Suurin osa työttömistä HALUAA PÄÄSTÄ TÖIHIN! Missä työpaikat ovat hallitus?
T. Korkeakoulutettu haluamattaan työttömäksi jäänyt
Kommentit (720)
Miten työpaikat lisääntyvät siitä, että työttömien oloja on kurjistettu?
Vierailija kirjoitti:
Koirankakkaa keräämään tai ojien perkuuta raivaussahalla.
Mikä ettei. Mutta kuka on se joka siitä maksaa?
Kappas, taas oli vaan lisää työttömiä tullut.
Noh, nyt vaan toivotaan toivotaan et hallituksen verohelpotus rikkaille pistää talouden ja työllisyyden nousuun.
Mä kävin muuten just työhaastattelussa. Ikäväkseni jouduin myöntämään et olen ollut vuoden työttömänä. Kylläpä siinä haastattelijoilla hymy hyytyi. Tais jäädä paikka saamatta, eihän sitä nyt kukaan epäilyttävää työtöntä palkkais. Menis töihin, loinen!
Vierailija kirjoitti:
Satonen lupasi satatuhatta uutta työpaikkaa, mutta on saanut saman verran työttömiä tilalle. Noin ammattitaitoinen työministeri Suomessa on.
Hänen ylennetäänkin ensi viikolla Kelan pääjohtajaksi. 25 000€ kuukaudessa plus luontaisedut. Kiitos persut, olette oikeasti tosi säälittäviä seteliselkärankaisia alkuolioita.
Tapasin kerran Ano Turtiaisen helsinkiläisessä ravintolassa, kun seurueellemme oli epähuomiossa annettu hänen pöytänsä. Ilmeisesti hänellä oli jonkinlainen oma vakiopöytänsä ja ravintolassa oltiin mokattu asian suhteen (luulivat että hän on tulossa tiistaina vaikka tulikin torstaina tai jotain vastaavaa).
Kuitenkin, paikan johtaja, kovin häpeällisenä (kyse oli siis vähän hienomman pään paikasta) saapui paikalle pahoitellen parhaansa mukaan ja kertoi, että haluaisi jostain syystä siirtää meidät toiseen pöytään. Tietenkin he korvaisivat ruokamme jos vain viitsisimme vaihtaa pöytää. Siskoni ja serkkuni suostuivat tietysti innoissaan heti, mutta itse päätin vähän leikkiä kusipäätä.
Kerroin, kuinka en kykene millään ymmärtämään tällaista ja kysyin miksi ihmeessä emme voisi syödä rauhassa loppuun, kun kerta saavuimme paikalla vasta vartti sitten ja saimme juuri tilattuakin.
Sitten täysin tyhjästä johtajan vierelle ilmestyy Ano Turtiainen, joka kertoo ystävällisesti, että heillä on kyllä aikaa odottaa baarin puolella kunhan saamme lopetettua ruokailumme.
Suurena Ano-fanina menin luonnollisesti itse täysin lukkoon ja pahoittelin vuorostani, miten voimme tietysti siirtyä toiseen paikkaan, että he saavat "oman" pöytänsä".
Ano oli totta kai hyvin kiitollinen, kätteli ja kiitteli minua ja antoi käyntikorttinsakin ja pyysi soittamaan myöhemmin. Keräsin pitkään rohkeutta, mutta sain lopulta puhelimen käteen ja soitin suurelle idolilleni. Lyhyesti kerrottuna, välillemme puhkesi yhdentoista kuukauden seksisuhde täynnä raavasta miesten välistä toimintaa, jota en tule unohtamaan ikinä eläessäni. Kehomme yhtyivät kerta toisensa jälkeen yhdeksi kauniiksi kokonaisuudeksi ja Marokon kauneudesta Ranskan Rivieralle ja aina Galapagoksen rannoille snorkkelit suissamme, Ano Turtiainen ja minä toteutimme riettaimpia homoseksuaalisia mielihalujamme kuudella seitsemästä maanosasta.
puolimiljoonaa työtöntä, muutama kymmenentuhatta avointa paikkaa. hmm.. ei täsmää. kyllä se on leipänsä hankittava repolaisen keinoin. hauskaa ja kylmää kevättä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset myy limalompakkoasi, helppoa ja hyvin palkattua sisätyötä.
T:mi Pirkon karvakolmio, menestys on varma.
