Missä kaupungissa HALUAISIT asua?
Jos ei tarvitsisi miettiä ihmissuhteita, töitä tai asumiskustannuksia.
Itse haluaisin ehkä muuttaa Tampereelle. Omassa pikkukaupungissa ei tahdo olla mitään tekemistä, palveluita siirretään ja alue hiljenee entisestään. Suuri lohko elämästäni meni pääkaupunkiseudulla asuessa, enkä vielä kymmenenkään vuoden jälkeen ole sopeutunut tänne muualle.
Kommentit (66)
Tampere aina ollut unelmien kaupunki.
Jyväskyläänkin voisi palata, Vaajakoskelle missä ennen asuin.
Horta. Se sijaitsee keskellä Atlantin valtamerta Portugalille kuuluvilla Azoreilla.
Vierailija kirjoitti:
Asuin Tampereella opiskeluaikoina. Sinne haluaisin palata eläkevuosiksi tai mieluummin sitä ennen. Tampere on kiva kaupunki ja siellä on välittömiä ihmisiä. Turku tuntui siellä asuessani minun makuuni liian nurkkakuntaiselta.
Kokemuksesta voin todeta, että Helsingissä ja Espoossa on monia kivoja asuinalureita, mutta asunnot ovat törkeän kalliita, joten samalla rahalla saa ostettua parempaa ja enemmän elämänlaatua pienemmistä kaupungeista. Tampere toki on Suomessa iso kaupunki, mutta sieltä löytyy edelleen kohtuuhintaisia asuntoja verrattuna Espooseen ja Helsinkiin.
Onko Tamperella halpoja rivitaloja ratikan varrella?
Vierailija kirjoitti:
Onko Tampereen asunnot kalliita ?
Vierailija kirjoitti:
Vkoski hyivittu
Huvipuistohullu kirjoitti:
Jyväskylä vois olla kiva 😁
Ei o. Täysin kuollut kesällä.
Turussa. Mutta haluaisin, että talvella olisi lunta. Eli ilman ilmastonmuutosta olisi hyvä paikka.
Elämäni paras päätös kun muutin pois Tampereelta, jopa Turku on parempi.
Hämeenlinna sopisi minulle, maalaispojalle. Se on pelipaikalla siinä mielessä, että isot kaupungit on lähellä. Viihtyisä pikkukaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Monte Carlossa, ei työttömiä, ei tummia.
Ilmeisesti et ole käynyt koko paikassa. Siellähän on maailman kaikki kansalaisuudet edustettuina, tosin varakkaampia jos pysyvästi asuvat. Turisteja huru mycket. Ahtaasti asuttu, kallis. Maisemat kauniit. Turvallinen kyllä on kun joka pusikossa kamerat ja poliiseja ja turvamiehiä riittää. Mutta asua? No thank's.
Vierailija kirjoitti:
Ei o. Täysin kuollut kesällä.
Kesät tiätysti Härmäs! 🤩🎢🎡🎠
Voin sanoa että ei oo. Ei kannata muuttaa Jyväskylään.
Kylläpäs Tampere on suosittu. Itse taas haluaisin pois täältä jonnekin pienempään kaupunkiin.
Turussa. Muuttaisinkin sinne, jos saisin sieltä töitä ja kauniin asunnon meren rannalta (tai Aurajoen).
En missään kaupungissa. Haluan ja tulen aina asumaan tässä maalaiskylässä. Olen asunut yli 30v kaupungissa josta muutin maalle niin ei enään takaisin kaupunkiin.
Hämeenlinna, Turku.
Hampuri. Rodos.