Toukojen keskiviikko!!
Kommentit (31)
Jaahas, eilen olikin kolme sivua tekstiä tullut toukokuisten pinoon:)
Joku kyseli imetysliivien koosta, mä kyllä ehdottaisin että ostaa korkeintaan yhdet liivit raskauden aikana, ja jos mahdollista niin synnytyksen jälkeen vielä parit vasta. Mulla ainakin nimittäin kasvo kuppikoko aivan hirveesti kun maito nousi, pienestä b:stä vähintään d-kuppiin! Mä olin ihan ihmeissään, no mulla olikin ns " suihkutissit" ja maitoa tuli tosiaan yli tarpeiden. Sitä siis sai pumpata pakkasen täyteen. Ja olin ostanut yhdet liivit raskauden aikana jotka oli auttamattoman pienet sitten imetysaikana.
Toymamalle onnittelut poika-ultrasta!!
Mistäs muusta oli puhetta, ainakin ulkonäön muutoksesta? Mulle on ainakin tätä elopainoa tullut enemmän kun esikoista odottaessa, nyt taitaa olla jo 10 kg rikki, eli kohta varmaan pamahtaa 70 kg mittarissa poks. Lähtöpaino mulla oli siis jotain 58-59 kg. No täytyy vaan muistaa että kyllä tää sen arvoista on ja mulla ainakin melkein kaikki kilot lähti aikaisemmin imetyksen ja vaunukävelyn voimalla joten tsemppiä siskot, kyllä se ulkonäkö palautuu joskus:)
Eipä tänään kummempia, ollaan lähdössä pojan kanssa perhekerhoon ja ihana kevätpäivä tulossa:
t:minnis80 rv 29 tasan!
Toymamalle onnea pojusta! Mietin, että näinköhän oikein omassa ultrassani sen napukan, pippeli vai napanuora? Kysynkin siis miltä pippeli näyttää ultrassa?
Montakohan oiretta pitää olla, että aletaan tosissaan myrkytystä tutkia? mulla edelleen niitä pilkkuja silmissä, hengästyttää, väsyttää ja on huono olo, eikä silti syytä huoleen.
Mulla kans mieliala muuttuu ja tiuskin ja ärähtelen, en normistikaan ole mikään seesteinen :) Sanonkin aina sitten miehelle, että tuu tänne niin puren sua jalkaankin kun kerta ärisen. Ja kaikki itkettää.
Masu kasvaa ja täytyy ilokseni todeta, että olen enimmäkseen ylpeä ja mieskin sitä ihaillen katsoo. Mulla alkaa varmaan koko masentaa vasta synnytyksen jälkeen kun pitäs hoikistua ja kiinteytyä ja vanhemmiten se ei enää käy ihan hokkuspokkus.
Minä en taida neuvolaan päästä enää ollenkaan :( eilen piti terkan soittaa juteltuaan lääkärin kanssa, mutta eipä kuulunut. Sen takia jäi päikkäritkin nukkumatta, vattu. Ihme touhua, pitää varmaan ens viikolla hakea saikkua päivystyksestä kun ei neuvola suostu hoitamaan.
Jaahas mitähän kivaa keksis tälle päivälle? Pyykkiä ainakin kaappiin, ei oo mieskään vahtaamassa mitä touhuilen. eilen hyvä ettei imuria riistänyt kädestä, kuulema liian rankkaa mulle, heh sitä kun huolehtii :D
rv 29+5 ja kohta poksahtaa 30 hui!
