Liioitteleeko Sofia Virta työkokemustaan
Ylioppilas on yleensä 19 - vuotias. Opinnot maisteriksi kestävät yleensä 5 vuotta. Opinnot englannissa, ilmeisesti paikan päällä - ainakin vuosi. Eli tämän päättelyketjun mukaan Sofia on 25 - vuotias. Hän on lehdissä itse kertonut uupumuksestaan, joten on otaksuttavaa, että toimintakyky ei riittänyt töissä käymiseen. Sitten lapsi ja äitiysloma. 28 - vuotiaana vaalikampanjan jälkeen eduskuntaan.
Kysymys kuuluukin, missä vaiheessa työkomusta on kertynyt ? Opiskelujen aikana suoritetut harjoittelut ovat siis harjoittelua rajoituksineen.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Marin kohdalla oli paha kun hän oli tehnyt töitä elääkseen. Nykyinen Orpo ei ole tehnyt päivääkään töitä koskaan, mutta hyvin näkyy osaavan toistella EK:n syöttämiä mantroja. Mikä lie sitten oikea pätevyys politiikkaan.
Kannattaa ottaa selvää mitä Orpo tietää ja on tehnyt. Esimerkiksi pelkkä gradun aihe kertoo jo paljon enemmän kuin vasemmiston mantra
Vierailija kirjoitti:
Purra on ollut hetken aikaa töissä hamppari kääntämässä Mäkissä. Muuten elänyt tuilla. Nyt tienaa huomattavan suurta palkkaa siitä että huutaa ihmisille että "menkää töihin".
No sehän selittää mistä se se Purran rasvankäryinen moukkamaisuus on lähtöisin. Ja sinne joutaisi takaisin! Purra on ihan samanlainen kuin mun entinen ruma ja tyhmä kämppis joka työskenteli hesessä, sanoi samaa ilman että edes kysyin hänen mielipidettä. Ihan kuin kukaan edes mitään syöpää levittäviä mäkkäreitä ja hesejä edes tarviis! Itse en ole kummassakaan käynyt sen jälkeen kun täytin 13. Joku taso!
Opiskelija voi käydä paljonkin töissä opintojen ohessa, ja tarkoitan nimenomaan palkkatyötä, en opintoihin kuuluvaa työharjoittelua. Valitettavasti tämä tie myös voi johtaa uupumukseen. Ja mitä uupumukseen tulee, niin sitäkin voi olla sekä lyhyt- että pitkäkestoisempaa.
Silloin kun itse aikoinaan opiskelin, niin minulla ei ollut taloudellisista syistä varaa pitää kesälisin lomaa kuin 1-2 viikkoa. Varsinainen työelämäni alkoi jo 15-vuotiaana ja sitäkin ennen olin töissä lapsenvahtina sekä mansikka-ja perunamailla.
Yhden kesäkuukauden tein kahta työtä; varsinaisesta palkkatyöstä menin suoraan siivoamaan kauppaa. Tuo työrupeama johti siihen, että kuukautiseni jäivät pois ainakin puoleksi vuodeksi, joten voisi varmaan jälkikäteen todeta että jonkinlaisesta uupumuksesta oli kyse.
Terveisin 16-vuotiaana pois kotoa muuttanut ja siitä lähtien itsensä elättänyt ei-kermaperse.
Vierailija kirjoitti:
Wikipedia kertoo näin:
"Virta on koulutukseltaan kasvatustieteiden maisteri[3], opettaja ja uusperheneuvoja. Hän on valmistunut ratkaisukeskeisestä psykoterapiakoulutuksesta.[4][5]
Virta on työskennellyt muun muassa erityislastensuojelussa ja vaativan perhetyön parissa, opettajana, vanhuspalveluissa, kehitysvammaisten kanssa tehtävässä työssä ja hanketyöntekijänä mielenterveys- ja päihdeomaisia tukevassa kolmannen sektorin järjestössä. Virta on ollut kehittämässä Moip!- ja Kysy nuorelta -hankkeita.[6][7]
Virta on palkkatyön ohella toiminut terapia- ja koulutusalan yrittäjänä ennen eduskuntaan nousemista.[4][3]"
Virta ei kuitenkaan ole julkaisuust eduskunnan sivuilla olevassa virallisessa ceevessään minkäänlaista yksilöintiä työkokemuksestaan eli herää kysymys, onko sitä työ"kokemusta"kuukausi siellä, puoli vuotta tuolla jne?
On kyllä ärsyttävä muija. Puhuu aina suulla suuremmalla tietävänsä opettajan, sossun tai terapeutin työn. Korkeintaan kesätyöt ehtinyt noissa hommissa vetää.
Vihreissä ja vasemmistossa aika harvalla on pidempää kokemusta työelämästä. SDP:n työelämäasiantujatkin, esim. Mäkynen ovat vailla kokemusta ja näkemystä aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvalla kansanedustajalla on mitään käsitystä tai kokemusta oikeasta työelämästä.
Ministeri Mari Rantaselta löytyy ja pitkä työura.
En tunne hänen työuraansa, mutta poikkeus voi toki vahvistaa säännön.
Hänellä on kolme koulutusta: poliisi, lähihoitaja ja ensihoitaja. https://www.eduskunta.fi/FI/kansanedustajat/Sivut/1388.aspx - ohis
Menisittepä töihin.