Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***********TAMMENTERHOJEN KE-TO *************

14.03.2007 |

Huomenta,

tässä ensin linkki edelliseen pinoon :)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9812997&p=2&tmode=1&smode…

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitanpa pikaisesti pinon nyt näille seuraaville päiville ;) Meni toi aloitustekstikin hienosti (vähän v...ksi), kun sitä yrittää yksikätisenä ährätä, niin eihän tästä mitään tule :=)

Mulla on tänään jälkitarkastus ja ajattelin viedä tuon lapsikatraan pienimmäistä myöten siksi aikaa mummolle ;) Mummo aikoi laittaa pienimmän ulos vaunuihin, joten siellä varmasti sen ajan nukkuu, kun äiti on pois ja hyvä niin ;)

Meilläkin päivärytmiä alkaa jonkin verran olemaan, mutta toisaalta ei yhtään ;)

Eli meillä menee päivät suunnilleen näin:

7-8 herätys, vaipanvaihdot ym (joskus aamutissittely vasta tässä)

8-10 hereillä sitterissä tai lattialla " leikkimässä" , sitten tissittelyä jossain vaiheessa

10-13 nukkuu joko sisällä tai ulkona (yleensä ulkona, siihen pyrin)

13-14 tissittely ja pieni hetki hereillä

14-17 yleensä taas nukkuu

17-21 pieniä torkkuja ja tissittelyä vuorotellen

21-22 viimeinen iltatissittely ja nukkumaan omaan sänkyyn

01-03 eka syönti (äiti jatkaa unia heti, kun tissi on suussa)

04-06 toinen syönti

Ja sittenhän se taas jatkuu uuden päivän alkaessa :)

Mutta nyt pitää mennä, kun pitää ehtiä sinne jälkitarkastukseen..

-äitiliini ja tytteli (5.1.07)

Vierailija
2/36 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kirjoittelen kun ei oikein tahdo löytyä aikaa.

Eilen siis käytiin neuvolassa. Tyttö oli kasvanut reippaasti.

5755g (4460g) 59,5cm (52cm) 39,8cm (35) Kyselin terkkarilta et minkä ikäisenä alkaa vauvat kääntymään masulta selälteen? Kuulemma n.2kk. Meillä käänty 3vko ja just terkkari sano et ei ollu vahinko kun teki saman useamman kerran lattialla sekä sängyllä. Eilen nousi masullaan ollessa kyynerpäittensä varaan ja käänty ympäri kun terkkari kokeili.

Tänään pitäs lähteä ajamaan Helsinkiin ja huomenna aamulla lentokoneella Teneriffalle. Kamat on pakattu ja matkakuume kova.

Hyvää viikkoa kaikille ja lämpimiä kelejä tännekin. Lämmintä (toivottavasti) piisaa meillä, mut ei olla ku viikko, sit pitää tulla takas tänne vesisateeseen.

birgit ja Jenna (s. 24.01)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille! En oo taas joutanu kirjottelemaan ja huomasin että uusia naamojakin oli tullut pinoon. Kuulumisianne olen kyllä käynyt lukemassa ja ikäväkin teitä on ollut!

Jotain Galluppeja oli:

KAKKAA tulee kyllä monta kertaa päivässä ja täysimetyksellä mennään edelleen

NUKKUMISESTA sen verran, että perhepedissä pötkötellään Onnin kanssa, siis mies on ollut sohvalla jo monta viikkoa ja tuskin palaakaan tonne makkariin tän vuoden puolella;)

MANSEMAMMAlle tsemppiä tilanteeseen. Onpa kurja asenne miehelläsi, ihan samalla tavalla hän on siihen lapsentekoon osallistunut. Mun mielestä miesten pitäs tajuta, että paremmin jaksetaan olla vaimoja ja äitejä jos edes välillä pääsis ulos tuulettumaan. Nyt kyllä vaadit päästä ulos!!!

Me oltiin kaksi viikkoa Helsingissä, kun oli ristiäiset, niin olin 5 tuntia kaupungilla pyörimässä. Mies tosin marmatti että Onni sai kerran sinä aikana rintamaitoa pullosta, mutta mä en jaksanu siitä todellakaan mitään syyllisyyttä ottaa. Pääasia että sai ruokansa ja oli tyytyväinen. Teki itselle kyllä tosi hyvää olla vähän aikaa omissa oloissaan ja ostoksilla.

NEUVOLAKUULUMISIA Maanantaina oli 3 kk neuvola ja Onni painoi 6050g (2480) ja oli 60,5cm (46cm)pitkä. Tosi hyvin siis kasvaa.

