Jone Nikula lopettaa Radio Rockilla
Vihdoinkin! On kyllä niin tyhmä ja itseään täynnä oleva mikkihiiri, ettei tarvitse jäädä kaipaamaan.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, toki pelkkä juontajan vaihto ei auta, kun samat Metallicat ja Volbeatit soi päivittäin useita kertoja päivässä. Työpäivän aikana ei jaksaisi kuunnella sitä samaa soittolistaa uudelleen ja uudelleen. Miksei päivätyöaikana voisi laittaa sellaista ohjelmaa, missä kuulisi uutta musiikkia? Väitän, että radiota kuunnellaan suurimmaksi osaksi töissä ja se todella kyllästyttää, kun samat biisit jauhaa päivästä toiseen.
Eniten ihmetyttää se kun tulee mahdollisuus toivoa biisiä, niin ihmiset toivoo niitä ihan samoja renkutuksia mitä siellä soi muutenkin päivittäin. Ihan kuin jotain Metallican Sad but trueta tarvitsisi oikein erikseen pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin olisin laittanut Sainion pihalle
Ja vielä ennemmin se Moisio!
Harri tuo ohjelmaosioon jonkinlaista järkeä ja struktuuria, nämä kaksi muuta töyhtöhyyppää mölisevät omiaan eikä tulisi ikävä kumpaakaan, jos lähtisivät.
Koko kanava on turhan pappautunut siitä mitä se oli 20v sitten. Aamutiimikin vaan vaihtoon ja musapäällikkö myös.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä siinä tapahtui? Miksi? Minä olen tämmöinen lämminhenkinen ja kiitti pasifisti kaupunkilaisnainen ja tykkäsin Jonesta kovasti. Jotenkin terapeuttista, kun Jone uskalsi sanoa asioista (siksi sai potkut, onko RR Ylen omistama...?) Naisena jos sanon samaan tyyliin, on kohta töissä vaikea ihminen, miehen on helpompi sanoa suoraan...? Jussin hesalaista narinaa en jaksa kuunnella ja Vähänryyppää on sellainen muka rock mutta "olen oikeasti korrekti, ettei kukaan suutu".
Ainoa imo, joka voi paikata Jonen on villi kortti "Ollin ohjelma", se on noussut minun suosikiksi. Älykäs tyyppi ja uskaltaa myös sanoa asioista, mutta jättää kuulijan pääteltäväksi. Kyllä jatkoon. Aiemmin vihasin Hermannia mutta nyt ehdoton ykkönen, koska soittaa myös suht hyvää musaa.
Ei ole Ylen omistama. Minustakin Jone ihan jees. Jussilla aina sitä namedroppailua ja Laura vaan mielistelee kaikkia.
Moision mielestä tässä yhtenä aamuna oli ihan jees, että opettaja mahdollisti opiskelijan onlyfans-videoiden kuvaamisen oppilaitoksen tiloissa. Ihme setämiesmeininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kim Sainio haastattelee itseään päivästä toiseen, äijä voisi jäädä luiskaan.
Miksi Sainion annetaan haastatella vieraita, kun ei anna suun vuoroa ja vastaa omiin kysymyksiin sekä keskeyttää kertoakseen omia lainausmerkeissä hauskempia tarinoita.
Sainio on mukahauska ääliö, joka rakastaa omaa ääntään ja muiden keskeyttämistä. Asiaa sillä näinä vuosina ei ole ollut kuin korkeintaan siteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Koko kanava on turhan pappautunut siitä mitä se oli 20v sitten. Aamutiimikin vaan vaihtoon ja musapäällikkö myös.
Niin ovat vakiokuuntelijatkin 20 vuotta vanhempia kuin silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti Kesäpojat ja Tiernapojat kuopataan samalla. No, olenkin jo Radiorockin soittolistoihin kyllästynyt. Maanataina voin etsiä uuden kanavan radiooni.
Uuden kanavan? Ei ole olemassa yhtään kanavaa, josta tulisi sellaista musaa jota jaksaa kuunnella. Siis Radio rock on periaatteessa genren puolesta mulle oikea kanava, mutta kun sieltä tulee pelkkää Metallicaa, Volbeettaa, fivefingerdouble penetrationia, samat biisit joka päivä, niin ei sitä vaan jaksa kuunnella. Ainakaan mitään uutta ja mielenkiintoista musaa ei kyllä sieltäkään sattumalta kuule, no ehkä pelkästään uutta joskus... Työmatkoilla autossa oli tapana kuunnella Korporaatiota ihan niiden juttujen takia (musahan oli sitä samaa, joka päivä...) muttei sitäkään jaksa aina. Pitemmillä automatkoilla kuuntelen pelkästään omia tallenteita, C-kasetti rulaa.
