Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukojen keskiviikko!!

14.03.2007 |

:)

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä mammalla mennyt vähän aakkoset ja kuppikoot sekaisin. Kirjoitin tossa, että nykyään E-kuppi muuttunut H:ksi, nii ei nyt sentään liioitella. F:ffää siis nykyään:)

Tultiin just koiran kans ulkoa ja annos aurinkoa nautittu. Nyt täytyy paneutua vähemmän hohdokkaaseen hommaan:tiskeihin ja pyykkeihin.

AE again

Vierailija
22/31 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

+Aurinko paistaa, Ihanaa kun tulee kevät!!!

+Vauva potkiskelee tuttuun tapaansa vauhdikkaasti

+Mies pääsee just töistä

+Ja tietty synttärit!!!

onnipapuselle: Se osoite on madam.mamma@luukku.com

Ja sinne siis oma ikä, lasten lukumäärä ja la! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan oltu hereillä melkein eilisestä illasta asti. Yöllä tuli niin paljon ajatuksia päähän, ettei unelle ollut enää tilaa. Mutta eipä tarvinnut yksin valvoa -vauva oli kovin vilkas masussa. Nytten taidan mennä ylikierroksilla, mutta ei ainakaan väsytä..odotan iltaa...

TOYMAMAlle onnittelut poikauutisista ja mukava, että muutenkin ultrassa kaikki ok! Meillä tosiaan ultra kahden-kolmen viikon päästä. Pitää sanoa kätilölle heti alkuun, ettei missään nimessä näytä kumpi masussa on..jos sitä edes itse näkee. Mutta salaisuutena haluamme pitää.

KEIJO.ANNIKILLE symppishalit! toivon todellakin, että olotilasi parantuisi! Äiti kerran sanoi, että neuvolassa/lääkärissä pitää hieman osata näyttelijän taitoja, kun olet raskaana. Monesti lääkäri voi laittaa odottavan huolet vain hysterian piikkiin. *halirutistus sulle*

MURMELI30lle pikaiset paranemiset! Itse olen ollut raskauden aikana kahdesti flunssassa ja tiedän, miten tuskainen olo voi olla. Toivottavasti kevät aurinko saa pöpöt pois:)

ALPUKKA onnittelut 23-vuotiaalle!!

On ollut puhetta ulkonäöstä. Mä olen ainakin nauttinut ja kovasti mun uudesta ulkonäöstäni! Tiedän, että karu totuus tulee sitten synnytyksen jälkeen, mutta nytten nautin ja synnytyksen jälkeen vasta mietin, että mitäs kropalle tehdään. Musta tuntuu, etten koskaan ole ollut näin kaunis:) turvotuksista huolimatta. Mutta olen nii-in ylpeä masustani:)

Joku kyseli kevättakista. Itsellekin tullut mieleen, että mihinkäs sitä itsensä tunkee jos/kun talvitakkia ei enää tarvi. Rinnat, kun kuitenkin pitää hyvin peittää..pitää kehitellä jotain.

Mulla tänään tosiaan ihana olo vaikka en yöllä olekaan saanut nukuttua ja toivon teille muillekin hyviä oloja! Nauttikaan kuitenkin masuistanne kaikesta huolimatta:)

amy.lee 32+6

Vierailija
24/31 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olo tosiaan tuli paremmaksi!

+ Kevät tulee, lumet sulaa

+ Lintujen laulu

+ Postiluukusta rapsahti huuto.netistä ostettujen farkkujen noutolappu, olivat vielä sopivatkin :)

+ Pääsen ulos syömään

+ Kaapista löytyy suklaata :)

+ Tämä palsta ja te ihanant naiset :)

palataan taas asiaan :)

Olipa hymiöitä...

OP, kera Kävyn ja tulevan isonveikan

Vierailija
25/31 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan kirjoitellut moneen kuukauteen, taustaillut vain. Pinot olen tunnollisesti käynyt tsekkaamassa joka päivä.:)

Alpukka onnea synttäreiden johdosta!