Mut HUOLI tuli nyt vähän Birgitin viestistä, nimittäin Onni ei kyllä käänny mistään mihinkään (no kyljeltä se nyt kellahtaa selälleen, mut taitaa olla lähinnä joku painovoimajuttu). Terkkari oli sanonu, että Onnin taidot on ihan kohallaan, katsotaan siis 2 kk taitoja, koska syntyi 5 vk etuajassa. Mutta pitäskö mun jotenki olla huolestunu ja aktivoida Onnia kääntymään? Mut reppana ei jaksa kunnolla päätäkään vielä pitää mahalla ollessaan, kääntelee sitä kyllä puolelta toiselle ihan sujuvasti, mutta ei pystyssä jaksa kauaa pitää. Onkohan tää mun oma vika, kun ei olla ihan hirveesti lattialla pidetty mahallaan siitä syystä että täällä kämpässä vetää aika kovasti. Sylissä on kyllä mahallaan ja sohvalla silleen mun jalkojen päällä..

NEUVOKAAHAN fiksummat.

PÄIVÄRYTMI on vihdoinkin saatu aikaiseksi ainakin aamupäiviksi.

7-8 tissitellään ja noustaan ylös, vaihdetaan päivävaatteet ja sit seurustellaan samalla kun ite syön aamupalaa

9-10 yleensä nukutaan

10-11 seurustelua

11-13 pidemmät päikkärit yleensä ulkona

Siihen se rytmi sit loppuukin ja iltapäivät sujuu vaihtelevalla menestyksellä. Iltaisin yöunille käydään molemmat jo 20-21. Turhaa mainita ettei miehen kanssa aikaa jää juurikaan. Seksiäkään en oo jaksanu harrastaa vaikka Onni täytti jo 3kk ja se painaakin mieltä aika lailla. Mut onneksi mies ymmärtää aika hyvin kuitenkin.

Mietinpä vaan että millon mun kannattas oikeesti huolestua, kuin pitkä selibaatti synnytyksen jälkeen on " normaalin rajoissa" ?

Nyt vähän järkkäilemään kotia, huomenna uusitaan olohuoneen sisustusta yhdessä appivanhempien kanssa:)

t. Beijaflor ja Onni 3kk.

Vierailija
4/36 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli siis pojan 2kk lääkärineuvola.

Mitat:

5770g (3535g)

62.3cm (52cm)

40.4cm (37cm)

Hurjan pitkä on poika ja hoikka. Painoa tullut 890g/kk ja pituutta 4,8cm/kk. Pituuskäyrä nousee kohtisuoraan ylös ja painokäyrä sit laskusuunnassa. Isäänsä tullut poika. :) Rintamaidolla siis mennään.

Joudun viemään bakteeriviljelynäytteen ja uuden veriulostenäytteen pojan kakasta. Tutkivat tarkemmin, että mikä meidän pojan suolistossa on, kun noita veriviiruja tulee. Pitää katsoo kerkeenkö tänään viedä ennen kuin mies lähtee töihin.

Ottivat pojalta verinäytteenkin varalta..

nyt kuuluu huhuilu....

mellum ja poika 2kk tasan

Vierailija
5/36 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tää aika vaan menee nopsaa,meilläkin huomenna 2kk synttärit :)

Mahallaan olosta ja kääntymisestä: Meillä Iida on oikeestaan vasta nyt alkanut viihtyä lattialla massullaan,useasti (niin kun nytkin) lepuuttaa päätään lattiaa vasten ja katselee. Ei kyllä vielä mitään yrityksiäkään kääntyillä. Kaikki ajallaan,huolissani en kyllä siitä olisi.

Ihanaa kun on keväisiä ilmoja,isommat tytöt pääseekin tänään ulos jätskittelemään :) Viihtyy itsekkin ulkona paljon paremmin kun aurinko paistaa..

Sain näpsästyä Iidasta ekan hymykuvan tänään,jostain kuman syystä neiti lopettaa hymyilemisen aina kun otan kameran esille..-Oon ottanu neidistä albumiin kuva aina kun uusi viikko käynnistyy,kiva sitten seurata kuinka on muututtu.

Toivottavasti Mansemamma saat sitä omaa aikaa,koittakaa keskustella miehesi kanssa asiasta..

Seksistä:Luulen että hormoonimyräkkä on aika pitkään valloillaan naisessa,eikä niitä haluja tahdo välttämättä löytyä,imetyskin vaikuttaa paljon hormonitasoihin.Puolisen vuotta ainakin luulisin että menee tasottuessa. Mä olen yrittänyt päästä sisään noihin sänkypuuhiin,ja mukavaa se on sit kun alkuu pääsee mutta aikaslaila täälläki ollaan vielä hiljasella vaihteela makkarin puolella..hormoonit,vauva ja väsy on aika hyvä coctail..

Jaahas jos sitä lähtis valmistautumaan keskimmäisen neitokaisen kerhohiihtoihin.

T:Isa ja Iida melkein 2kk

Vierailija
6/36 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään usko et pitäisi olla huolissaan teidän pikkuisesta. Meillä terkkari sano et meidän tytsy on ottanut varaslähdön kehittymisen suhteen. Jenna oli iso syntyessään ja nosteli päätään synnytyssalissa, kätilökin hieman sitä ihmetteli. Ja sitäpaitsi vauvat kehittyy eri tahtia. Jos teillä on kylmät lattiat/veto käy, niin älä suotta laita lattialle. Kohta tulee kevät niin ehtii vielä silloinkin makoilla lattialla.