KIITOS kaikille onnitteluista:D KEIJO.ANNIKKI mä oon huono kattomaan ultrassa omin silmin tarkkoja juttuja...kyllä sen nyt erottaa jalat ja pään jne.mut sitten kun mulle oikein näytti tarkasti sen sukupuolen niin kyllä siinä oli sellanen " keppi" ja pallot:) heh siis ihan näytti kyllä selvästi pippeliltä ja se kätilö kyllä ne näytti ja sanoikin ;) mä en kyllä napanuoraa siinä edes nähnyt sillä hetkellä ku sitä haaroväliä ultrattiin:) mut oliskohan napanuora kumminkin isompi? en tiedä,ei mitään hajua:) vaikka ne saa aika tarkasti kuvattua sillä ultralla,mut mä ihmettelen miten ne erottaa kaikki virtsarakot sun muut!tietysti kokemuksella ja ammattitaidolla;)
ihana ilma taas tulossa...aurinko paistaa:D ajattelin oikein piristäytyä ja lähteä ulon pojan kans!on niin kivaa ku alkaa tiet olla sulia:) meidän piha on kyllä aika jäässä vielä ja päivän mittaan kauhean märkä,mutta nyt on vielä hyvä ku oli maa jäässä. ei niin kastuis....mulla ei oo pojalle vielä mitään kevätvaatetta tai kumppareita. toppahaalarilla vielä mennään ja talvikengillä!on tää kyllä vielä sellanen ilmaki ettei uskalla vielä kovin paljon vaatetta vähentää...kumminki yöt niin kylmiä.
päivällä vaan niin hassua ku aurinko paistaa niin lämpimästi ja tuntuu niin hassulta olla paksut haalarit päällä,lumetki niin vähissä.
ai niin tosta ULKONÄÖN MUUTOKSESTA vai miten olittekaan asian ilmaisseet:) kumminkin joo kyllä sitä painoa tulee ja väkisinkin tulee tunne et näytän karmealta! äh mut ei jaksa välittää,nyt pitää nauttia tästä ajasta ja niiku MINNIS totesi kyllä ne kilot ja ulkonäkö siitä palautuu sitten vauvan syntymän jälkeen:D ei murehdita tollasia asioita liikaa;)
nyt pitää mennä laittamaan itteäni ja poikaa valmiiksi,että sinne ulos kerrankin mentäis:) kaikille ILOISTA keskiviikkopäivää!!!!!!!!!!!!!
toymama 29+4
unohtui vielä tohon KEIJO.ANNIKIN vointiin kommentoida että nyt kyllä pidä tarkkana oireita!on se kummaa touhua,jos ei aleta seuraamaan tarkemmin....kuitenkin myrkytyskin voi olla lievää ja just sitä että pitäs seurata ettei se pääsis puhkeemaan!!huh huh kyllä saisivat paremmin ottaa asian tutkittavaks!JAKSUJA paljon ja vaadi todellakin tilanteen seurantaa,jos vähänkään siltä tuntuu!!!!ei tuokaan kivaa oo itekseen miettiä ja murehtia!! toivottavasti nyt kuitenkaan ei myrkytys sua uhkaa eikä ketään muutakaan täälä!!!POIS POIS myrkytykset !!
Nyt aloin kirjottaa, mutten muistakaan mitä mun piti kommentoida.. hohhoijjaa..
Mulle kävi nyt vähän jänskästi, ei saadakaan ostettua tutulta vaunuja, vaikka oltiin alkuun niin sovittu. Nyt sitten mietitään että mistäs semmoset hankitaan ja minkälaiset.. Eipä tuo nyt niin haittaa vaikkei niitä saatukaan, paitsi se että nyt niitä pitää alkaa metsästämään. Enkä tiedä noista merkeistä tai mistään yhtään mitään. En edes tiedä mitkä on yhdistelmävaunut! *nolona* Mut ihan hyvä että saatiin nyt jo tietää tuo, niin on vähän aikaa kuitenki hankkia toiset. Ettei sit toukokuussa olla että mistäs vaunut.
Kuulkaas kaunokaiset, tämä lähtee nyt vierailemaan " vanhalla" koululla, kun kerran heräsin näin aikasin (klo 8.00), eikä ole muutakaan tekemistä. :)
sämpylä 29+1
PS. Tuli mieleen, kun joku joskus puhui eteläisemmästä tapaamisesta, että asuukohan kukaan täällä asti kun Rovaniemellä? Ei varmaan kovinkaan moni, jos ainutkaan. :)
Toymamalle paljon onnea pojasta! Ja myös siitä että kaikki näytti olevan hyvin!
Onnipapunen: Hyvä tietää tuo, että on luonnollista haluta olla yksin mahansa kanssa. Itselläkin aika raskasta viime aikoina, niin hyvä kun siihen voi itselleen sanoa syyn..