Murmeli(menihän oikein?) tsemppiä! mulla pitää syödä myös terveellisesti raskauden loppuun saakka, ja tää on vasta toinen päivä kun noudatan uusia ruokailutapoja. Ihan karmeaa:( Mulla tekee mieli banaanileivoksia ja tuttifrutti karkkeja aivan naamattomasti. Tämä on varmasti joku psykologinen juttu, että haluttaa kaikkea herkkua kun niitä ei voi syödä...

Sämpyläinen: Minä satun asumaan rovaniemellä,kivaa kun joku muukin on täältä pohjoisesta:)

+kevät on tullut lappiinkin

+kohta syömään :)

heidi ja pikkuinen jo rv 32

Vierailija
26/31 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni virhe oli tossa mun ed. kirjotuksessa, piti siis sanoa että " joku joskus puhui pohjoisemmasta tapaamisesta" eikä eteläisemmästä.

MIITU78, olen asunut täällä Roissa koko ikäni, eli hurjat 23v. Tykkään tästä paikasta, enkä hevillä täältä lähde, vaikka olenkin opiskellut myös Oulussa kolme vuotta.

KANSSAIHMISTEN KOMMENTOINNEISTA on mulla nyt valitettavaa. Mua on alkanut ärsyttää suunnattomasti, jos joillekin läheisille mainitsee ohimennen, kuinka on tukala olo, supistelee ja on vaikea kulkea sillai reippaammin, niin ne heti sanoo että " sulla on noin pieni mahakin, eihän tuo nyt vielä mitään ole, ootappa loppuaikaa, plaa plaa" . Mistä ne voi tietää onko mulla vaikea olla, on kai tämä mullekin suuri muutos vartalossa, kun näin pitkällä ollaan, vaikken olekaan lihonut muuten kuin mahasta.

Ja siksi toiseksi tulin tosi surulliseksi, kun kaikki koululla päivittelivät mun pientä mahaani, ja sanoi että " ***lläki on isompi maha" (yksi tuttu, se on mua 4rv jäljessä), ja ettei sulla kyllä voi toukokuussa olla la. Aloin hautomaan mielessäni, että jospa vauva ei olekaan kasvanut sitten normaalisti, kun minä olen kerran " niiiiin pieni" .. En mä voi sille mitään, että olen näin vähän " lihonut" , vaikka vedän ihan hulluna naamaan ihan kaikenlaista, herkkuja ja ruokaa.

Kiitos JANSKULLE vaunuvinkistä, täytyypä ottaa tuosta linkistä selvää!

ULTRASTA; miten teillä niin monella näkyy olevan ultria..? *kade* Mulla ei ole rakenneultran jälkeen ollu mitään ultria. Käyttekö yksityisillä, vai onko ollut jotain hämminkejä jonka vuoksi ultraan menette?

ALPUKALLE synttärionnea, olet näemmä samanikäinen kuin minä, täytin tammikuussa 23! :)

HEIDI123, kiva tosiaan et joku muukin täältä. Mä suhtaudun tosi epäilevästi tuohon kevääseen täällä lapissa, jossain vaiheessa se kyllä saa takapakkia, niin siinä aina käy kun yrittää liian aikaisin..:D

+mulla on täällä karjalanpiirakoita ja munavoita :)

+vauva potkii ihanasti

+mulla on ihana " Äidiksi, minun odotukseni" -päiväkirja, jota voi täytellä joka viikko

Ei kai muuta nyt tällä kertaa.

Vierailija
27/31 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippa silmässä luin teidän parin päivän viestejä......kyllä työ ootte ihania, kun jaksatte tsempata ja tukea tässä vaikeassa tilanteessa. Kyllä ne virtuaali halit ja sanat vaan auttaa ja antaa voimia.Kiitos teille niistä.