PÄIVÄRYTMI:

Heräillään: tuossa 5-6 aikoihin

Tissitys ja sit unia vielä vähän jatketaan 8-9

Uudelleen unille 10-11 aikaan ulos tai äitin ja isin sänkyyn

Heräily 14-17 välillä riippuu unien pituudesta

Illalla ei sit olekaan rytmiä, otetaan n.10min unia tai sit yhdet 1t unet ja muu aika kitistään.

Yöunille käydään 20-22 välillä.

JA MEILLÄ ON NUKUTTU JO KAHTENA YÖNÄ TUONNE 5-6 ASTI ILMAN SYÖTTÖÄ. Tuntuu aika autuaan ihanalta!

birgit ja Jenna

Vierailija
7/36 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne on tullut kevät :) Lämmintä kymppiasteessa ollut jo pari päivää, sipulikukat nousseet jo melkein täyteen mittaansa ja kevättä rinnassa noin yleensä kaikilla :)

Meilläkin tänään 2kk neuvolalääkäri. Jokohan 6kg menee rikki... ;)

Hanneskin on oppinut kääntymään mahalta selälleen. Viihtyy jo aika pitkiä aikoja lattialla itsekseen, höpöttelee leluille ja maton kuvioille. Isoveljille jakelee koko naaman levyisiä hymyjä, meille vähän enemmän varauksella :)

Beijaflorille: Älä suotta huolehdi, on _tosi_ yksilöllisiä nämä kääntymiset. Mun esikoinen oppi kääntymään molemmin päin 2kk ikäisenä, kakkosella ei ollut mikään kiire opetella uusia taitoja (laiskempaa sorttia hän ;), oppi kääntymään reippaasti kolmekuisena. Lähti myös myöhemmin konttaamaan ja kävelemään. Mutta anna vaan pojan köllötellä lattialla, se on hyväksi motoriikalle ja lihaksiston kehittymiselle. Vaatetta vaan päälle niin ettei iho paista, ja laita vaikka myssy päähän jos luulet että kova veto käy :)

Birgitille oikeen mukavaa matkaa!!

Mellum: Hyvä, että tutkivat kunnolla tuon veenvuodon.

Mansemamma: Tulin oikeen vihaiseksi sun kirjoituksen luettua. Siis _tosi_ kurja tapa ajatella tässä asiassa sun miehellä :( Te ootte ihan yhdessä lapset tehneet ja hänellä on yhtäläinen velvollisuus hoitaa muksuja. Ei varmaan eroaminen tilannetta paranna, sitten olisit entistä enemmän yksin lapsien kanssa. Mutta yrittäkää keskustella asiasta! Ja jos sun puhe ei auta, niin oisko joku muu ihminen, ketä miehesi kuuntelisi paremmin (kaveri, sukulainen, isä, äiti?) uskon, että sulla ei helppo arki ole kolmen pienen lapsen kanssa, tarvitset välillä hengähdystaukoa! PALJON JAKSUJA!!!!

Mulla on täällä sormi menossa suuhun tuon Kundi Kohta Kolme veen kanssa :o En tiedä, onko kyse mustasukkaisuudesta vai mistä mutta yhtä taistelua sen kanssa eläminen. Kaikkeen on vastaus NEJ taikka INTE. Ärsyttää isoveljeä aivan vasitella KOKO AJAN. Jankuttaa ja riehuu, eikä mikään kielto mene perille. Hajottaa paikkoja. Tosi rasittava siis. Vaikka on välillä tosi ihanakin :) Onko tää jotain kolmev- uhmaa vai mitä? AUTTAKAA, en tiedä enää mitä keksisin pojan rauhoittamiseksi. Jäähyjä ollaan käytetty rankaisuna.

Mutta nyt ulos.. Pójat saivat vaatteet jo päällensä. Palaan myöhemmin!

/A ja Hannes perjantaina 8vkoa

Vierailija
8/36 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tosi hyvin nukuttu yö takana. Ensin tyttö veteli sikeitä päivällä ulkona 4 tuntia ja yöllä nukkui 21.30-2.00 söi ja heräsi seuraavan kerran 6 syömään ja 8 herätti minut rupsuttelemalla pieruja minun peiton alla ja naureskeli.

Kakkaa tulee meillä noin joka toinen päivä ja sitten sitä tuleekin kerralla niin ettei vaippaan mahdu. Koirakin jo sai osansa, kun makoili matkalla hoitopöydältä vessaan...

Jonkunlaista rytmiä on alkanut muodostua.

7-8 herätään ja noustaan. Vaihdetaan päivävaatteet, syödään.

9 maissa otetaan pikku tirsat n. 20 min.

11 lähdetään ulos kävelylle ja tyttö jää nukkumaan ulos. Saattaa nukkua 1-4 tuntia.

