Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: kotimyyntituotteista ja verkostomarkkinoinnista

Vierailija
14.03.2007 |

Onko täällä paljon henkilöitä, jotka myyvät kotoa käsin jotain tuotetta?

Millaisia kokemuksia teillä on tämänkaltaisesta työstä? Onko noin periaatteessa kiinnostusta ottaa lisää tuotteita?

Miltä kuulostaa, kun suunnittelen perustavani kotimyyntiä harjoittavan yrityksen, johon etsisin sitten jälleenmyyjiä? Tuote olisi helppo säilyttää, käyttäjiä löytyy lapsiperheistä, ja jälleenmyyjä saisi 15 euron tuotteen myyntihinnasta noin puolet.... Olisko teoriassa kiinnostusta:-) ????

(yrittäjäkurssilla käskettiin tehdä kartoitusta markkonoista, no, tää on nyt sitä!!!)

kiitos avusta

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jaksaisitte vastailla. Kritiikkiä ja vinkkejä ottaisin myös vastaan, esim jälleenmyyjän palkkioon liittyen...

Kiitos, ap

Vierailija
2/16 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä myyn oriflamea meikkikutsuilla. Voisko tuoda kutsu ideaa yhdistää tuotteeseen? Mä en halua myydä mitään pakolla kylässä kävijöille, mutta kutsut on eri asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen aika laiska lähtemään kotoa kaupoille, ja tykkään kotikutsuilla käydä.

Itse en enää jaksaisi lähteä myymään, mutta on tullut sitäkin tehtyä.

Jos olisin sinä, koittaisin painottaa jälleenmyyjille erityisesti sitä, että ylenpalttinen tyrkyttäminen on rasittavaa ja raivostuttavaa. Jos tuote on oikeasti hyvä, se markkinoi melkein itse itsenä.

Vierailija
4/16 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin kiinnostuttaa vaikka olen jo kolmen eri firman jälleenmyyjänä. Katteet mulla vaihtelee 25-40% ja osasta maksan vielä kaikki postitukset.

Aijotko siis perustaa yhtä tuotetta markkinovan firman? Täytyy olla aika hyvä tuote että sitä kannattaa yksinään markkinoida (esim. pitää kotikutsuja), mutta näin muitten tuotteitten seuraksi sopisi varmaan hyvin.

Kerrotko tarkemmin mistä tuotteesta on kyse?

Vierailija
5/16 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälleenmyyjiä. Tietääkseni tavallisesti kotimyyntituotteista saa jotain 20 prossan myyntipalkkion. Toisaalta ttämän tuotteeni myyntihinta on alhainen, noin 15 euroa, joten pitäisi siitä mielestäni myyjänkin jotain saada vaivan palkaksi. Onko mielestänne ihan ok, tai normaali käytäntö, että jälleenmyyjä lunastaa / ostaa ensin oman pakettinsa, saa myyntiohjeet yms.

Miten yleensä toimii jälleenmyyjän palautusoikeus? Tiettävästi joissain firmoissa ei sitä ole. Esim jälleenmyyjä saa jotain lahjaksi, sillä edelllytyksellä, että saa myytyä jonkin summan. Käytännössä siis maksaa tuotteet joka tapauksessa.

Vierailija
6/16 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä tuotteesta on kyse, hion vielä asiaa tarkemmin. Tuote sopisi esim oriflamen kanssa myytäväksi, ei niin, että sille oikeastaan yksistään järjestettäisi kotikutsuja.... Tuote sopii vaikkapa hiekkalaatikolla myytäväksi :)

Niin, kysyn vielä, että mltä kuulostaa, jos joutuu ostamaan esim 37,5 euron myyntipakkauksen (sisältää 5 myyntipakkausta) ja sen jälleenmyyntihinta on sitten 75 euroa. Miltä kuulostaa jos palautusoikeutta ei tuotteelle ole, vai minkälainen palautusjärjestelmä pitäisi olla?

kiitos, ap

Vierailija
7/16 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietosi puhelimestani ennenkuin ehdit sanoa kissa. Enkä aio vastaanottaa minkäänlaista tietoa aiheesta. Jos tarvitsen jotain, osaan ostaa sen itse. Kiitos.

Muista myös, että verkostomarkkinointi on paras tapa päästä ns. ystävistä eroon!

Vierailija
8/16 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyntikatteista? Yleensä se on firman sisäistä salassapidon alaista tietoa.

En halua elättää teidän perhettänne jos jahtaat minua dollarinkuvat silmissä hiekkalaatikolla.

Vierailija
9/16 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tietosi puhelimestani ennenkuin ehdit sanoa kissa. Enkä aio vastaanottaa minkäänlaista tietoa aiheesta. Jos tarvitsen jotain, osaan ostaa sen itse. Kiitos.

Muista myös, että verkostomarkkinointi on paras tapa päästä ns. ystävistä eroon!

Mielestäni kaikilla on oikeus valita, niin työnsä, asiakkaansa kuin ystävänsä:-)

Vierailija
10/16 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vain yleisellä tasolla puhuttu katteista, kukaan ei ole sanonut paljonko kate on jossain määrätyssä firmassa. Joten on varmasti ihan sallittua.

ap

Vierailija
11/16 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta palautusoikeusasiasta vielä kyselisin mielipidettä?

Onko ok, jos joutuu maksamaan 37,50 euroa paketista, jossa 5 myyntituotetta, myyntihinta 75 euroa, jos ei ole palautusoikeutta? Tämän puolesta puhuu se, että ei ole mitään suurempia pakollisia " myyntitavoitteita" sen jälkeen.

Jos palautusoikeuden järjestää, miten se olisi hyvin järjestetty?

ap

Vierailija
12/16 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tyytymättömät asiakkaat mielelläni ohjaisin suoraan sylttytehtaalle. Eli sellaiset tapaukset saisivat olla firman perustajan heiniä. Mutta myyntipakkaus ei ole pahan hintainen. Vaikka sitä sitten ei saisi kaupaksikaan niin menetys ei ole valtava. Ja hyvä jos ei ole mitään myyntivelvoitteita, semmoiseen hommaan tuskin lähtisin mukaan.

Vierailija
13/16 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko vielä jollain sanaa sanottavana?

t:ap

Vierailija
14/16 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
15/16 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et

" Haluatko ansaita rahaa?

Soita minulle"

-ilmoituksilla

Sellaisiin ei kukaan täysjärkinen vastaa, vaan haluaa ensin tietää mitä myytävää on tarjolla.

Vierailija
16/16 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

infotilaisuus hotellin kabinetissa, jossa esittelisin tuotteen. Lehdessä olisi toki ollut ilmoitus, jossa kerrottu, että sopiva tuote esim kotiäideille. Netin kautta, työkkärissä. Neuvolan, päiväkotien ilmotustauluilla. Tai messuilla?

ap