Isän vointi on ollut nyt tasaisempi, mutta pitäisi nyt kuitenkin vielä vähän enempi kuntoutua, jotta pääsisivät kokeilemaan sitä varjoaine kuvausta ja samalla sitä pallolaajennusta. Mutta pääasia on kuitenkin, että jotain toipumista on alkanut näkyä.

Nuo päivän plussa jutut ovatkin piristäviä, laitanpas siis minäkin:

+ Isän vointi parempi

+ Ihanan keväinen sää

+ Vaavi on vilkkaalla tuulella

+ sain lakanat ulkona kuiviksi

Osui äsken silmään, että ensimmäinen huhtikuinenkin on jo syntynyt.....ajatelkaas hui....niin se aika vaan menee. Havahduin äsken, että mullakin täyttyy huomen jo rv33. No toivotaan nyt, että ainakin kiireisimmät toukomasukit pysyisivät vielä muutaman viikon yksiöissään :)

No tässä oli taas näitä pikakuulumisia, palaan taas kun aika antaa myöten....nyt yritän mennä saunaan rentoutumaan.

Lalla ja pallero rv32+6

Vierailija
28/31 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alpukalle isot synttärionnittelut!!!! Mulla reilun kuukauden päästä tulee samat lukemat täyteen:) Nauti kaakusta ja muista herkuista:)

Oltiin eilen siellä synnytysvalmennuksessa. Ärsytti kun siellä oli synnytysvideo, jossa nainen ponnisti kaksi kertaa, ääntäkään ei päästänyt, ja vauva syntyi heti.. Mies oli mielissään, ei näyttänyt kuulemma hankalalta. Minä sanoin kyllä että ei luultavimmin tule käymään noin helposti. Aina voi toivoa, mutta suuresti epäilen... Oli vähän turhan hienosteltu video... Meidän lisäksi oli kaksi paria. Molemmilla oli ensi kuussa la. joten meidän masu oli kaikista pienin:)

tänään oli neuvola...

- Hb pysynyt samana 122

- painoa tullut 1 kg per viikko:)))) vähän nolotti, mutta sanoin samaan hengenvetoon että syömistähän en vähennä. Kyllä sitä jotain hemmottelua pitää elämässä olla..(ja neuvolan jälkeen hain hamppari-aterian..oon kyllä raskauden aikana syöny enemmän hampurilaisia kuin koko elämäni aikana yhteensä) Eli nyt oli tullut 12 kg yhteensä.. 58 oli lähtö ja nyt oli tasan 70. Hirvitti kyllä ne lukemat:(

- verenpaine oli korkeampi kuin mulla yleensä 131/82.. Vielä ihan kohtuulliset kuitenkin.

- Pulssi vauvelilla 130 pintaan..

- Mutta sitten se sf... VAIN 24.. reilusti alarajan alapuolella mennään.. th päivitteli, ja yrittää saada synnytystapaultraa vähän aikasemmin kuin 36 viikolle. Edelleenhän se johtuu ilmeisesti siitä vauvan olemisesta niin matalalla..pää oli jo kovasti tuloillaan lantiossa. Mutta on jotenkin niin kamalaa olla muuta kuin " normaali" .. toivottavasti siellä on kaikki hyvin kumminkin..

Eipä mitään muuta sitten tänne.. tulipa omaa napaa vain.. oon jotenkin niin kauhuissani vieläkin tuosta sf-mitasta vaikka osasin sitä odottaakkin. Tähän asti se vain on noussut tasaisesti, mutta nyt se oli kasvanut kuukauden aikana vain 2 cm!!!! Nyt itkettää... pitää keksiä vielä plussat vaikka väkisin..

+ aurinko

+ ihana mies

+ uusi matto, jonka ostin tänään. Vielä pitää ostaa uudet verhot olkkariin ja keittiöön, sekä vahakangas pöydälle niin saan sitten laittaa sen lattialle:)

Menen pillittämään sängylle kurjuuttani...minkähän vuoksi tuo pitää ottaa noin vakavasti.. pelottaa vaan niin..