Sitten otetaan pitkin iltaa tirsoja ja syödään ja itketään ja kävellään ympäri kämppää.

20 kylpyyn ja yökkäri päälle.

22 viimeistään simahtaa.

12-2 eka syönti.

4-6 toka syönti.

Ääk... Minulle tuli ensimmäistä kertaa elämässäni herpes. Huulet on ihan rakkuloilla ja koskee ja kutittaa. Olisiko syynä kuukautiset ja hormoonit ja kevät ja nukkumattomuus kaikki yhdessä. Mitä tälle pitää tehdä? Auttaako ne apteekin aineet enää tässä vaiheessa? Ja sunnuntaina ristiäiset... On kyllä nätti olo...

Vierailija
9/36 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee AINA herpes samalla kun tulee nuha. Ennen voitelin ja hölväsin erillaisilla herpes rasvoilla. Kokeilin huuleen laitettavia laastareita, ihastuin niiden helppouteen ja siihen et huuliin ei enää koske ja niitä ei tule näplättyä. Nykyään käytän aina laastaria kun tulee herpes. Saa apteekista ja mie laitan yleensä (mattimyöhänen kun olen) laastarin vast sitten kun on jo puhjennut.

Vierailija
10/36 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beijaflorille pitää heti kommentoida tuosta kääntymisestä! Älä hätäile, siun vauvallasi ei ole mikää kiire vielä kääntymisen suhteen:) Mie melkein sanoisin, että jos vauva 2kk iässä alkaa kunnolla kääntymään mahalta selälleen hän on siinä asiassa ikäisiään vähän edellä! Varmaan useimmat vauvat alkaa kääntyilemään n. 3-4kk iässä ja vaihteluväli on SUURI. Meidän esikko kääntyi 3kk ikäisenä, lähempänä kuitenkin 4kk. Mutta kyllähän vähän isompaa vauvaa kannattaa lattialla pitää, mikäli vain siellä viihtyy! Edistää motoriikan kehittymistä paremmin kuin sitteri.

Päivärytmistä. Meillä on tämä kakkonen myös hyvin rytmillinen tapaus, ainakin tällä hetkellä.

Aamulla tehdään aamutoimet n. klo 7:30-8:00 jonka jälkeen jumppaillaan ja seurustellaan+syödään.

Klo 9:30-10:00 lähdetään kolmestaan ulos ja vauva jatkaa parvekkeella sitten unia n. klo 12:30-13 asti.

Sitten taas jumppaillaan, vaihdetaan vaippoja, syödään jne.

Ja klo 41:30-15 lähdetään taas pihalle ja vauva jatkaa unia n.klo 17 asti.

Ilta valvotaan ja syödään n. klo 9 asti ja sitten nukkumaan

Viime aikoina eka syöttö on ollut vasta klo 4 maissa, joskus on aikaisemmin.

Klo 5-6 välillä syödään uudestaan ja siitä sitten jatketaan unia.

Poika nukahtaa ihan mielettömän hyvin vaunuihin. Illalla nukahtaminen on selkeesti hankalampaa kun pitää sänkyyn nukahtaa. Mutta suht helposti illallakin hää nukahtaa. Pojasta on tullut tosi tyytyväinen vauva. Ei oikein itkeskele muuta kuin väsymystä ja nälkää tietty. Hän oli selkeesti " tyytymättömämpi" siinä 2-5 viikon iässä. Mutta kova kommentoija kaveri on, paljon enemmän tulee juttua ja muuta ääntä kuin siskoltaan saman ikäisenä. Ainakin muistaakseni;)

Hyvin saman kaavan mukaan päivät sujuvat, mikä on tosi hyvä juttu. Miulle on heti helpomaa kun on joku selkeä rytmi, kun tykkään itse selkeästä päivärytmistä.

No, nyt lapset kutsuvat!

Mukavaa päivää,

tikru

Vierailija
11/36 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän esikoinen sai vesirokon. Ekat näpyt ilmaantui selkään tänään. Tarhan täti sanoi että nyt sitten teidän pojalla on kanssa rokko, on ollut liikkeellä tarhassa. Kotona sitten äsken tsekkasin ja n 5kpl rakkulan alkua selässä oli. Mulla ja miehellä se onneks on ollu.

Syksyllä kun sitä pojille hakemalla hain ei sitä saatu, nyt kun sen ei olis tarvinnut tulla se saatiin :(

Nyt mua mietityttää vauva! Onkohan sillä vastustus kykyä siihen vielä jäljellä jonka se sai multa? En millään haluis niin pienen sen saavan. Tietääkö kukaan tästä?

Beijaflor: Kääntymisestä, se tavallisin ikä alkaa kääntymään on lähemmäs 4kk (tää on siis se keskitie kaikki väliltä 2kk-6/7kk on normaalia). Meillä tyttö on oppinut kääntymään kyljilleen mutta kääntyminen on edelleen hakusessa. Mahalta selälle on helpompi kuin toisin päin.

