Jos löydät kadulta tauteltuna 4 kappaletta 500e seteleitä, niin mitä teet?
Lain mukaanhan jo paljon pienempikin käteissumma kuin 2000e kuuluu vielä poliisin löytytavaroihin.
Kommentit (54)
Pidän itselläni, niin tekisi poliisikin.
No kyllähän siitä 200 euroa saisi löytöpalkkiota.
Eihän niissä nimeä lue. Ottaisin itselleni. Miten joku muka voi todistaa hävittäneensä nuo rahat,
Asun Kalliossa Pengerpuiston pössykauppakeskuksen vieressä. Pitäisin itselläni ja laittaisin parempaan kiertoon huumekauppiaiden hillot.
Kerran olen noin kolmesataa löytänytkin. Juurikin kauppiaiden taistelutantereelta.
Ottaisin itselle säästöön, mäkin olen köyhä.
Joskus teininä löysin kadulta kakskymppisen ja kilttinä ja kuuliaisena kiikutin sen poliisille. Nehän vaan nauro mulle kun ei kukaan semmoisia summia palauttele.
Oon itse joskus kadottanut kukkaron. Se palautettiin pankkiin, mutta kaikki käteinen oli pöllitty, olin just säästänyt pitkään ja nostanut rahaa isompaa hankintaa varten.
Ei hirveästi vala uskoa oikeudenmukaisuuteen.
Pitäisin tietty itselläni nuo rahat.
Veisin poliisiasemalle, tottakai.
Olen köyhä uskovainen.
Noin suuri summa pitää viedä poliisille. Jos löydät 20 euroa tai vähemmän, sen saa pitää.
Tämä on varastamista, mutta rehellisesti sanoen ottaisin rahat itselleni. Saisin niillä velkojani lyhennettyä ja elämänlaatuni paranisi huimattavasti.
Ottaisin rahat itselleni, vaikka niiden vieressä makaisi tajuton ihminen.
Onko väärennettyjä
Niitä liikkeeellä
Veisin poliisille, sillä rahat eivät ole minun. Mahdollisesti saisin löytöpalkkion, mutta veisin silti vaikken saisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin rahat itselleni, vaikka niiden vieressä makaisi tajuton ihminen.
Onpa julmaa. Ei yllätä tässä pahassa maailmassa.
Joku päivä se tajuton kadulla makaava voi olla sinä, rahojen kanssa tai ilman.
Ketju taas täynnä vassareita ja demareita.
Jätän köyhemmille, jotka voivat noukkia talteen. 2 tonnia on pikkuruinen raha mulle.
Lähtisin kaljalle lähimpään kuppilaan ja miettisin mihin sijoitan rahat. Ostaisin varmaan edullisen moottoripyörän.
Piilottaisin piironginlaatikoon perinnöksi jälkipolville
Taiteltuna* piti lukea otsikossa.
Ap