Mirage 31+5

Vierailija
29/31 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-tyyppi: Mäkin jo vähän kaipailin sua, mukava kun kirjottelit kuulumisia! Onko sulla muutto nyt kuun vaihteessa? Meillä on eikä mitään oo vielä pakattu.. =)

Sämpyläinen: Käytettynähän on kans paljon vaunuja, jos uskallat vaan ostaa. Näiden sivujen osta ja myy sekä kaksplus ainakin. Ja huutonetti tietty.

Ja koeta olla välittämättä noista kommenteista.. Tähän maailmaan kun mahtuu kaikenlaisia ajattelettomia ihmisiä.. Halaus!

Ja ultrista vielä.. Mä oon käyny ylimääräsillä pari kertaa.. Täällä Oulussa on yksityinen neuvola, niin siellä se ei oo kovin kallista.

Alpukalle OnneaOnneaOnnea Vaan!!!

Almaeino: Joo, kuvailemasi auto siihen oikeaan fiilikseen kyllä tarvittas.. =D Voi niitä aikoja.. =)

Takista joku kyseli.. Itsellä on sellanen vanhemman mallinen " urheilu" takki, joka ei vyötäronmyötäinen. Se menee varmaan. Hädässä sitten lainataan miehen vaatteita..=) Tosin teillä, joilla hoikat miehet, ei lainauksesta taida olla apua.. =)

Miragelle jaksamisia! Itse en tiedä tuosta asiasta mitään, joten en osaa sen kummemmin lohduttaa.. Mutta jos tosiaan vauva on niin alhaalla, ettei kunnon mittaa saa. Kyllä vauvalla on kaikki hyvin! Halaus myös sinne!

Madam mammalta myös minä kyselin ja hänen mukaan meille ois tulossa poika 11.5. Ennusti myös kolmannen pojan syntyväksi vuonna 2010.. =) Ajattelin vaan, että hei en mä oo enää kolmatta tilannu.. =) Ajatus nimittäin nyt tuntus aika hullulta..

Mulla on tässä päivän mittaan keuhkot vaan menny kipeemmäks, ääni on kähee ja yskittäny enemmän. Oisko keuhkoputkentulehus.. Hengittelin tuossa äsken höyryä, vähäks aikaa tuntu auttavan.

Plussat on muuten tosi kiva ja tervetullut juttu meidänkin pinoihin..=)

+kohta alkaa Greyn Anatomia

+poika kuullosti nukahtavan

+huomenna on kurssin päättäjäiset (tosin pe vielä yks luento)

Hyvät yöt kaikille!

miitu

Vierailija
30/31 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIRAGE: Tsemppiä! Eiköhän kaikki ole hyvin. Koeta pysyä positiivisella mielellä!

ALPUKKA: PAAAALJOOON OOONNEEEAAA VAAAN!

Kevättakista kysyit. Mä kävin ostamassa H&M:ltä isojen tyttöjen osastolta mustan ihan hienon kevättakin. Ihanaa saada uusi vaate pitkästä aikaa! Sitten laitoin tänään isot aurinkolasit päähän ja uuden takin kanssa tunsin itseni supertyylikkääksi. Viime aikoina ei ole paljon sellaisia tunteita päässyt syntymään, kun on saanut ties mihin puolijoukkuetelttoihin kääriytyä. Se oli ihanaa!!!!

Puhuit nenän levistymisestä. Mulle ystävä sanoi, että nenäni on erilainen kuin ennen. Musta taas tuntuu, että koko naama on ihan turpea mutta mies väittää, ettei kasvoissa ole tapahtunut muutoksia. Tiedä sitten.