Ardisia: meillä meno kohta 3v:n kanssa ihan sama. Mutta kyllä toi kohta 5v osaa omat niksinsä myös. Onneksi molemmat pojat ovat hullaantuneet niin pikkusiskoonsa että hän saa olla rauhassa.

Neuvoja en siis osaa antaa, mutta sympatiani kylläkin, jaksamista.

Flickan kutsuu, pitää mennä.

-MM- ja flickan 8vk

Vierailija
12/36 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolakortin vika aukeamalla on eri taitoja ja sinne voi vanhempi merkata kun lapsi on taidon oppinut. Siellä vatsalleen kääntymisen " normi" välinä on 4-6kk.

Mellum: Luulunpa, että meillä on saman malliset poitsut:) eli pitkää ja hoikkaa mallia löytyy täältäkin. Huomenna on neuvola ja hauska nähdä mitat, tuntuu ainakin ihan kauhean pitkältä kaverilta.. Bodyt tuottavat vaan vaikeuksia, 62 alkaa kaikissa hihat olla lyhyet vaikka muuten ehkä menisivät. Kävinkin tänään ostaan pari 68 bodyä.. Vaikka hurjalta kuulostaa koko, kun vasta tulee se 2kk täyteen..

Tikru

Vierailija
13/36 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvio, kirjoitin aamupäivällä pitkät tekstit pitkästä aikaa ja ne hävis. En tietty ollu kopioinu kirjoitustani. Nyt en enää jaksa muistella mitä kirjoitin... Kiitokset kaikille ahkerille kirjoittelijoille, on mukava lukea juttujanne. Itsessä taitaa olla hieman laiskanvikaa, kun en saa aikaseksi kirjoitella.

Ekana BEIJAFLORille. Samaa kuin edellisetkin ovat kirjoittaneet. Mielestäni ei syytä huoleen kääntymisen suhteen. Meidän esikko kääntyi selältä vatsalleen 3,5 kk iässä, ja luulen että se on melko keskiverto. Sitten olikin ongelmana, että ei jaksanut pitkään olla mahallaan, eikä osannut ennen kuin 5 kuukautisena kääntyä takaisin. Jouduin siis vähän väliä kääntämään tytön takaisin selälleen. Vauvojen kehityksessä on hirmuisia eroja kuitenkin. Meidän poju on nyt noin 2,5 kk eikä osoita vielä mitään merkkejä kääntymisen suhteen.

Sitten NENNille. Miten saat teidän pikkuisen sitten lopulta rauhoittumaan yöunille?? Muistelen, että teillä kanssa taistellaan unta vastaan. Huudetaanko teillä, kitistäänkö vai ollaan muuten rauhattomia ettei uni tule? Meillä karjutaan, jos ei varsinkaan ajoissa aloita nukkumistouhuja. Tarvitsee silittelyä, taputtelua ja rauhoittumista sylissä ennen sänkyynlaittoa. Olen huomannut, että säännöllinen iltarutiini auttaa rauhoittumaan. Onneksi pari iltaa on mennyt hyvin eli ehkä se tästä. Vaunuihin päivällä nukahtaa hyvin. En edes yritä silloin sänkyyn tai muualle. Ihania ne vauvat, jotka nukahtaa itse sitteriin tai jumppamatolle (oon kade :-) ).

Päivärytmistä sen verran, että pikkuhiljaa alkaa löytymään tolkkua tähän päivään. En jaksa enää kirjoitella, kun aiemmat kirjoitukset hävisivät.

KARSTASTA. Hei, antakaapa hyviä vinkkejä karstan poiston päänahasta!! Mein esikolla ei ollut, joten oon ihan uuno mitä pitäs tehdä. Tällä vauvalla näyttäisi karstaa kertyvän pikkuhiljaa enemmän ja enemmän.

Ja voimia tosiaan rutkasti niille, joilla illat/yöt/päivät menevät syystä tai toisesta itkiessä!! Hävettää ihan naukua omia pieniä ongelmiaan...

Ulkoilkaaa kaikki, se piristää! Ainakin täällä Itä-Suomessa on oiva ulkoilukeli!

-pinus-

Vierailija
14/36 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]MoominMamma[/b] meillä esikko sairasti ollessaan 3kk vanha rokon,oli tooosi tukkonen,mutta selvittiin kyllä..

nyt herättää taapero päikkäreiltä,pitää ehtii lääkäriin kolmeksi..

palailen myöhemmin!

Vierailija
15/36 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit, kaks kertaa oon tänne jo tänään kirjottanut, mut tekstit ehtineet hävitä ennen perille pääsyä ja kolmannella en päässyt millään kirjautumaan... Nyt jos ei onnaa, ni en kirjota enää!

Neuvolakuulumisia eiliseltä: paino 4775g (3570g), pituus 55,5cm (49cm), pipo 38,5cm (35,5cm).

