Oon alkanut laskea kaloreita (ja makrot ja muut) ja järkytyin
Vaikka syön omasta mielestä terveellisesti, esim syön kasviksia paljon, hyvää proteiinia yms niin kaloreita vaan kertyy todella herkästi.
Todella helposti menisi yli 2000.
En tiedä mikä olisi sellaista missä olisi hyvin vähän kaloreita, mutta olisi täyttävää ja tietty terveellistä.
Kommentit (67)
Ihan normaali ruoka on hyvä.
Mikä on makro?
Kana-kasvispata tai liha-kasvispata. Esim gulassi. En suurusta lientä jauhoilla enkä laita smetanaa sekaan.
Annos n 350kcal, 20g hh
Hiilarit saa helposti alemmas jos ei laita perunaa sekaan kuten minä.
Kanaa punaviinissä (kanaa, viiniä, yrttejä, shalottisipulia, nokare voita) 300kcal + lisuke
Itsetehdyt ruuat (syön 2 lämmintä) pyörii 250-450 kcal per annos, päivässä kertyy. n 1300kcal
Perunat pitävät hyvin nälkää. Jos sen rinnastaa esim. kanan tai kalan ja salaatin kanssa, niin siinä terveellinen ja täyttävyyttä ajatellen vähäkalorinen ateria.
Vierailija kirjoitti:
Mistä makroista puhut?
Makrot tarkoittaa hiilihydraatteja, proteiinia ja rasvaa.
Kasviksia ja kanafilettä. Vähentää pastaa/riisiä/perunaa niin kyllä ne kalorit jää melko alhaisiksi. Itse ainakin joudun läträämään öjyä, kun yritän kasvattaa massaa, mutta vatsa ei kestä viljoja hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä makroista puhut?
Kiitos! Aina oppii uutta t. Täti
Aamulla kaurapuuroa ja raejuustoa marjoilla, lisäksi hedelmä
Lounaaksi kanaa ja riisiä kasviksilla, pähkinöitä
Päivälliseksi kanaa ja riisiä kasviksilla ja avokadolla
Iltapalaksi munakas kinkulla ja juustolla ja tomaatilla, hedelmä
Kaloreita 1700, makrot R65, P125, HH145
Mulle tuossa on jo tosi paljon ruokaa eikä lähellekään 2000 kcal.
Syön joka päivä todella paljon eri kasviksia raakana ja höyrytettynä ja esim linssejä. Marjoja paljon.
Kananmunia, broileria.
Juustoa silloin tällöin ja se on se uusi kasviöljy Oltermanni. Joskus viipale Kipparijuustoa.
Maitorahkaa, herkkuina pari palaa tummaa suklaata.
Kaurapuuroa. Puuroon öusikallinen maapähkinävoita.
Raejuustoa.
Hampunsiemen rouhetta.
Pellavansiemen rouhetta.
Joskus siemennäkkäriä tai täysjyvä näkkäriä.
-ap
Sulla on ihan hyvät syömiset mutta syötkö sitten liikaa? Voisiko annoksen olla pienempiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä makroista puhut?
Makro tarkoittaa myös lähikuvausta 📷📸
Energian yksikkö on joule.
Virtsa väärää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä makroista puhut?
Makro tarkoittaa myös lähikuvausta 📷📸
Makro on myös tietokoneohjelmien erityinen laji.
Syö: iso keräkaali, porkkanoita, tomaattia, kurkkua, sokeritonta vähäkalorista mustikkakeittoa, vettä, vihanneksia.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla kaurapuuroa ja raejuustoa marjoilla, lisäksi hedelmä
Lounaaksi kanaa ja riisiä kasviksilla, pähkinöitä
Päivälliseksi kanaa ja riisiä kasviksilla ja avokadolla
Iltapalaksi munakas kinkulla ja juustolla ja tomaatilla, hedelmä
Kaloreita 1700, makrot R65, P125, HH145
Mulle tuossa on jo tosi paljon ruokaa eikä lähellekään 2000 kcal.
Ja makrojen suhde peestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä makroista puhut?
Makrot on lyhenne makroravinteista niistä ravinteista siis, joita on ruoassamme ja joista saamme energiaa kaloreiden muodossa. Ruoan kolme eri makroravinnetta ovat hiilihydraatit, proteiinit ja rasvat.
Olen vain 149 cm lyhyt ja hyvin siro, alan lihoa jos syön 1400 kaloria enemmän, laihdutettaessa saan syödä vain 900 kaloria, jos haluan laihtua 0,5 kg viikossa, eli maltillisesti.
Olin pitkään lihava mutta kävin lihavuusleikkauksessa ja laihduin koosta 56 kokoon 34. Olin koko aikuisikäni luullut että saan syödä juuri tuon 2000 kaloria päivässä joka johti jatkuvaan lihomiseen. Ihmettelin miksi lihon vaikka syön ihan normaaliruokaa ja normaaliannoksia. No, minun piti oppia syömään paljon vähemmän ja välttää mitään lihottavaa kuten punaviiniä. Syön nykyisin paljon keittoruokia ja kanaa ja wokkivihanneksia, erilaisia salaatteja. Mehuja tai limuja en syö ollenkaan, enkä roskaruokaa tai jäätelöitä/keksejä tai muuta lihottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kasviksia ja kanafilettä. Vähentää pastaa/riisiä/perunaa niin kyllä ne kalorit jää melko alhaisiksi. Itse ainakin joudun läträämään öjyä, kun yritän kasvattaa massaa, mutta vatsa ei kestä viljoja hyvin.
Kannattaa välttää palmuöljy ja palmurasva tuotteita jos vähänkään vatsa vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä makroista puhut?
Makrot on lyhenne makroravinteista niistä ravinteista siis, joita on ruoassamme ja joista saamme energiaa kaloreiden muodossa. Ruoan kolme eri makroravinnetta ovat hiilihydraatit, proteiinit ja rasvat.
Ja noista rasvat ja hiilihydraatit ovat energiaravintoaineita, proteiinit on rakennusaineita.
Ai. Mulle taas tekee tiukkaa saada syötyä se 2000 kcal joka sekään ei ihan ole riittävästi mun kulutukseen nähden. Mun mielestä pitää syödä ihan tosi paljon kun syö puhtaasti.
Mitä sä syöt?