Kolmeplusyks: Mä olen kans huomannut että yksinhuoltajaks musta ei ois. Mun mies kun on siellä toisella paikkakunnalla töissä, nähään viikon tai kahen välein. Sitten kun kotona on uhmaava 2v. niin olen aika väsynyt usein. Odotan kuun loppua kuin kuuta nousevaa, että päästään muuttamaan sinne ukon luo.. Ja voi mitä kaikkea tuo meidän poika joutuu nyt kokemaan; isiä ei näy ja äiti on vähän väliä pahalla päällä.. =/
Imetysliiveistä.. Minähän oisin eilen käyny yhet ostamas, mutta hm.ltä olivat loppu. Mulla on jo yhet sellaset, tykkään pitää ku ne on pehmeet, kaarituelliset ei enää innosta kovin.. Se, että ostan jo ajoissa johtuu siitä että en tiedä mistä löytyy isompia liivejä kun ne hm.n 90 D (ja ne on sellaset jotka menee, ehkä vähän pienet). Ja kun mä en raskis millään ostaa mitään kalliita liivejä kun niitä kuiten käyttää aika vähän aikaa. Mä olen muuten aika pihi noissa vaateostoksissa. Että jos joku tietää mistä saa isompia kokoja ei niin kalliilla,niin jaatko sen mullekin?
Keijo.annikille sanosin vaan että jos sinne neuvolaan nyt sit pääset niin ala vaatimaan. Ala vaikka itkemään että sä et saa nukuttua kun niin huolettaa jne. Näyttele! Kokemuksella voin sanoa että ei ne siellä kuuntele vaikka itse epäilis kuin. Itse edellisessä epäilin että lapsivesi tihkuu, eikä se täti millään voinu sitä testata vaikka monta kertaa sanoin. No, synnytyksen jälkeen selvis että sitä lapsivettä oli ilmeisesti sit tihkunu..
Sämpyläinen: Oletko kauan asunu Roissa? Itse asuin siellä noin 10v. sitten. Pois muutin siis 2000. Mä tykkäsin paljon paikasta, mutta enää siellä ei ole mulla kavereita, kaikki on muuttanu johonki..
Niin ja itse asun Oulussa, ja muutetaan siis pian sinne Kuusamoon.
Tänään tulevat Pelastusarmeijalta hakeen meidän yhen sohvan. Annetaan se pois, on ehjä mutta vie liikaa tilaa. Iltapäivä pitää siis päivystää kotona.
Ja huomenna auton ostoon.. =) Otan yhen miespuolisen ystävän tueksi, ja mennään koeajolla. Ukko sanoi että ostat sen, jos siinä ei koeajolla ilmene mitään vikaa.. Jännää, viikonlopuksi jos saatas niin voidaan pojan kans käydä ajamas pillurallia.. =D
Oma olo ihan ok, nuhaa vaan on jonkin verran. Kurkkuun sattuu, mutta ei muuta.
Ulos olis tarkotus mennä meilläkin, aurinko tosiaan nätisti paistaa täälläkin!
miitu rv 32+3
sais olla ihan tip top terve. Minulla myös kurkku on kipeä yhä ja nenä on tukkoinen. Sehän se sitten pitää sokeriarvojani koholla ( ja taas mä täällä valitan, mutta te lupasitte, että saan :)). Pientä puuhastelua olen tehnyt pyykkien parissa ja reippaana nousin puuron keittoon jo ennen puol seiskaa...ja sitten kun turjas juntti lähti menee niin painuin takasin nukkumaan. Sokerit on ollut koholla jo viikon..hoitaja sano, että ei haittaa vaikka olis viikon koholla..insuliinin määrä on tuplaantunut viikossa :( ja kohta en uskalla enää annosta nostaa. Olisi taas siis syytä kääntyä terveydenhuoltoalan ammattilaisten puoleen.