Aika hiljanen lääkäri oli, ei paljoa jutellut. Korttiin oli kirjottan, että " kasvu hyvä. Kehitys ikää vastaava. Terve tyttö." + jotaa käsittämätöntä, josta ei saa Erkkikään selvää ;)

Seuraava käynti onkin vasta huhtikuun lopussa, on niin täynnä täällä ajat, ettei aiempaa aikaa herunut =/

Sit yritän muistella galluppeja ja muiden kuulumisia, jotenkin pinnistellä ja kaivella tota muistia uudelleen...

Nennin hyvät uutiset ainakin on jääneet mieleen, hyvä, että tytölläsi on nyt asiat paremmin ja kavereita! Toivotaan, et se kiusaaminen saadaa nyt ihan kokonaan kuriin!

KakkaG: Meillä nöpsy kakkaa kerran vuorokaudessa, joskus 2-3 kertaakin. Rintamaidolla mennään, kun sitä riittää.

Siitä tulikin mieleen, että MILLOIN tää maidontulo oikeen tasaantuu?!? Mulla tulvii edelleen ja öisin varsinkin on joka paikka maidossa, jos on pidempi tauko syömisessä. Vauvan on välillä tosi vaikea saada syötyä, jos en eka pumppaa vähän pois, kun suihkuaa =( Ja kipeetkin on, kun maito pakkautuu.

RytmiG: Meillä ei kyllä ainakaan vielä oo mitään ihmeempää rytmii, paitsi, että tyttö nukkuu enemmän päiväl kuin yöllä...

Aamulla/päivällä nukahtelee tissille, mut yösyöttöjen jälkeen jää hereille tunniksi-pariksi! Ja kun ei hereillä ollessa viihdy yhtään muualla kuin sylissä. Oon yrittänyt pikku hiljaa totuttaa, et viihtyis ees vähän aikaa sitterissä, lattialla, rattaissa jne, mut ei oo ainakaan vielä onnistunut.

Mut onneks tuo mies yleensä jää vauvan kanssa valvomaan öisin, ni pääsen nukkumaan takas. En muuten jaksais.

Joskus ihmettelen kyllä, et miten mies jaksaa, kun hää käy kuitenkin töissä ja jaksaa harrastaakin. Ja sit auttelee kotitöissäkin, huh! Mut ihanaa siis =)

Siitä päästäänkin sit MenohaluGalluppiin: Ei oo menohaluja täällä. Itse asiassa lopetin baarijuoksut ja alkoholin käytön kokonaan viitisen vuotta sitten. Muuten kyllä välillä on olo, et vois käydä syömässä, shoppailemassa ilman lapsia tms olla vaan yksin omassa rauhassa. Ja ois kiva saada myös kahden keskistä aikaa miehen kanssa. Yksin kyllä pääsisin, jos saisin aikaiseksi jonnekin lähteä.

Siitä tulikin mieleen, et Mansemamman tilanne kyllä epäreilu, jos mies ei mihinkään päästä! Kyllä naisenkin tarvitsee ehdottomasti päästä tuulettumaan tavalla tai toisella! Sulla, mansemamma, siellä vielä kolme pientä, niin varmaan välillä ois ihana päästä vähän huilaamaan. Saisitteko miehen kanssa vielä asiasta puhuttua? Tsemppiä!!

Meillä käväs äsken pappi sopimassa lauantain ristiäiskaavasta. Nyt pitäs sit yrittää saada jotain tässä aikaiseksi... Huomenna täytyy lähteä kaupoille, alkaa siivoilemaan ja silittämään... Ja oishan nuo tarjottavatkin hyvä saada tehtyä. Mulla nyt vaan aika juoksee hurjaa vauhtia ja tuntuu, etten ehdi mitään.

Mitäs vielä, karstasta oli... Mein neidilläkin sitä näköjään alkaa olla. Esikoisella oli myös ja paljon! Ja hällä oli kans pitkä, paksu tukka niinkuin tälläkin vauvalla ja oli kyllä hankalaa. Eka yritin öljyllä pehmittää ja kammalla varovasti rapsutella ja myöhemmin ostin apteekista kelual emulsion (?)- nimistä ainetta. Koko aika on saanut taistella pojan päänahan kanssa. Nyt sit 2,5-vuotiaana alettiin käyttää pojalla head&shouldersia ja päänahka on vihdoin kunnossa.

Vauvan kanssa varmaan kokeillaan nyt ens alkuun ihan vaan öljyn kanssa ja sit sitä kelualia, jos ei auta.

Juu, ota nyt sit selvää näistä mun teksteistä. Taitaa olla aika vaikee lukuista....

Esikoinen tulee pelailemaan pariks minuutiks Pingua, niin äiti saa väistyä haperoaivoineen koneelta ;D

Aurinkoista kevättä kaikille!!

