Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurin osa työttömistä HALUAA PÄÄSTÄ TÖIHIN! Missä työpaikat ovat hallitus?

Vierailija
04.04.2025 |

T. Korkeakoulutettu haluamattaan työttömäksi jäänyt

Kommentit (978)

Vierailija
941/978 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä korkeakoulutettu ei ymmärrä, ettei hallitus niitä töitä järjestä vaan yksityiset yritykset? Ei Suomi ole kuin edesmennyt Neuvostoliitto, jossa jokaiselle osoiteettiin työpaikka, vaikkei töitä ollutkaan. 

Vanha tarina kertoi lossivahdista, jolla oli työpaikka, vaikkei lossiakaan ollut enää vuosikymmeneen.

Miksi hallitus ei ymmärrä ettei ahtaalla olevan työttömän laittaminen entistä ahtaammalle auta yhtään enempää löytämään töitä kuin ennenkään.

Kyllä tuon kaikki ymmärtävät. Kyse on kustannusten leikkaamisesta kannustamisen varjolla.

Suomessa on kestämätön määrä eläkeläisiä ja työttömiä.

Perikunnan asuntoja ei saa myytyä. Jos et halua sisaren kanssa maksaa yhtiölainaa putkiremontista ja vastiketta puoliksi loppuelämää niin Rane tulee vuokralle ryyppäämään. Turussa ja Tampereella kela maksaa yksin asuvalle 447e/kk vuokraa, sen verran saat.

Vuokra-asunnoista on ylitarjonta ja suurin osa suomalaisista alkaa olla masentuneita ja siivous ei kiinnosta.

Vierailija
942/978 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataatuhatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/978 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vinkkiä kylpyhuoneen homeen poistoon. Olen vuokra-asunnon kylppärin siivomnut kuusi vuotta sitten.

Vierailija
944/978 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien työttömien kannattaisi katsoa peiliin. Se että vain makoilee sohvalla kaljaa juoden ja tupakkaa polttaen ei tuo sitä työpaikkaa kotiovelle.

Vierailija
945/978 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien työttömien kannattaisi katsoa peiliin. Se että vain makoilee sohvalla kaljaa juoden ja tupakkaa polttaen ei tuo sitä työpaikkaa kotiovelle.

Et sä saa sijoitusasunnon pinnoista korvauksia, jos vuokralainen ei saa palkkaa. Siitä nolla euron tilistä on paha ottaa. Mutta sitähän ei kokoomuslainen ymmärrä.

Vierailija
946/978 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja mikä idiootti olet , oletan että olet trolli. Tunnetko Suomen kaikki työttömät? Jos et pidä pääsi kiinni. 

Vierailija
947/978 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistitko ottaa 💊?

Vierailija
948/978 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata asua Helsingissä kerrostalossa. Hallitus on masentanut vuokralla asuvat ja kämpät juoksevat täynnä ötököitä. Osta omakotitalo Mannerheimintieltä Helsingin keskustasta.

Vierailija
949/978 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkiskuoriainen rakastaa syödä merinovillaa.

Vierailija
950/978 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turkiskuoriainen rakastaa syödä merinovillaa.

Tykkäätkö kutoa tai virkata? Turkiskuoriainen tykkää syödä reikiä sun käsitöihin.

Vierailija
951/978 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt vuokra-asuntoa viitsii siivota. Eihän siihen saa valita edes mieleisiään keittiökaappeja.

Vierailija
952/978 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt vuokra-asuntoa viitsii siivota. Eihän siihen saa valita edes mieleisiään keittiökaappeja.

Rumat keittiökaapit on jonkun tyhmän mies vuokraisännän valitsemat rumat kaapit. Ei kukaan sellaisia halua siivota.

Vierailija
953/978 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi asia mikä pitäisi tehdä, olisi saada tämä työllistymistä vaikeuttava asenne pois ihmisten päästä.  Itse olen ollut työtön, enkä koskaan ole käyttänyt aikaa kotona maaten, en polta tupakkaa ja kalja on pahaa. Joskus otan viiniä tyyliin jouluna ja juhannuksena sekä ruuan kanssa tai kesällä mökillä  saunasiiderin, max 1 kpl kerrallaan enkä usein sitäkään. Työttömänä en ottanut näitäkään, kun säästin rahaa niin paljon kuin voin. Sohvalla jos istuin, oli kädessä joku neule, osan niistä tein hyväntekeväisyyteen.  

