Kerro sun unpopular opinion. Mä aloitan:
Kommentit (324)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on hyttysenpierun kokoinen pieni itäblokin jäännösvaltio, joka saa kohta rankasti turpaan, koska leipäläppä on kokoon nähden liian kovaääninen.
Tavallaan olen samaa mieltä siinä että me suomalaiset olemme äärettömän ylimielisiä. Luullaan että ollaan todella sivistyneitä mutta sitten saadaan näpeille vähän väliä kun pitäisi tietää muiden maiden historiaa, kulttuuria ym. ym.
Eh, enemmänkin ongelmana on se ettei tämä kansa tiedä edes omaa historiaansa ja kulttuuriaan. Iloisesti on annettu pois ja unohdettu oma ainutlaatuinen suomen heimojen kulttuuri ja leikitään mieluummin jotain jenkkejä tai ruotsalaisia. Monet myös palvovat jotain k.maa kulttuureita samalla halventaen omaa kansaansa. Tämä kansa ei tule selviämään koska kukaan ei suostu puhaltamaan yhteen hiileen ja "suomenheimolaisuutta" halveksitaan ja piilotellaan.
Tuo ylimielisyys myös näkyy liian usein, luullaan että tämä piskuinen minimaa on jotenkin vallankahvassa monissakin asioissa. Juu, ja suomalaisia kurjistamalla maailma pelastuu. Ei ymmärretä että meidän olemassaolomme on maailman mittakaavassa sama kuin nolla.
Suhtaudun neutraalisti ajatukseen lapsen saamisesta. Olen sinkku ja jos löydän hyvän miehen joka haluaa lapsia niin voisin itsekin haluta. Toisaalta minulle kelpaa yhtälailla vapaaehtoisesti lapseton mies, jolla on samoja kiinnostuksen kohteita kuin minulla ja kemiat kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap snobbailee unpopular opinion -termillä? Naurettavaa. Suomeksi tuo on väärä mielipide.
Ei vaan epäsuosiossa oleva mielipide.
Epäsuosittu mielipide.
Suurin osa adhd ja muista neurokirjon lapsista on vaan kasvattamattomia kakaroita. Hoiva ja kiintymyssuhde vauvana on jäänyt vajaaksi. Vanhemmat eivät uskalla sanoa ei lapselleen. Vanhemmat ihan pihalla ja kun lapsi oireilee, sille haetaan lääkkeet.
Jään odottamaan paljon alapeukkuja, koska otsikko kysyy epäsuosittua mielipidettä. Mutta koska ap on uuvelo, sen piti sönkätä englantia sekaan.
Usein ajatellaan, että korkeakoulutus on joku fiksuuden tae. Kyllä, moni korkeakoulutettu on älykäs, ja osa jopa huippuälykkäitä. Siitä huolimatta monet ovat erittäin laiskoja ajattelijoita. Mennään massan mukana ja omaksutaan ne suositut "hyvät" ja "oikeat" mielipiteet. Siirryin siisteistä sisähommista vähän likaisempiin töihin, ja olen kohdannut huomattavasti enemmän itsenäisiä ajattelijoita, jotka ovat oikeasti pohtineet asioita keskustellessani duunareiden kanssa. En nyt siis sano, että automaattisesti duunarit ovat fiksumpia, mutta en kyllä ole pitkään aikaan käynyt näin hyviä keskusteluita akateemisesti koulutettujen kanssa.
Olen lukenut siitä, miten älykkyys saattaa myös saada ihmisen pitämään vain tiukemmin kiinni ideologiastaan, kun älykäs ihminen kehittelee mitä moninaisempia ajatuskuvioita ideologiansa tueksi. Ehkä se on näin.
(Olen siis itsekin akateemisesti koulutettu, ja aikaisemmin minullakin oli "oikeat" ja "hyvät" mielipiteet. Sitten aloin aidosti pohtia asioita.
Kaikki englantia suomeen sotkevat kielipuolet on tyhmiä juntteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Demokratian ongelma on kaikille kuuluva äänioikeus. Kun henkilö ei ymmärrä maailmasta mitään on hän täysin mielikuvien ja tunteiden vietävissä.
Se ei ole ongelma vaan se että demokratiaa tulisi suojella luomalla rajat sanavapaudelle.
Akuutti ongelma on se, että sananvapautta tulisi suojella "demokratialta".
Seuraava diktatuuri (sosialistinen) surffailee jo valtaan demokratian keinoin rajoittamalla sananvapautta.
Yhdysvalloissa se on nähty, että mitä tapahtuu, jos demokratiaa ei suojella näennäiseltä sananvapaudelta, mikä fas istien mielestä tarkoittaa vapaata valeinfon ja vihapuheen levittämistä.
Euroopassa lainsäädäntö määrää mitä some saa tehdä, ja sehän ei nasseille käy, kuten Trump ja Musk ovat san
Montakos ääntä EU presidentti sai vaaleissa? Montakos ääntä demokraattisen kansallisen lainsäädännön yläpuolella olevat komission jäsenet saivat?
Trump valittiin demokraattisesti ja sekös autoritääristä ja ei demokraattista EU:ta harmittaa ja pelottaa.
Antisemitismi tulisi kriminalisoida.
Vierailija kirjoitti:
suomessa ei ole sananvapautta vaan kova sensuuri-todiste vauva palsta.
suomessa on liikaa ja turhaan byrokratiaa
liikaa säännöksiä. omistamallaan tontilla tulisi saada rakentaa ja tehdä asioita kuten haluaa.
verotus autoista ja taloista tulisi poistaa,koska työ on jo verotettua.missä edut?
rikolliset ulkomaalaiset tulisi poistaa heti maasta. rehelliset voi tehdä työtä ja asua jos on kunnolla.
Kimmo Nuotio on rikosoikeuden professori Helsingin yliopistossa;
SANANVAPAUDELLA ei voi perustella kiihottamisrikoksen täyttävää kielenkäyttöä. Olennaista rangaistavassa vihapuheessa on tietyn kansanryhmän ihmisarvon ja olemassaolon oikeutuksen kiistäminen. Kun korkein oikeus määräsi Pohjoismaisen vastarintaliikkeen (PVL) toiminnan lakkautettavaksi, se vetosi oikeuksien väärinkäytön kieltoon. Sananvapauteen ja kokoontumisvapauteen ei saanut tukeutua liike, joka käytti näitä oikeuksia tarkoituksenaan luoda valkoisen miehen ylivaltaan perustuva valtio.
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009719653.html
Vauva palstan sensuuri on pelkkä vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuiskoulutustuki on onneksi lopetettu. Liian moni opiskelee useaa tutkintoa, haalii useamman työpaikan, hommailee taloja jne täydellisen elämän, kun toiset eivät saa mitään. Ei pääse kouluihin, ei töihin, ei mitään. Koska on aina joku jolla on enemmän, vie ne paikat ensimmäisenä.
--> Työpaikoilta pitää kieltää myös ns. ilmaistyövoiman hyväksikäyttö <--
Tähän liittyen.
Toisen asteen ammatillinenkoulutus pitäisi tehdä täysremontti.
Nykyään tutkinnon näytöt suoritetaan työpaikoilla jotka arvioi henkilö jolla ei ole mitään ammattitaitoa arvioida opiskelijoiden opintoja.
Koko systeemi perustuu siihen että opettajat pääsee helpommalla. Näytöt tulisi suorittaa koulussa opettajan valvonnassa. Työssäoppimisjaksot maksimissaan yksi kuukausi.
Työpa
Eli mielestäsi työpaikat palkkaa mielellään peruskoulusta päässeitä joilla on vielä ongelmia esimerkiksi tulla ajoissa paikalle? Nyt ei edes oteta ilmaiseen työharjoitteluun +30 vuotiaita valkoisia kantasuomalaisia miehiä joilla on työuraa takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirat pitäisi olla ainoastaan hyötykäyttöön. Lemmikkeinä kiellettyä.
LOL. Taidat olla mus limi. Tuo nimittäin on uskontonsa näkemys.
LOL en ole muslimi mutta olen yllättynyt että kerrankin joku on lukenut läksynsä. En pidä koirista koska ovat aiheuttaneet täällä espoossa paljon ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaiset rahankeräykset äänestyspaikkojen ympärillä tulee kieltää. Niistä tulee tunne, että äänestämisestä pitää maksaa.
Hieman asiaan liittyen:
Kansanedustaja ei saa olla ehdolla kunta ja aluevaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ajattelevat liian paljon tunteilla eikä järjellä.
Suomi on hedonistinen maa. Antiikin kreikasta lähti länsimainen "sivistys" joka perustuu hyvään oloon enemmän kuin velvollisuuden taikka älykkyyden ihannointiin.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa adhd ja muista neurokirjon lapsista on vaan kasvattamattomia kakaroita. Hoiva ja kiintymyssuhde vauvana on jäänyt vajaaksi. Vanhemmat eivät uskalla sanoa ei lapselleen. Vanhemmat ihan pihalla ja kun lapsi oireilee, sille haetaan lääkkeet.
Jään odottamaan paljon alapeukkuja, koska otsikko kysyy epäsuosittua mielipidettä. Mutta koska ap on uuvelo, sen piti sönkätä englantia sekaan.
"Vanhemmat" Edelleenkään ei uskalleta julkaista tilastoja kuinka moni lapsi on viime aikoina kasvanut ilman isää. Lapset on tungettu muiden kasvatettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Usein ajatellaan, että korkeakoulutus on joku fiksuuden tae. Kyllä, moni korkeakoulutettu on älykäs, ja osa jopa huippuälykkäitä. Siitä huolimatta monet ovat erittäin laiskoja ajattelijoita. Mennään massan mukana ja omaksutaan ne suositut "hyvät" ja "oikeat" mielipiteet. Siirryin siisteistä sisähommista vähän likaisempiin töihin, ja olen kohdannut huomattavasti enemmän itsenäisiä ajattelijoita, jotka ovat oikeasti pohtineet asioita keskustellessani duunareiden kanssa. En nyt siis sano, että automaattisesti duunarit ovat fiksumpia, mutta en kyllä ole pitkään aikaan käynyt näin hyviä keskusteluita akateemisesti koulutettujen kanssa.
Olen lukenut siitä, miten älykkyys saattaa myös saada ihmisen pitämään vain tiukemmin kiinni ideologiastaan, kun älykäs ihminen kehittelee mitä moninaisempia ajatuskuvioita ideologiansa tueksi. Ehkä se on näin.
(Olen siis itsekin akateemisesti koulutettu, ja aikaisemmin minullakin oli "o
Missä nämä duunarit on? Minä taas olen huomannut päinvastaista ja siksi siirryn akateemisiin piireihin.
Rakennus, huolto ja autoteollisuudessa kaikilla duunareilla päässä on vain kolme aihetta; perverssiot, viina ja rasismi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
suomessa ei ole sananvapautta vaan kova sensuuri-todiste vauva palsta.
suomessa on liikaa ja turhaan byrokratiaa
liikaa säännöksiä. omistamallaan tontilla tulisi saada rakentaa ja tehdä asioita kuten haluaa.
verotus autoista ja taloista tulisi poistaa,koska työ on jo verotettua.missä edut?
rikolliset ulkomaalaiset tulisi poistaa heti maasta. rehelliset voi tehdä työtä ja asua jos on kunnolla.
Kimmo Nuotio on rikosoikeuden professori Helsingin yliopistossa;
SANANVAPAUDELLA ei voi perustella kiihottamisrikoksen täyttävää kielenkäyttöä. Olennaista rangaistavassa vihapuheessa on tietyn kansanryhmän ihmisarvon ja olemassaolon oikeutuksen kiistäminen. Kun korkein oikeus määräsi Pohjoismaisen vastarintaliikkeen (PVL) toiminnan lakkautettavaksi, se vetosi oikeuksien väärinkäytö
Tämä proffa on varsinainen älyn jättiläinen.
Suomeen jossa 90% "valkoisia miehiä" ei saa perustaa "valkoisen miehen" ylivaltaan perustuvaa valtiota.
Pitääko siis ei valkoisilla olla sama valta kuin valkoisilla, vaikka demokraattisesti niillä on täysi ylivalta. Ei jatkoon ja proffan paperit roskikseen.
Vierailija kirjoitti:
"Kerro sun unpopular opinion" Anglismi ja sotketaan suomea ja englantia keskenään. Et ile teini enää, sori!
Sori on myös anglismi.
Dementoituneet vanhukset ovat valtava taakka yhteiskunnalle. Heidän hoitamisensa on täysin turhaa ja vie Suomen konkurssiin.
Vierailija kirjoitti:
Dementoituneet vanhukset ovat valtava taakka yhteiskunnalle. Heidän hoitamisensa on täysin turhaa ja vie Suomen konkurssiin.
Suomessa on käytännössä vain yksi ainoa ongelma.
620000 julkisen sektorin työlntekijää, jotka eivät ole joustaneet milliäkään, vaikka talous katosi alta jo 2008.
Yhdysvalloissa se on nähty, että mitä tapahtuu, jos demokratiaa ei suojella näennäiseltä sananvapaudelta, mikä fas istien mielestä tarkoittaa vapaata valeinfon ja vihapuheen levittämistä.
Euroopassa lainsäädäntö määrää mitä some saa tehdä, ja sehän ei nasseille käy, kuten Trump ja Musk ovat sanoneet.