-tau- & Nöttönen 6vko4pv

Vierailija
16/36 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oltiin pojan kummitädin luona koko päivän, hänellä samanikäiset lapset kun nämä meidän 2 ja 4 v,tänään on ollut vieraita, samoin hänellä on samanikäisiä lapsia. Ihanaa kun olinkin jo tulossa mökkihöperöksi! Joinain päivinä en ole jaksanut vaatteita laittaa, eli pyjamassa olen juossut koko päivän =)

Pitääpä kysyä jos jollain muulla on ollut samoja ongelmia kuin itselläni, eli pari kertaa on tullut näköhäiriöitä, silmissä näkyy sahalaitaa ja mustia pilkkuja, kestää jopa 30 minuuttia ja on tosi epämiellyttävää, toinen silmä on pahempi ja tän jälkeen tulee lievää jomottavaa päänsärkyä. Usein tunnen myös huimausta ja heikotusta. netistä löysin semmoista että viittaa johonkin tyyppiseen migreenin, puhuttiin " aurasta" mikä kuvaa olotilaa hyvin, ja että siihen liittyy usein vähäistä päänsärkyä. Ajattelin mennä lääkäriin varmuuden vuoksi jos vielä jatkuu, mutta toistaiseksi aion odotella ja katsoa ettei vain ollut ohimenevää. Mutta onko kellään muulla samanatapaista??

Leperus: Täällä toinen kirjoitusvirheinen höppänä, mutta täytyy lohduttautua sillä ettei se yleensä häiritse muita kuin itseään =)

Pinsu07: Poika kitisee ja usein alkaa huutamaan suoraa huutoa kun on yliväsynyt, karjuu naama punaisena ja ei oikein saa mitään kontaktia vähään aikaan. Keinuttelu ja hytkyttelyt auttavat joskus, joskus rauhoittuu vaunuihin kun heijaa niitä kovaa vauhtia edestakas, eilenkin nukahti sillälailla, mut sitten nukahtaakin varsin sikeästi kun saa unen päästä kiinni. melkein niin että jos nukahtaa liian helposti, tietää että unet jäävät nokosiksi... Eilen nukahti 22.30 ja nukuin 4 tuntia, söi ja taas 4 tuntia, mutta usein unet siirtyvät lähemmäs puoltayötä, kun pikkuinen nukkuu sylissä torkkuen. Jos vaunut eivät toimi, voi nukahtaa syliin, mutta herää yleensä siihen että laitan alas, parasta on jos nukahtaa vaunuihin. Sänkyynkin olen yrittänyt laittaa parina iltana ajoissa, mutta hetken kuluttua alkaa armoton karjuminen. Kyllä se siitä lähtee sujumaan, ei kannata pelätä että jää " pahatapaiseksi" meillä lapset ovat kaikki oppineet nukkumaan ajoissa iltaisin omiin sänkyihin ja nukuttaakaan ei ole tarvinnut kuin ajoittain .

Kääntymisestä, meillä on käännytty 2-4 kk ikäisinä, ja kaikki on normaalia, vielä myöhemminkin on normaalia, koska kaikki kehittyy omaa aikaansa, ja hyvin harvoin esim. juuri kääntyminen on merkki mistään vakavasta. Vakavan kehitysviivästymän huomaa takuuvarmasti muusta kun vauvan kääntymisestä!! =)

Itselläni on tyttö jolla on kehitysviive, enemmän motorisella puolella, ja hän kehittyi normaalisti kaikilla muilla saroilla paitsi ettei oppinut pinsettiotetta kuin vasta 1½ vuotiaana. Älköös huolehtiko turhia!! =)

Nyt mua taas huudetaan, ruuanlaitokin kesken =) Voikaa hyvin!

nenn ja poika 2 kk

Vierailija
17/36 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisit käydä vaikka silmälekurilla. Se katsois että silmäpohjat kunnossa. Muuta en osaa neuvoa.

T: silmähoitaja

Vierailija
18/36 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ensin NENNILLE:

Kuulostaa aura- oireilta, trust me.. Mulla ollut migreeni pikkulikasta asti ja alkaa just tuollaisilla näköhäiriöillä kohtaukset. Sen jälkeen mulla puutuu joku osa (sormet, kieli, huulet tms..) ja sitten alkaa armoton päänsärky ellen ole saanut tabua otettua ajoissa. Aurallista migreeniä saattaa olla myös ilman varsinaista päänsärkyä. Myös huimaus, heikotus, haukottelu ja " epätodellinen" olo kuuluu migreeniin. Mutta kannattaa myös tarkistuttaa silmät, joku vaikka taittovika saattaa aiheuttaa noita migreenikohtauksia. Voi kurja, jos on migreeniä, sen kanssa ei ole mukava elää :(

Ja sitten ne 2kk kuulumiset:

Paino 5734g (3460g)

Pituus 58,5cm (47cm)

Py 39,1cm

Kaikki hyvin, terve poika! Seuraavan kerran 3kk rokotukseen 17/4. Hurjaa, kuinka pian aika kuluu...

Saatiin aamulla poikien kanssa siivottua pihaa ihan kiitettävästi. Kamalasti risuja ja oksia talvimyrskyjen jäliltä. Otin syreeninoksia sisälle, sais lisää kevätfiilistä jos ne kukkis.

MoominMamma: Kiva kuulla, että teillä 3v samanlainen.. Joo ja olen samaa mieltä, että kyllä noi isommatkin osaa ärsyttää ja yllyttää. Ja mikään ei ole oma " vika" vaan toinen aina aloittaa ja jatkaa ;)

Nyt täytyy lähteä hakemaan esikko SRK:n kerhosta. Sitten ruuanlaittoon, jipii ;)

/A + Hannes

Vierailija
19/36 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Nyt ehkä uskaltaa jo vähä huokasta.

Kossi alko ennen seittemää joskus vetään jotain ihme show-numeroo. Asettu aluksi aina hetkeksi, mut sitten suuttu totaalisesti. Sama miten pyöritin ja mitä ehotin tissistä taivaisiin - niin ei. Ukon piti just sillon olla pois kotoota, kuinkas muuten. Akka ihmeesti vaan luki Aku Ankkaa mun taistellessa - turhaan.

Lopulta sitten itku tarttu mullekki ja kuinkas ollakkaan kohta pienimies tuhisi sitterissä mun kyynelehtiessä tyhmänä vieressä. Ajallisesti tuo taistelu tuntu ikuisuudelta - kuinkas muuten - todellisuudessa oisko ollu jotai reilu puolisen tuntia kunnon shouta.

Äskön ukko sitten vei esityksen päätähden koppaan nukkumaan. Että kasista varmaan, ei ku ennemminki, on rehellisesti nukkunu. Ei yhtään hyvä, jos yöuntaan on aikastamassa.

Tänä iltana oli tarkotus kylvettää. Rasvat kerkesin iskee Kossin päähän, ku karstaa pitäs saaha pois. Joku taiski kysellä miten [b]karstaa sais pois[/b] eli mä oon ruukannu laittaa perusrasvaa. Sen annan vaikuttaa, pesulle ja harjausta. Ja muutenkin harjaamisen pitäs auttaa.

Jostain akan aikaan luin, ett varovaisesti voi myös rapsutella kynnellä, joten sitä joskus tulee tehtyä imettäessä.

Onneks sauna huuhto vähä omia ajatuksia, oli niin avuttoman nuhrunen olotila. Jospa se taas tästä, ku saa murua rinnan alle ja lataa vähä akkuja peiton alla.

Koettakaa pitää vauvat tyytyväisinä :) ja siinä sivussa muutki perheenjäsenet. Itestä alko tuntumaan tuon seremoniamestarin käsittelyssä ettei jää aikaa akalle yhtään tänään :/ ja siitäkös olo parani.

Mut nyt jääkaapille.

äitin tekele Zatu

Vierailija
20/36 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime visiitistä taitaakin olla jo melkein pari kuukautta... Hengissä ollaan edelleenkin!

Aikamoista vauhtia on pitänyt päällä koko alkuvuoden; ensin syntyi

poika, sitten ruvettiin sairastelemaan. Kuukauden arestin jälkeen oli

ristiäiset ja sitten suoraa päätä reissuun.

Meillä tosiaan sairasteltiin kaikki mahdolliset taudit flunssasta

keuhkokuumeeseen. Vain poika säästyi pöpöiltä, onneksi. Esikoinen ei ole ollut hoidossakaan vuodenvaihteen jälkeen kuin neljä päivää.

Arvatkaapa vaan harmittiko maksaa täysiä kuukausimaksuja siitä

huolimatta! Tänään menivät kylpylään playschoolista ja nyt sit

odotankin, että tuleeko tuliaisina ripuli vai kunnon räkätauti ja

otetaanko uusiksi koko kierre.

Ristiäiset kasasin enimmäkseen puhelimitse sängyn pohjalta. Kaikki

muona tuli tilattuna. Mitään en tehnyt itse, joka hieman harmittaa,

mutta en vaan yksinkertaisesti jaksanut. Vieraita oli parisenkymmentä ja juhlakalukin käyttäytyi oikein esimerkillisesti koko toimituksen ajan.

Lontoossa piipahdettiin neljän päivän verran viime viikolla ja tuhlattiin omat ja lainatut. Itselle en mitään ostanut, mutta lapsille sit senkin edestä. Tavattiin myös sukulaisia kahtena päivänä, joten

turistitouhuihin ei juuri aikaa jäänyt. Mitä nyt eläintarhassa

poikettiin. Ens kerralla viivytään ainakin viikko, sillä tuo neljä

päivää kävi kyllä aivan kuntopiiristä, kun rattaita siellä tungoksessa

pökki ja kantoliinassa hyvällä säkällä vielä toista retuutti. Mutta

oli se vaan ihanaa poiketa hetkeksi jonnekin muualle!!! Siellä oli jo

nurmikko vihreänä ja narsissit kukassa. Esimakua kevääseen siis.

Pinoja en ole lukenut enää moneen viikkoon, joten kommentointi kyllä jää tältä osin. Toivottavasti mammat voivat hyvin ja lapset kans. Kevättä rintaan kaikille ja jaksamisia!

¨c¨ ja Sammakkoprinssi 10 viikkoa

.