Joku totesi toukokuisten olevan aika raihnasta porukkaa..nii-i yhdyn tähän. Yhdellä jos toisella on jotaina muresta. Kirjoituksia lukiessa on ihmetyttänyt noiden neuvolatätien kieltäytyminen alkamasta tutkimaan jotakin ongelmaa..outoa. Minä kiukustuisin vallan mahrottomasti moisesta vaikka en heleposti hehku. No tsemppiä vaan meille raihnaisille. Mimmosia lie raapustuksemme kuukauden päästä...varmaankin lyhyitä viestejä hautomottarilta joilla enää ainoastaan järki ja sormet toimii..hetkittäin. Te onnelliset oireettomat nauttikaa..ja mässätkää niin ..haluaisin hampurilaisen, juustoisen pitsan ja jotain vaaleaa rouheista leipää, pähkinäsuklaa ei tekis pahaa mutta riisi-suklaahan varmasti parantaisi minut. Salakuljetin kaupasta Kallen mätitahnan kotiin ja jäin kiinni..Mies julisti sen kassakaappi-tavaraksi..höh..herkuttelin sillä silti :) ja ja lakritsal napit niitä tahtoisin kanssa. Mun tekee roskaruokaa mieli ..yhyyyy. Mieheni turjas juntti sanoo vaan, että sitten yhdeksän viikon päästä niitä herkkuja´..do di eihän siinä sitten sen enempätä tarvii himoita kun asia on noin selvä :(
Murmeli ja vatsakohokas 30 + 6 jihaaa
Pikasesti vilkaisin eilistä pinoa ja ainaki yksi poika-tieto siel, ONNEA :)
Itellä oli neuvola maanantaina, eikä käynti ollu parhaimmasta päästä.
Sydän löi tomerasti, samoin potkut.
Mutta pissinäyttees oli heikosti valkuaista, joten päänsärkyä aletaan nyt seuraamaan, että ilmaantuuko.
Sitten mun viimeks tulleista 2kg, oli lähteny 1kg eli painoa pitäis saada, koska painan nyt 3kg vähemmän kuin alkupaino oli =(
ja sitten verensokeri, mulla seurataan nyt sitä koska rasituksessa oli paasto korkealla. No nyt neuvolassa otettiin 2h paasto, oli 3,9 kun normaali alaraja 4,2! Eli mun pyörtymisheikotukset,silmissä sumenemiset johtu tosta, olen lähellä shokin rajaa.
No verenpaine ja hemppari oli hyvät. Nyt vaan täytyy syödä,syödä.. Painoa saada ja sokerit ylöspäin.
Mutta kun tuntuu ettei mahaan mahu enempää mitä jo syön. En taija uskaltaa pian ees liikkua kun kulutan sit kaloreita.
Viikonlopuks lähen ystävän luo shoppailee ym, saan irtiottoa minäite-uhmaajasta ja muuttolaatikoiden keskeltä =)
Ihana keväinen ilma ja kohta kauppaan.
Hei taas tältä erää!
Rv 31 tasan.
Onnea TOYMAMA pojasta!
Tuntuu, että yhdellä jos toisellakin mieli ailahtelee...kuuluu varmaan tähän aikaan...johtuiskohan taas niistä kuuluisista hormooneista. Saati sitten jos on elämäs viä muitakin stressitekijöitä niinkuin monella on, niin vähemmästäkin sitä on pinna tiukalla. Onneksi meillä on tää palsta ja sit ne miehet keille rähistä. Kait nekin nyt jotain kestää, kun me suurin homma kuitenkin tehdään, vaikka välillä kyllä säälittääkin, kun tulee jotain tokastua.
Oman olemuksen kokemisesta. Mä tunnen itteni ainakin rumaksi, enkä meinaa tunnistaa kuvaani peilistä, kun tuntuu oudolta, että mulla ois tuollanen maha, saati sitten seksikkääksi. Joskus mietin ihan outona, että mun mahas on pieni ihmisen alku. Ihan utopistinen ajatus. Se kyllä on niin aktiivinen, että tekee itsensä tietoiseksi. Onkohan se sitä luonnon äitiyteen kasvattamista?
Aurinko tekee ihmeitä, jopa mielialaan!!!
Aurinkoista päivää!!!
Huuheli 30+4
Nukuinpas viime yönä pitkästä aikaa oikein tosi hyvin! Heräsin vain kerran yön aikana ja sain tosi nopeasti uudelleen unen päästä kiinni. Ihanan virkeä olo! Eilen juuri pohdiskelin, olenkohan enää koskaan pirteä ;)
KOLMEPLUSYKS kertoi äitiyspäivärahapäätöksen viipymisestä. Kun taistelin sairaspäivärahojeni saannista, tuntui välillä, että asiat eivät edenneet ollenkaan. Siihen on yksi keino, jota mulle suositeltiin ja joka ainakin kohdallani toimi. Soita sinne joka päivä.Vaadi, että laittavat asiaasi kiirehtimiskehoituksen ja nosta meteli, jos asia yhä seisoo. Se käy aika lailla omille hermoille mutta ainakin minun kohdallani kävi niin, että asia ei koskaan edennyt ennenkuin soitin vihaisen/itkuisen puhelun sinne. Tsemppiä!
SÄMPYLÄINEN puhui vaunujen tarpeesta. Suosittelen, että käyt katsomassa vauvatar.fi. Sieltä saa uusia vaunuja edullisesti, kun tulevat suoraan tehtaalta, eikä niissä ole lastentarvikeliikkeiden laittamaa " erikoisliikehintalisää" . Me saimme sieltä yli 600euron vaunut alle 400 eurolla.
KEIJO.ANNIKKI ja ONNIPAPUNEN puhuivat kiukkuisesta mielialasta. Antakaa itsellenne sata kiloa ymmärrystä. Onhan tässä jos jonkinlaista vaivaa ja hormoonimyrskyä, joten ei ihme jos pinnaa kiristää!
Kuinka te oikein erotatte mitään siellä ultrassa? Kun silloin rv29+3 kävimme ultrassa, en saanut mitään tolkkua niistä kuvista. Lääkäri joutui oikein kädestä pitäen näyttämään, missä ovat silmät ja nenä. Ja samantien, kun hän otti osoittavan sormensa pois monitorilta, kuva oli taas yhtä sekamelskaa.
( . ) Suht hyvin menee. Vauva on ollut poikittain jo useamman päivän ja tuntuu hassulta, kun ottaa kyljistä kiinni, siinä tuntuu pään ja pyllyn möykyt ihan selvästi. Myös liikkeet tuntuu tosi hyvin tässä asennossa.
Jotain hormoonimyrskyä on minullakin liikkeellä. Saan sellaisia järisyttäviä rakkauskohtauksia. Valtava hellyydentunne humalluttaa ihan täysin. Välillä se suuntautuu vauvaan, välillä mieheen, välillä kissoihin. Kyllä eilen oli Anttilan vihannesosastolla hämmentynyttä porukkaa, kun takerruin miehen takinselkämykseen ja aloin itku silmässä tunnustaa rakkauttani, kun mies yritti punnita perunoita. Kissat menevät jo pakoon, kun lähestyn niitä soperrellen hellyyden sanoja. No, vauva ei onneksi pääse karkuun!!!
Liitoskipuja on kovasti oikeassa lonkassa ja heti, kun yritän kävellä pidemmän matkan, alkaa pyörryttää ja happi loppua. Jalat ei vaan nouse ja tuntuu, että henki lähtee. Mies joutui melkein kantamaan minut eilen kotiin, kun hyydyin kesken kauppamatkan.
Tsemppiä kaikille! Ei ole enää pitkä aika toukokuuhun!!
Jansku 31+4
Jansku ihana tarina toi kauppareissu, naureskelen tää itekseni...tulee ihan joitain Viivi ja Wagner sarjiksen osia mieleen...Noin päin se onkin aikasta kiva mielenailahdus!
23 vuotta tuli täyteen! Tuntuu jo hurjan isolta luvulta! Justhan mä täytin 20!
Tänään oli kerhossa kuvaus. Ensin ei meinannut tulla neidistä lainkaan hyviä kuvia, mut sitten rentoutui ja saatiin ihan hyvät kuvat!
Ryhmäkuva ei mennyt ihan niin putkeen.. Tuli poru kesken kaiken! =) (Toivottavasti valkkaavat ensimmäisen tai toisen kuvan kun niissä neiti ei vielä itke!!! ;) Hyvä muistohan siitä ryhmäkuvasta silti jää vaikka siinä itkisikin!
