Voiko opintolainan korkoavustusta saada, jos lainan lyhentäminen on jo alkanut?
Olen penkonut koko netin läpi enkä löytänyt vastausta. Tietääkö joku?
Kommentit (28)
Ap taitaa olla trolli. Ei kukaan voi olla noin avuton.
Eipä tee mieli ap:ta auttaa, kun on kaikille vastannut ikävästi, jotka ovat yrittäneet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää oikeasti sinne Kelan sivuille. Siellä se on selkeästi kerrottu, miten voi hakea. Vaikea täällä selittää, kun ei itsekään ulkoa muista ja siellä on paljon tekstiä asiasta.🤗
Missä kohtaa siellä on annettu selkeä vastaus tuohon mun kysymykseen?
Ap
No täällä on nyt annettu selkeä vastaus, että voit hakea. Seuraavaksi menet täyttämään sen hakemuksen.
Niin on. Siksi täältä kysyinkin, kun Kelan sivuilla ei ole selkeää vastausta vaikka juuri yritit niin väittää.
Ap
No itse olen ymmärtänyt asian, kun olen sieltä lukenut.
Missään ei silti sanallakaan mainita lyhennyksiä, joten pelkän oman tulkinnan varassa sinäkin menet. Kelan sivuilta ei saa 100 % varmuutta siitä, että asia on juuri niin. Eikä myöskään artikkeleista, joita aiheesta on tehty.
Ap
Minä luin Kelan sivuilta. Ymmärsin, hain, ja sain. Niin helppoa se on kun vähän käyttää maalaisjärkeä
Vierailija kirjoitti:
Miten voi hakea korkoavustusta jos pankki pääomittaa niitä. Eikö korkoavustusta haeta vasta kun joudut sitä maksamaan eli pääomitusjan jälkeen. Ja lyhennyksen yhteydessä maksetaan korko joten siihen voi hakea korkoavustusta.
Pääomituksen ja lyhennysten välissä on pitkä aikaväli, jolloin maksetaan itse pelkkiä korkoja 2 krt vuodessa. Tai ainakin minulla oli.
Ap
Kelan sivuilla lukee: "
Kuka voi saada korkoavustusta?
Voit saada korkoavustusta, jos
tulosi eivät ylitä tulorajaa ja
pankki ei enää lisää korkoja opintolainaasi vaan on alkanut laskuttaa korot sinulta. "
Eli korkoavustusta voi saada, kun korkojen pääomitus on päättynyt ja lainalle on muodostunut maksuohjelma. Sillä millainen maksuohjelma sinulla ol, ei vaikuta asiaan. Eli maksatko pelkät korot, vai korot ja lyhennyksen, kunha maksat pankille korkoa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tee mieli ap:ta auttaa, kun on kaikille vastannut ikävästi, jotka ovat yrittäneet!
Täällä on vain yksi kommentoija, joka on oikeasti osannut vastata kysymykseeni. (Hänelle kiitokset). Loput "auttajat" ovat vain vttuilleet tyyliin "ootko niin tyhmä, ettet osaa lukea?".
Ap
No itse olen ymmärtänyt asian, kun olen sieltä lukenut.