ALMAEINO puhui sulkeutuneesta olosta. Mulla on vähän samanlaisia fiiliksiä. Olen tosi onnellinen ihan kaksin masun kanssa sohvalla. Ihan me kaksi vaan.

KEIJO.ANNIKKI: Olit huolissasi siitä, että kuinka pärjäät, jos alkaa tapahtua, kun mies ei ole kotona. Pärjäät varmasti hienosti! Me tytöt ollaan sillä lailla rakennettuja, että pärjäämme kyllä, se on meissä jo syntyjään.

Eivätkö neuvolan tyypit olleet sitä mieltä, että liitoskivut ja supparit riittävät sairasloman syyksi? Tosi kummallista. Mun mielestä pitäisi olla automaattisen selvää, ettet voi mennä töihin, jos on moisia oloja. Parempaa vointia sulle ja tsemppiä neuvolan väen kanssa! Voithan aina vaikka hiukan liioitella, jos eivät muuten usko!

Amy.lee kirjoitti ihanasti, kuinka on ylpeä mahastaan. Sama täällä, varmaan meillä kaikilla. Inhoan finnejäni, levinnyttä takapuolta ja vaikka mitä, mutta maha on ihana ja joka päivä tutkiskelen sitä ja sen muuttumista.

SÄMPYLÄINEN: Älä ota murhetta muiden kommenteista. Eihän kukaan voi tietää, millainen olo sinulla on, oli mahasi minkä kokoinen tahansa! Ja mahan koko on yksilöllinen juttu, eikä läheskään kaikilla kasva jättimäistä palloa. Sellainen pieni sievä kumpu on vain suloinen. Sellaiset kaikkitietävät ovat tylsimyksiä, ei kuunnella heitä!

Tosi kiva tuo plussaidea!

+Uusi takki toi kevätmielen!

+Ihana mies, joka ei suuttunut, vaikka kiukuttelin tänään turhaan

+Ihania ihmisiä elämässäni, kokonainen toukotoukkien lauma

Nyt menen saunaan.

Levollista yötä ja katkeamattomia yöunia kaikille!

Jansku 31+4

Vierailija
31/31 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alpukalle, Paljon onnea vaan, paljon onnea vaan... eli onnittelut täältäkin!

Pikku-tyyppi, minäkin olen miettinyt mitä teille kuuluu. Kiva kuulla sinustakin. Toivottavasti saat pian painon nousuun ja olo paranee.

Kevät-tähti, olipa kiva kuulla sinustakin ja että kaikki on hyvin. Vaikutat niin tasapainoiselta menetyksistä huolimatta. Itse olen täällä hermoillut ja tännekin vuodattanut näitä pelkoja, joista osa johtuu todennäköisesti pojan menetyksestä. Ihana kuulla sinulta tasaisia kuulumisia.

Jansku, sait täälläkin hymyn huulille tuolla rakkauskohtaus-kuvauksella. Minäkin olen jotenkin tosi rakastunut tohon mieheen nyt ja yritän sitä sille sanoakin. Mies vaan toteaa, että " hyvä, hyvä" ja varmaan pyörittelee silmiään selän takana :)

Murmeli, täälläkin flunssa jatkuu edelleen. Tosi sitkeää laatua, joten sympatiat todella sinulle. Vähän tuntuu, että elämä alkaa kohta jo voittaa, vaikka välillä tuntuu, että niistää kohta jo aivot pihalle.

Miragelle haluasin antaa lohtuhalin täältä. Eiköhän vauvalla todella ole kaikki ihan hyvin, jos hän on kerran jo laskeutunut. Silloinhan se mitta varmasti on aika pieni. Mullahan on nyt myös mitta muuttunut yläkäyrältä alakäyrälle ja itse ajattelen, että se voisi johtua siitä, että vauva on mielestäni masussa vinottain. Terkkarikin maanantaina epäili näin, kun kovemmat kohdat tuntuivat sivussa ja sydänäänetkin oli enemmän sivulla, kun keskellä. Kyllä sun neuvolatäti olisi varmasti laittanut nopeammin lähetteen ultraan, jos olisi ollut syytä epäillä jotain vakavampaa.

Takista on ollut täällä juttua. Minä olen viime aikoina käyttänyt miehen toppatakkia, eikä olo ole todellakaan tuntunut kovin hehkeältä. Mitään ohuempaa takkia en miehen varastoista löydä, eikä mikään oma takki mahdu enää kiinni. Ajattelin kuitenkin, että pidän jotain takkia auki ja isoa huivia roikutan sitten siinä edessä. Tai sitten pitää keksiä jotain muuta.

Ultrakuvista täällä on ollut juttua myös. Mulle se ultran seuraaminen on aina ollut tosi helppoa. Ekassakin raskaudessa tajusin heti, kun kätilö oli työntänyt anturin sisään, että siellähän on kaksi päätä. Kätilö ei sanonut hetkeen mitään ja sitten vasta totesi, että näitä on täällä kaksi. Sukupuolenkin arvasin toiselta vauvalta rakenneultrassa, kun mielestäni näin pippelin ja sitten kätilö siirsi anturia sivumpaan ja kysyi, että haluammeko tietää sukupuolen. No, silloin emme halunneet. Tällä kertaa en ehtinyt itse veikkailla sukupuolesta mitään, kun lääkäri ei aluksi yhtään eksynyt haaroväliin ja sittenkin siellä oli ensin se napanuora kiemura edessä. Kun lääkäri näytti miksi hän epäili vauvaa pojaksi näin kyllä itsekin ihan selvästi sen ulokkeen siellä.

Plussia:

+ kevät, ehdottomasti

+ ihana mies johon olen niin rakastunut näissä hormoonihuuruissa :)

+ kova myllerrys mahassa juuri nyt

( . ) Yöllä taas mietin, että nytkö tulee lähtö laitokselle. Nyt tulee sitten ällöjä yksityiskohtia... Mulla tuli nukkuessa ilmaa mahasta kun käänsin kylkeä ja sitten tuli ihan kauhea kakkahätä. Ryntäsin vessaan, mutta mitään ei tullut. Oli tosi kova tarve ponnistaa, mutta mitään ei tullut, ei edes ilmaa. Ajattelin jo kauhuissani, että nytkö se vauva on laskeutunut. Menin takaisin sänkyyn ja sitten taas vessaan ja takaisin sänkyyn ja taas vessaan. Pikkuhiljaa olo helpotti ja lopulta tuli hieman ilmaa mahasta. Mies oli lähdössä töihin ja vitsaili jotain siinä. Sanoin, että älä nyt pelleile, kun pelottaa oikeasti. Sitten mieskin meni totiseksi ja kysyi, että jos tulee lähtö, niin soitanko sitten ambulanssin. Sanoin soittavani. No, lopulta paineen tunne helpotti ja nukahdin. Aamulla olo oli ihan normaali.

Ihme juttuja tapahtuu. Kai mahan kasvu tekee vielä monia tepposia tälle mammalle :)

Kestovaippailijat muuten, mitä vaippoja teillä on tulokkaalle hommattuna tai mitä aiotte hommata. Ajattelin tutustua tähän maailmaan ja olen menossa käymään yhden tutun äipän luokse, joka myy netissä vaippoja. Itse olen ajatellut harsoja ja muita sisävaippoja ja " muovi" kuoria. Villahousut jotenkin ällöttää mua, joten niitä en aio ainakaan aluksi hommata. Mummo (eli mun äiti) varmaan neuloisi ihan innoissaan, kun tuli esittelemään käsityölehdessä ollutta kestovaippavillahousu-ohjetta. Hän on siis kova tekemään neulejuttuja muutenkin.

Nyt koisaamaan tai ainakin pyörimään sängyssä.

Laru ja masukki rv tasan 29, jee!