Ps. minut on "haettu kotoa" kuvaannollisesti töihin parikin kertaa, enkä ole edes mikään huippuosaaja, vaan ihan tavallinen insinööri. Kummallakaan kerralla en ollut työtön.  Toinen kerta oli että soitettiin opiskeluaikana kun olin jo luvannut toiseen kesätyöhön, mutta en allekirjoittanut sopimusta, niin soitettiin alani paikasta että tuutko huomenna. Toinen kerta oli että tuli sähköpostia ja siinä paikassa olen nyt ollut 15 vuotta, pian jäänkin tästä eläkkeelle.  

Jos sinä jäät työttömäksi, sinusta ajatellaan samoin. Mietin vain, mitä näin yksinkertaiset ihmiset tekevät työkseen. Varmaan jotain yksinkertaista, tai sitten ovat vielä koululaisia. Kyllä nyt jokainen tietää, että työttömänä ei ole koko ajan samat ja sen, että kun työttömänä on satojatuhansia, ei kaikki ole samanlaisia. Se, jonka mielestä kaikki ovat samanlaisia, on tyhmä ja sellainen on varmasti huono työntekijä. Toivottavasti potkulain ansiosta noita saadaan heitettyä pellolle.  

Vierailija
954/978 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua töihin. Ei jaksa enää hakea töitä niin monta vuotta olen hakenut joten enää en jaksa.

Ilmankos alunperin sut laitettiin pihalle, kun oot niin saamaton. Jos ei jaksa työpaikkoja hakea, miten jaksaa/ on jaksanut tehdä töitä, ei mitenkään! 

Vierailija
955/978 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pese koskaan vuokra-asunnon keittiökaappeja, ne on rumat, en tykkää niistä.

Pesen keittiökaapit vain, jos saan itse valita ne.

Vierailija
956/978 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon yt:n mukana lähti porukkaa pihalle, myös tuotannollisista ja taloudellisista syistä, Suomi säästää vääristä paikoista ja ihmisten hyvinvoinnin ja terveyden kustannuksella, aivan sairasta. 

Vierailija
957/978 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua töihin. Ei jaksa enää hakea töitä niin monta vuotta olen hakenut joten enää en jaksa.

Ilmankos alunperin sut laitettiin pihalle, kun oot niin saamaton. Jos ei jaksa työpaikkoja hakea, miten jaksaa/ on jaksanut tehdä töitä, ei mitenkään! 

Kuule merkonomi pelle.

Vastaa siellä valtion viraston puhelinpalvelussa muutakin kuin laita kysymys sähköpostilla. Etätöissä sulla menee osa puheluista ohi ja ruokatauolle lähdet jo klo 11.00, vaikka puhelinpalvelu on klo 9.00-12.00. Äläkä laita tauolla tai uloskirjautunut missään vaiheessa pelle MERKONOMI.

Vierailija
958/978 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule merkonomi pelle.

Vastaa siellä valtion viraston puhelinpalvelussa muutakin kuin laita kysymys sähköpostilla. Etätöissä sulla menee osa puheluista ohi ja ruokatauolle lähdet jo klo 11.00, vaikka puhelinpalvelu on klo 9.00-12.00. Äläkä laita tauolla tai uloskirjautunut missään vaiheessa pelle MERKONOMI.

Soitetaan ilkeysviraston ylimmälle johtajalle ja kerrotaan pelle merkonomin touhut.

Vierailija
959/978 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelle merkonomi on varmaan vessassa paskalla joka kerta, kun etätöissä tulee puhelu. Oho, olin paskalla.

Vierailija
960/978 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkoja on hävinnyt ja yrityksiä mennyt konkurssiin hallituksen näivettävän talouspolitiikan vuoksi.

Odotas kun tulee SDPn vuoro ja alkaa veronkorotukset. Suomalaiset lopettavat kulutuksen kokonaan ja koko kotimarkkina kuolee kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä