Taas jullkkisparin ero: Riitta-Liisa ja Toni Roponen
"Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Talvi on ollut elämäni synkin ja raskain. Menetin parhaan ystävän. Menetin aviomiehen. Menetin kallioni. Menetin kaikkeni kun menetin sinut."
Iltalehti
Kommentit (179)
Seuraavaksi Petteri ja Riikka eroavat puolisoistaan ja Seiska julkaiseen Petterin ja Riikan salasuhteen.
Riitta-Liisa ja Toni tapasivat 2000-luvun alkupuolella Kouvolassa.
Tapasimme tietenkin hiihtopiireissä. Toni oli vuodesta 2001 alkaen mun ryhmävalmentaja B-maajoukkueessa. Toni seurasi harjoitteluani, tutustuimme ja kiinnostuin pikku hiljaa ihmisestä, Riitta-Liisa muistelee.
Heikki Pusan kanssa jaoimme silloin B-maajoukkueen ryhmän kahteen osaan. Ritu tuli minun ryhmään. Siitä alustava kiinnostus lähti, sanoo Toni.
Rakkaus ei kuitenkaan leimahtanut ensi silmäyksellä. Molemmat elivät vielä tuolloin omissa parisuhteissaan ja välit alkoivat lämmetä vasta pari vuotta myöhemmin.
Muutin vuonna 2003 takaisin Haukiputaalle. Toni rupesi käymään siellä ja siitä se lähti. Suhde eteni aika nopeasti ja Ida syntyi vuonna 2004. Ensimmäisen omaan taloon pääsimme muuttamaan 2006.
Ida on Riitta-Liisalle esikoinen mutta Tonilla on aikaisemmasta liitosta Tommi-poika, joka on nyt 17-vuotias.
Alkuvaiheessa parin suuri haaste oli Tonin mustasukkaisuus. Pariskunta kertoi asiasta kirjassaan Äitinä huipulla Riitta-Liisa Roposen tarina.
Vaikea sanoa, mistä se tuli. Se oli sellaista seurailua, tarkkailua ja kyselyä Ritun perään. Olen aina sanonut, että mustasukkaisuus on epävarmuutta. Ja olen aina pitänyt itseäni itsevarmana tyyppinä. Entisenä urheilijana tiedän millaista herjanheittoa urheiluporukoiden parissa harrastetaan. Luotin aina vaimoon, mutta ehkä en luottanut muihin, Toni miettii.
Jouduimme ne asiat keskustelemaan isoonkin ääneen. Toni on asian käsitellyt ja hän on muuttunut, Riitta-Liisa painottaa.
Ystävät avasivat Tonin silmät.
Hyvä kaverini täräytti mulle asiasta ihan suoraan. Lisäksi huomasin toisessa kaverissani typerää mustasukkaisuutta omaa puolisoaan kohtaan. Silloin tajusin. Tärkeintä on itse ymmärtää ja huomata asia, vasta sitten voi parantua.
Lapsi on siis jo täysi-ikäinen, joten mitään huoltajuusriitoja tai vastaavaa ei sentään ole tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Nämä on niin surullisia. Klassisesti viiskymppisen miehen pitää mitata markkina-arvo ja koittaa saada nuoruus takaisin. Etsitään yleensä reippaasti nuorempi tyttöystävä, jonka kanssa joudutaan aloittamaan vaipparalli uudestaan. Viiden vuoden kuluttua ex-rouva näyttää nykyistä nuoremmalta, elää itsellistä, taloudellisesti riippumatonta aikuista arkea ja mies miettii arkea kauppakassien, mahatautien ja yöheräämisten keskellä. Elämä on valintoja!
Toivon, että tämä ero ei päädy samaan tilastoon. Vaikuttaneet onnellisilta yhdessä.
Hahhaa. Ottamatta kantaa aloitukseen ja yleisellä tasolla niin juuri näin. On naisen onni, että hedelmällinen ikä loppuu siinä 40 +.
Syntynyt
15.10.1973 Mikkelissä.
Perhe
Vaimo Riitta-Liisa ja tytär Ida. Poika Tommi aiemmasta avioliitosta.
Asuu
Haukiputaalla.
Ura
Valmensi Matti Heikkisen maailmanmestariksi 2011. Valmentaa Heikkisen lisäksi vaimoaan Riitta-Liisaa. Toimii Eurosportin ja Iltalehden maastohiihdon, yleisurheilun ja kestävyyslajien asiantuntijana.
Riitta-Liisa Roponen
Syntynyt
6.5.1978 Haukiputaalla.
Perhe
Aviopuoliso Toni ja tytär Ida.
Asuu
Haukiputaalla.
Ajankohtaista
Valmistautuu Seefeldin MM-kisoihin.
Ura
Voittanut muun muassa olympiapronssin ja kolme MM-kultaa viestihiihdossa. Naisten maailmancupin vanhin hiihtäjä tällä kaudella.
Vierailija kirjoitti:
Läheltä olen seurannut miesten, niin kavereiden kuin läheisten toimintaa, niin suurin osa täysiä pa*kahousuja jotka joutaisi laittaa mekon päälle.
M33
Miksi mekko?
seiska vielä hiljaa taitaa tulla paljastuksia
Saivat valkoihoisen lapsen. Arvostan ja kunnioitan erittäin paljon.
Hiihtopiireissä on todelliset parinvaihtoviikot käynnissä :o
Vierailija kirjoitti:
Hiihtopiireissä on todelliset parinvaihtoviikot käynnissä :o
parinhiihtoviikot
parinvaihtohiihdot
julkkiksilla helppo kun käyttävät lehdistöä tiedotukseen sinkkuudestaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien jotkut urheilijat ovat olleet julkkiksia?
Matti Nykänen, oliko julkkis, ei kai ?
En ole tyypistä ikinä kuullutkaan. Ehkä oli julkkis, ehkä ei. Se on fifty-sixty.
Ketkä on vielä yhdessä? Noh, tämä pari eroaa sitten seuraavaksi.
70 km Skating
Females
1. Kaisa Mäkäräinen Hiihtocenter365 3:04:16.9
2. Riitta-Liisa Roponen Ritun hiihtovalmennus 3:04:34.5 +17.6
3. Justyna Kowalczyk-Tekieli Kasina Wielka 3:17:11.9 +12:55.0
johtuukohan tästä
Olisko Roposen Toni bongannut Laura Arffmanin!
23.1.2025 klo 15:05
Ida Roposen mielestä hiihtäjääiti Riitta-Liisa voisi jo vähän hidastaa. En ymmärrä, mistä puusta äiti on veistetty. Hän treenaa edelleen kuin ammattilainen, vaikka on virallisesti lopettanut uransa", Ida sanoo.
Toni Roponen kertoo sairaalloisesta mustasukkaisuudestaan Riitta-Liisaa kohtaan: Toimintani oli todella epäkunnioittavaa