ULTRASTA: Mä en kanssa oo ikinä erottanut siitä mitään! Just ja just tietää missä pää mut siihen se sit jääkin! Ei toivoakaan et itse erottais siitä sukupuolta. Ja mun mielestä ultraus laite ei kuitenkaan mikään kovin vanha ole, et siitä johtuis epäselvyys...
Täälläkin tekee mieli välillä vaan käpertyä omiin oloihin masun kanssa ja mietiskellä tulevaa..
TOYMAMALLE onnittelut pojasta!!!
Mä muuten laitoin ennustajalle viestiä ja se ennusti meille toista tyttöä syntyväksi 9 päivää lasketun ajan jälkeen. Voi hyvinkin pitää paikkansa, neiti kun syntyi 8päivää yli lasketun. Mielenkiinnolla siis jään odottamaan!
Kukas se epäilikään RASKAUSMYRKYTYSTÄ? Oireet ainakin tais siihen viitata... Soita ihmeessä neuvolaan jos siltä alkaa tuntumaan!!!
Mihinkäs KEVÄTTAKKIIN te muut olette ajatelleet sulloutua?
Alkaa tuo kevät-aurinko lämmittämään siihen malliin, ettei kauaa talvitakkia enää voi pitää. Mulla ei satu olemaan mitään sellaista pitkä-hihaistakaan mikä kävin takiksi...Ja siis mahtuisi päälle!
ULKONÄÖN MUUTOKSISTA oli myös puhetta... Mulla painoa nyt tullut ehkä 11kg.. Vähän hirvittää, mutta en suostu turhia stressaamaan! Kesällä on kiva lykkiä vaunuja niin saa kilot karistettua!
Onko muut huomannu, että nenä olis levistynyt?
Mä en viime raskaudessa huomannut, mutta mun hyvä ystävä-kampaaja täräytti että " sullahan on ihan raskaana-olevan-naisen nenä!!!" Vähän ensin ihmettelin, että kiitos vaan mutta kun tarkemmin asiaa tutkin niin olihan se levistynyt! =) Samoin on nyt!
Nyt syömään!
-Alpukka rv32+3 & " Pinsku" 1v5kk
Aurinkoa taas:)
Olipas tullut jo pinoa. Nyt aattelinkin oikeen kunnolla kommentoida, eilen ku tuli pelkästään omaa napaa!
K.A. kyseli mistä pippelin tunnistaa. Mä näin sen selvästi vasta, kun ultraaja näytti mistä pitää kattoo. Kivekset näyttivät kahdelta mustalta kiveltä joiden välis oli pikkuinen valkoinen tappi:)
Omasta vartalokuvasta. Mä oon aina jojoillut mun painon kanssa ja ollut pyöreä, joka vielä korostuu, kun olen lyhyt (157). Ollut välillä vähän itsetunto-ongelmia ym. Ekaa kertaa tunnen olevani sinut itteni kanssa ja tunnen itseni kauniiksi ja naiselliseksi. Mulla on jo ennestään tätä rintavarustusta (E-kuppi on nyt sit H..vaikeuksia löytää edullisia liivejä). Saa nähdä putoanko sitten synnytyksen jälkeen jonnekin epätoivon syövereihin painon kanssa, mutta oon aatellut murehtivani sitä sitten, kun on sen aika. Ei ne kilot oo multa ennenkään kauheen helpolla lähteneet ja oon oikeen tunnesyöppö, joten pitkää pinnaa sitten vaan ja toivotaan, ettei äiti ala heti kommentoimaan. Muutenkin koko suku pyöreitä, joten kommentteja lentelee ihan tarpeeksi muutenkin:(
Mua naurattaa täällä ajatus Miitusta vetääs pillurallia:) Siihen kyllä sit tarviis jonkun vanhan Datsunin, mielellään lilan värisen ja paljon Wunderbaumeja ja karvanoppia!
Pikku-Tyypille ja muillekin parempaa vointia. Toivottavasti saat kunnolla tankattua ja paino hieman nousis!
