Paljoko olet valmis maksamaan puhelimestasi,todellakin puhelimesta?
Minusta max. on 200€ ,koska luureja valmistava yritykset pyrkivät lyhentämään käyttöikää vain bisneksen vuoksi.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Max. 200. Minulle se on vain puhelin. Tietokone on erikseen.
Tällä hetkellä käytössä on v.2019 ostettu puhelin. Hyvin olen pärjännyt.
Vierailija kirjoitti:
Jotain 300€ olen valmis laittamaan omaa rahaa. Työnantaja sponssaa kahden vuoden välein 500€ ja kun myyn sen 2v vanhan saan siitä helposti muutamannsatasen joten sellaisen 1000€ luurin hommaan kahden vuoden välein.
Minä hommaan ilman kenenkään sponssausta. Olen eläkkeellä;
N. 50 € oon maksanut nykyisestä epä-älypuhelimestani. En tarvitse mitään älytoimintoja ainakaan toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kalliita puhelimia ostatte. Alle neljällä kympillä jo saa sellaisen.
Riippuu merkistä ja ominaisuuksista. 😁
Max 500. Ostin juuri elämäni ensimmäisen puhelimen 35 vuotiaana. iPhone 13 pro käytettynä maksoi 400. Tähän mennessä kaikki puhelimet on olleet muilta perittyjä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tukirahat muuhun riitä?
Maksoin 7 vuotta sitten 19,90€. Edelleen toimii.
Max 100e. Ensimmäinen älyluuri tuli 2014, seuraavat ostettu 2018, 2023 ja nyt piti ostaa uusi (maksoi 79e), kun meni näyttö rikki. Kaikki noin 100e luureja.
Tuosta nykyisestä maksoin noin 700, lähinnä sen vuoksi kun tuo oli sopivan kokoinen, eli pienempi kuin halvemmat eikä mikään hirveä lapio. Aiemmin on ollut 200-300 hintaluokkaa, eikä näissä nyt niin valtavaa eroa ole kuin hinnan perusteella voisi odottaa. Muistia enemmän ja painoa, langaton lataus on ihan kiva, sitä ei tainnut edellisissä olla. No jaa. Onhan tuo jo kai pari vuotta kestänyt mutta kesti ne entisetkin sen verran.
Puhelin autonasennussarjala maksoi 16 800mk vuonna 1989. Nokia 5110 oli se josta tuli suosittu. Hinta reilut 2000mk.
Pari sataa.
On ollut 100 euron, 150 euron, 175 euron ja 200 euron älypuhelimet, ja kaksi ekaa olivat huteja, mutta kaksi jälkimmäistä ovat olleet jo kelpoja puhelimia. Ovat yhä molemmat käytössä, ja toisiksi uusimman akku kestää yhä vain joka toinen päivä lataamalla yli 5 vuoden jälkeen. Viimeisin on kuin uusi yhä. Ostin sen, koska olin lähdössä pitkään reissuun ja tarvitsin satavarmasti toimivan puhelimen ja edellisten akut olivat alkaneet loppua tietyssä iässä niin yllättäen ja vauhdilla että en halunnut ottaa riskiä ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iphone on mulla kestänyt käytössä kuusi vuotta. Ja päivitykset juoksi. Hinta vuotta kohden sen verran, että ei ollut mitään ongelmaa hankkia myös seuraavaksikin puhelimeksi iphone. On max koko, niin hieman isompi näyttö, mutta pro on itselleni sellainen, että en ole nähnyt tarpeelliseksi investoida.
Eipä löytynyt vastauksestasi sitä kysyttyä hintaa.
No uuden iphonen hinta. Iphone 16 plus. Mitä se nyt maksaa 800-900 euroa.
Vierailija kirjoitti:
😂🤦🏼
Viimeiset 10 puhelinta ainakin on firma maksanut, aiemmin ei tarvinnut maksaa itse yhtään mitään, tästä nykyisestä piti maksaa 150 euron omavastuu, firma maksoi loput. Puhelin taisi maksaa noin 850€.
Jos ostaisin omalla rahalla niin yli tonnia en maksaisi. Varmaankin 800-900 olisi maksimi ja pitäisin puhelinta paljon kauemmin, nyt vaihtuu 2 vuoden välein.
Mulla on firman puhelin, mutta jos ostaisin itse, 250e olisi maksimihinta. Nykyinen puhelin täyttää kohta 5 vuotta, eikä huoli enää kaikkia latureita, joten saan varmaan kohta uuden. Nykylaitteet kun kestää keskimäärin sen 5 vuotta. Tietoturva ja muut täytyy olla ajantasalla.
Samsung Flip 4 verran maksoin. En ole katunut.
Tontulla joku iPhone.