Radio City on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Ei Radio Rockia ollut 20 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Jees! Kiitos Jeesus, että Nikula lopetti! 😂
Toivottavasti tajuaa vielä mennä parturiin! 🤣
On sulla paha olla!
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä siinä tapahtui? Miksi? Minä olen tämmöinen lämminhenkinen ja kiitti pasifisti kaupunkilaisnainen ja tykkäsin Jonesta kovasti. Jotenkin terapeuttista, kun Jone uskalsi sanoa asioista (siksi sai potkut, onko RR Ylen omistama...?) Naisena jos sanon samaan tyyliin, on kohta töissä vaikea ihminen, miehen on helpompi sanoa suoraan...? Jussin hesalaista narinaa en jaksa kuunnella ja Vähänryyppää on sellainen muka rock mutta "olen oikeasti korrekti, ettei kukaan suutu".
Ainoa imo, joka voi paikata Jonen on villi kortti "Ollin ohjelma", se on noussut minun suosikiksi. Älykäs tyyppi ja uskaltaa myös sanoa asioista, mutta jättää kuulijan pääteltäväksi. Kyllä jatkoon. Aiemmin vihasin Hermannia mutta nyt ehdoton ykkönen, koska soittaa myös suht hyvää musaa.
Minä olen Jonea kuullut (huom! en aktiivisesti kuunnellut) Radio Cityn Lepakon ajoista asti. Parikymmentä vuotta jaksoikin näytellä riittävällä tasolla eli minulle kelpaavasti kapinallista rokkijätkää. Jonehan on Paavo Nikulan poika ja näin ollen erittäin keskiluokkaisessa perheessä ja ympäristössä kasvanut - mitä vastaan sitten ilmeisesti kuvitteli kapinoivansa tai onnistuvansa sellaista esittämään jonkin aikaa.
Viimeiset kymmenen vuotta tuossa tyypissä on muutama asia alkanut nyppiä aina vain enemmän. Ensimmäinen hienoilla sivistyssanoilla briljeeraus (kuten hän itse ilmaisisi). Kanavan kuuntelijakunta muodostuu - väitän vahvasti - niistä arjen sankareista ja perusduunareista enimmäkseen, joten olen aivan helvetin erikoisena pitänyt tuota, että pertti perusasentajan pitää olla varustettu sanakirjalla, että ymmärtää Jonen omaa erinomaisuutta korostavat monologit, joita hän analyyseiksi nimittää (pahoittelut sivistyssanoista, mutta monologi istui paremmin kuin yksinpuhelu).
Toinen asia on äärimmäinen oikeistolainen ajattelu, mitä tulee esimerkiksi lakkoiluun ja juuri sen peruskuuntelijan arkeen. Vihervassari sitä, komukka tätä, Suomi menee konkurssiin, kun tyhmät lakkoilevat ja Suomen talouskasvun näin ilkeästi estävät. Sinällään politikoikoon aivan niin paljon kuin lystää, mutten ymmärrä sitä, että hän sai niinkin monta vuotta ROKKIkanavalla paatostaan kiekua päivän parhaaseen kuunteluaikaan.
Tänään avasin radio päivällä ja oli kyllä ihanaa kuulla Laura Vähähyypän ääni eetterissä. Tiukkaa rokkia, rockasiaa eikä mikään ylimääräistä paskaa. Palaan Rockin keskipäivän aktiivikuuntelijaksi. Kiitos Jone pitkästä uranuurtajuudestasi, mutta sinun aikasi tuli täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen Jonea kuullut (huom! en aktiivisesti kuunnellut) Radio Cityn Lepakon ajoi
Okei joo, nyt ymmärrän hieman. Hieno analyysi. Juu, on puheet ristiriidassa peruskuulijakunnan kanssa, en ehkä tajunnut että on noin oikealla. Mikä sinällään on hieman ironista, koska perinteisesti old skole rockskene on ollut rauhan asialla, sotaa vastaan, Live Aidit sun muut vasemmalle nojaavat) hyväntekeväisyyskonsertit. Mulle rock tulee aina olemaan ihmisoikeuksia, sananvapautta, rauhaa, rakkautta ja myös kapinaa valtavirtaa vastaan. Hävettää, että vanhat hyvät bändit on nykyään osakeyhtiöitä yms. materialistihömppää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kim Sainio haastattelee itseään päivästä toiseen, äijä voisi jäädä luiskaan.