JanskuL: mulla kanssa noita rakastan sua NIIN PALJON kohtauksia. Mies ja koira usein kohteena. Kultsuparka on koko ajan ihan soseena, kun rutistelen ja pussailen sitä. On multa alkanut lähtee enemmän olet niin ihana ystäv- tekstiviestejäkin kavereille:) Muuten viihdyn enemmän yksinäni täällä kotona. Olo on vähän jotenkin sulkeutunut, mutta rauhallinen.
Taidan mennä järjestään valokuvakansiota kuntoon viikonloppua varten. Lähdetään pe Raumalle viikonlopuksi ja saa näyttää sitten mummulle noi hääkuvat. Se kun on niin heikossa kunnossa, että ei päässyt osallistumaan juhliin.
Palaillaan!!
AE 30+4
Moikka taas pitkästä aikaa!
Sen verran olen käynyt lueskelemassa, että huomasin myrkytyskeskustelujen käynnistyneen. Oireethan voi vaihdella hlöstä toiseen, mutta paineiden nousu on eka ja tärkein asia sekä virtsaan ilmestyvä valkuainen. Turvotusta voi/ei välttämättä kovasti esiinny sekä nuo joko kirkkaat valoilmiöt tai nokipallot näkökentässä leijailemassa. Mikäli epäilyttää; paineiden mittaus ja pissan stixaus antaa jo vahvasti viestiä siitä onko kaikki sillä hetkellä hyvin. Tosin, oireitahan voi olla etukäteen viikkoja ennenkuin valkuaiset paukahtaa +. Minulla oireet olivat jo hyvin varhain vko 20 RR nousivat ja nousivat, turvotus oli ylävartalossa ja kaulan/kasvojen alueella.Napasuonissa oli vakavia blokkeja ja istukassa myös näkyi silloin jo muutoksia sekä vauva hidasti rajusti kasvuaan. Aivot olivat ihan äärirajoilla;kovaa ääntä melua ei kestänyt, hiljaisuutta vain.Siinnä vaiheessa kun pissan valkuaiset tuli kuvioon mukaan, asia oli jo selvä oireiden perusteella sekä paineiden. Siitä ei sitten enään kauan kestänytkään n. 2 vko kun jouduin sisälle NKL ja vauva menehtyi samana yönä vko:lla 28/2005
Nyt stixailen viikoittain kotona pissan sekä paineet päivittäin kotimittarilla. Mutta paniikki ja huoli ei auta vaan toimiminen!Mikäli askarruttaa, neuvolaan SAA mennä tarkastuttaamaan tilanteen ilman ajanvarausta, sitä varten He ovat siellä!
Nyt ilmeisesti minulla hepariinihoito estää myös tuota vakavaa myrkytyksen kehittymistä, koska olo mitä mainioin. Hengästyminen ja väsymys johtui Hb:n romahtamisesta. Turvotusta on vaikka muille jakaa, mutta se esiintyy nyt jaloissa ja käsissä, joten katson sen normaaliksi.Vettä menee pelkästään 3 l pvässä..ja kävelkää naiset paljon. Minä voin hyvin kun kaksi kertaa pääsen kävelylle päivässä. Näin ainakin mulla pysyy varhain alkaneet liitoskivut tosi hyvin aisoissa. Olo alkaa olla ihan toinen kun rauta rupesi tepsimään, eipä enään väsytä ja hengästytä niin!
Nyt lenkki odottaa ja hyviä vointeja kaikille!
Kevät-tähti ja pupunen 32+3
Alpukalle onnittelut synntäreiden johdosta!! :)
Sitten Janskulle niistä liiveistä. Itselläni ei ole kokemusta isoistarinnoista, joten itse tyydyin vain Triumphin ja KappAhl:n valikoimaan. Löysin kuitenkin netistä seuraavan tuoteen, osoitteesta mamani.fi
A Bravado Supreme
Tuotenumero: BR507
59,00 EUR
Bravado Supreme on pelastaja sinulle, jolla on suurenmoinen povi! Näin hyvin tukevasta liivistä eivät povekkaat naiset usein uskalla edes haaveilla... Liiveissä on takana säädettävät hakaset. Avaaminen imettämistä varten sujuu kahden klipsin voimalla: Toinen klipsi kiinnittää kupin olkaimeen ja toinen klipsi liittää edessä kupit toisiinsa. Näin liivien tukevuus on maksimoitu.
