli aina muiden postilaatikoista, mitä postia kenellekin on tullut! Myös muiden roskat olivat kiinnostavia hänen mielestään. Hän myös vihjaili, että on minun vika, että hänen pihalleen on tullut lehtokotiloita.🙄
Kannattaa ottaa seitinohut keväthumala, niin jaksaa seurustella naapureiden kesken pihatöiden parissa.
Vierailija kirjoitti:
Rivarin postimerkin kokoista pihaa ei kauan siivoa.
Meillä suurempi kuin rintamamiestalojen kirveenvarsitontit. Meidän rivarin piha on 200m2/asunto ja Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita kuulokkeet päähän ja ole kuuntelevinasi Katri-Henelaa. Hyräilet siinä, että "puhelinlangat laulaa ja taivaalla loistaa kuu"
Minulla oli juuri tuollainen naapuri, joka tuli todella isojen kuulokkeiden kanssa pihalle ja kierteli puutarhassaan kasvua ihmetellen. Jotenkin oli koominen näky. Olisi tullut ulos asunnostaan silloin, kun minä en ollut ulkona. Itse en koskaan aloittanut hänen kanssaan keskustella. Hän teki aina keskustelualoitteen ottaen kuulokkeet korviltaan ja sama tyyppi teki omana päätöksenään keskustelun lopetuksesta.
Minusta tuo oli vallankäyttöä. Olisi ollut hiljaa kuulokkeet korvillaan koko puutarhakierroksensa. Onneksi muutti pois.
Saahan hän valtaa käyttää siihen milloin juttelee omalla pihallaan ja milloin kuuntelee musiikkia. Ihan sama valta sinullakin on its
Hetkinen. Hän kuulokkeiden avulla päättää, milloin minun on häntä kuunneltava. Muutoin olen töykeä hänen silmissään.
Miten niissä rivareissa aina onkin niitä uteliaita vanhempia juoruakkoja ja ukkoja!😅