Miksi Sainion annetaan haastatella vieraita, kun ei anna suun vuoroa ja vastaa omiin kysymyksiin sekä keskeyttää kertoakseen omia lainausmerkeissä hauskempia tarinoita.
Sainio on mukahauska ääliö, joka rakastaa omaa ääntään ja muiden keskeyttämistä. Asiaa sillä näinä vuosina ei ole ollut kuin korkeintaan siteeksi.
Sainio korostaa miten tympeää radiotyö on ja miten pääsisi mahdollisimman nopeaa pois lähetyksestä. Eikä Kim kannattaisi tehdä johtopäätökset poistua kanavalta Nikulan vanavedessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen Jonea kuullut (huom! en aktiivisesti kuunnellut) Radio Cityn Lepakon ajoi
Erittäin hyvin kommentoitu ja huomioitu.
Nikulan "juna" meni jo. Ohjelmakonsepti oli väsynyt, sivistyssanoilla neppailu oli väsynyttä ja pahimpana oli tämä poliittinen sössötys, johon radiojuontajan ei ikinä pitäisi lähteä. Aikanaan samaan miinaan ajoi Heikelä, joka oli loppuaikoina ihan sietämätön ylimielinen törppö oikeistolaisine maailmankuvineen. Eikä siinä mitään, saa olla mitä mieltä haluaa, mutta kannattaa muistaa että sitä radioasemaa ei kuunnella politiikan eikä juontajan luennoinnin vuoksi, vaan siksi että halutaan jotakin hauskuutta harmaisiin aamuihin. Kukaan ei jaksa mitään poliittista höpinää, ja vielä vähemmän sitä jaksaa esim Nikulan kaltaiselta ylemmän keskiluokan kermaperseeltä. Kuten sanottu, Radio Rockin kuuntelijoissa on paljon duunareita, varmaan enemmistössä jopa, joista kaikki ei sentään jaksa intoilla siitä miten joku Nikula sieltä perintörahojensa takaa luennoi miten ei saa lakkoilla koska hän on sitä mieltä.
Eli hyvä että Jone lähti. Toivon tietysti ettei kyse ole mistään sairaudesta tms ja kaikkea hyvää jatkoon. Kenties hän voisi yrittää vaikka yliopistoon, hänellähän ei ole muuta koulutusta kuin ylioppilas. Puheista päätellen hänen olisi voinut kuvitella olevan tohtorin tasolla, mutta vanhemmallakin iällä voi mennä opiskelemaan. Ja kenties se tekisi Jonelle hyvääkin niin saisi vähän perspektiiviä asioihin.
pikkasen oli eri taso ohjelmissa ysärillä
Lisäsimme sisältöhuomion teoksen yhteyteen, jotta teosta tulkittaisiin oikeassa kontekstissa. Sisältöhuomion ja sitä edeltäneen julkisen viestinnän sanoitukseen jäi kuitenkin parantamisen varaa. Kuulutus ja käyty keskustelu ei tehnyt oikeutta taiteilija Sourille. Tästä esitämme pahoittelut Sourille, sanoo Tapahtumasäätiön toimitusjohtaja Stuba Nikula.
Vierailija kirjoitti:
pikkasen oli eri taso ohjelmissa ysärillä
Nykyään riittää että olet "toimituksen" tärkeiden tyyppien kaveri ja länkytät loputtomiin persuja vastaan, ja ikityöpaikka on varma hesarilla ja ylelläkin. Sanomalla laadun on korvannut ajat sitten kaverien suosiminen ja se, että sopii toimituksen agressiivisten aktivistien aatemaailmaan. Ja rima näyttää menevän aina vaan alemmas, ja sitten haukutaan kansaa siitä ettei kansa enää kuuntele noiden ummehtuneita ohjelmakonsepteja jotka toistaa itseään ja kopsaa toisiltaan, kuten nelosen ohjelmatuotanto on likimain kaikki tätä "selviytyjät" formaattia selkäänpuukotuksineen, pettämisineen ja muuta "tervettä" asennetta kansalaisille opettavaa settiä. Jopa huutokauppakeisarissa yksi elementti on, että aki vedättää myyjältä tavarat superhalvalla ja sitten jälkeenpäin ylpeilee että "ostin kympillä, myin miljoonalla, hyvä kauppa".
Kaikkea aikansa. Hahmona niin aikansa elänyt .