Koon valitseminen: Bravado Supreme-liiveissä on tavanomaisesta liivistä hiukan poikkeava kokoluokitus. SUPREME-mallisto sopii sinulle, jonka ympärysmitta ja kuppikoko vastaavat seuraavia mittoja:
Kuppi: F, G tai H.
Ympärysmitta:
34 = 70 - 75
36 = 75 - 80
38 = 80 - 85
40 = 85 - 90
42 = 90 - 95´
44 = 95 - 100
46 = 100 - 105
Materiaali: 100% polyester
Pesu: 40°
( . ) ei mitään uutta, aurinko saanut mielen pikasen aurinkoisemmaksi ja pääsenhän mä tänään kahden kamun kanssa ulos syömään, ihanaa :)
Liikkeet on tuntuneet ihan mukavasti, liitoskivuista ja häpyluu kivuista kärsitään. Kaikki siis ihan hyvin.
OP, Käpy 32+1 ja " Iivari" 1v6kk
Mullehan ei ole ennustettu kuin yhtä lasta, poikaa...
Joten olisi kiva koittaa jotain muutakin ennustajaa :)
-OP
Alpukalle synttärionnea!! Toivottavasti et kuulu meihin joilla herkut pannassa, että saat syödä kakkua :)
Pippelinapukasta vielä, että kuvakulma oli päästä jalkoteriin ja siinä välissä oli valkoinen napukka oisko pallit (hih eihän kai vauvalla sellasia) olleet siellä takana sitten. Miten niin tahtoo tietää...?
Piti sitten itse soittaa neuvolaan seuraavasta ajasta kun ei sieltä mitään kuulunut. Mulla on uus aika ens viikon pe, mutta terkka ei sit kattonu tarpeelliseksi ilmoittaa kun mulla saikku vielä menossa. Ööö tota kai nyt oon huolissani, että saanko palvelua vai en. Ja vielä enemmän nyt kun jollakin oli vauva menehtynyt raskausmyrkytykseen, veren paineet kuitenkin ok, mutta noi pisteet häiritsee. Sitten neuvolassa on uus ongelma heillä, että millä syyllä jatkan saikkua, siis häh? Miten voisin olla töissä kun supparit ja liitoskivut niin kovia etten pysty liikkumaan, vaikkei ne kohdun kaulalle mitään vielä teekkään. Kärvisteleekö muut sitten raskaissa töissä vaikka kuinka koskis? Oon huono ja paha odottaja, nyyh itken, ei sisua ollenkaan.
Pitäsköhän meidänkin ottaa jo kolmen plussan käytäntö niinkuin maaliksilla ettei ihan mene valivaliksi?
+ kevät
+ vauva liikkuu paljon
+ huu onpas tää vaikeeta... on lukemista
Joku kyseli kevättakista, ajattelin selvitä lämpimällä puserolla ja poncholla tai sitten takki auki, mutta rinnat pitää suojata hyvin.
Tänään iski uus paniikki: miehellä jatkuukin kurssi toukokuun loppuun. Eli kuinka pärjään piiperon kanssa, mitä jos synnytys alkaa kun olen kotona tytön kanssa kahden. Huii kohta hyperventiloin! Vaikka kai mä selviän niinkuin muutkin? Meillä vaan ei välttämättä ole ketään piiperoa hoitamaan kun tarve tulee.
Kiva kuulla susta pikku-tyyppi ja muistakin jotka harvemmin täällä ilmottautuu.
Nettikin tökkii, tympii, ruokaa pitäs tehdä, itkettää, suututtaa...
eli hyvä Keijo.Annikki
Tosi kannatettava ajatus tuo maaliksilta saatu idea, positiivisuutta peliin!
+ kevät
+ aurinko
+ suurimmalla osalla mennyt tähän asti hyvin
+ enään vain muutamia viikkoja vauvan syntymään
+ liitoskivutkin kuuluu asiaan
+ ihania mansikoita näkyi jo kaupassa
..jatkakaa ihmeessä
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9821590&p=1&tmode=1&smode…