Ja t:mi Reiskan karvapötkylä toimii aina ja kaikille.
Reiskan anus valmiina käytettäväksi.
Turhat koulut lakkautettava. Joka kylällä ei tarvita yliopistoa.
Elän kaupungissa jossa työpaikkoja on enemmän kuin työttömiä. Mutta ei vissiin ole työhaluja, itse ei ole koskaan tarvinnut olla työttömänä kun ei ole turhia nirsoillut vaan ajatuksena on ollut elättää itsensä ja perhe.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä korkeakoulutettu ei ymmärrä, ettei hallitus niitä töitä järjestä vaan yksityiset yritykset? Ei Suomi ole kuin edesmennyt Neuvostoliitto, jossa jokaiselle osoiteettiin työpaikka, vaikkei töitä ollutkaan.
Vanha tarina kertoi lossivahdista, jolla oli työpaikka, vaikkei lossiakaan ollut enää vuosikymmeneen.
18-20 vuotias ei tiedä turhista koulutuksista. Hän hakee opiskelemaan ja pääsee opiskelemaan. Valmistuu työttömäksi. Se on päättäjien vastuulla tarjota koulutusta aloille mitä tarvitaan.
Onko vielä työttömyys omaa syytä? Että ollaan vaan laiskoja ettei viitsitä mennä vaan töihin?Ovatko työttömät vielä ihmis r, os,, kia ja rot, tia?
Vierailija kirjoitti:
Kappas, taas oli vaan lisää työttömiä tullut.
Noh, nyt vaan toivotaan toivotaan et hallituksen verohelpotus rikkaille pistää talouden ja työllisyyden nousuun.
Mä kävin muuten just työhaastattelussa. Ikäväkseni jouduin myöntämään et olen ollut vuoden työttömänä. Kylläpä siinä haastattelijoilla hymy hyytyi. Tais jäädä paikka saamatta, eihän sitä nyt kukaan epäilyttävää työtöntä palkkais. Menis töihin, loinen!
Tuo selittää myös vaimon poissaolon viereltä.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Onko vielä työttömyys omaa syytä? Että ollaan vaan laiskoja ettei viitsitä mennä vaan töihin?Ovatko työttömät vielä ihmis r, os,, kia ja rot, tia?
Oululaisetkin heräsivät ketjuun ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Elän kaupungissa jossa työpaikkoja on enemmän kuin työttömiä. Mutta ei vissiin ole työhaluja, itse ei ole koskaan tarvinnut olla työttömänä kun ei ole turhia nirsoillut vaan ajatuksena on ollut elättää itsensä ja perhe.
Yksi ratkaisu olisi opetella muuttamaan työn perässä. Vuokralla kun näistä työttömistä suurin osa asuu jo valmiiksi
Vierailija kirjoitti:
Missäs tämä työpaikkojen eldorado on?
Onko oikeasti niin tyhmiä ihmisiä, jotka luulee että avoin työpaikka tarkoittaa työvoimapulaa tai että työkkärin sivuilla olevat paikat on vain työttömille? jos joku on oikeasti niin tyhmä, niin osaako niin typerä tehdä yhtään mitään työtä?
Nyt sitten nämä tyhmät ajattelevat että tuokin työtön tuossa..koska ovat tyhmiä. En ole työtön, mutta tiedän, niinkuin jokainen normaaliälyinen tietää, miksi paikkoja on auki. Rautalangasta: Työpaikalle tarvitaan tekijä syystä tai toisesta, pois lähteneen tilalle, sijaiseksi tai lisätyövoiman tarpeen vuoksi. Paikka ilmoitetaan avoimeksi, yleensä useassa eri lähteessä. Sitten tulee hakijoita ja hakijoista valitaan joku.
Se jonka mielestä mol.fi paikat on auki siksi, ettei saada tekijää, on superhypertyperys. Ei siellä koko ajan ole samat paikat, arvon älyllisesti jälkeenjääneet. Itse sain sieltä kerran kokemusta ja koulutusta vaativan paikan, oli auki useassa eri paikassa. Hakijoita oli paljon. Minut valittiin ja sitten paikka sulkeutui. Kaveri oli valtiolla ja sinne tuli yksi paikka auki, oli auki mol.fi. Hakijoita oli 301 ja valittu oli se, joka oli jo ko. hommaa muutaman kuukauden määräaikaisena tehnyt.
Vain hölmö, erittäin hölmö ja älyllisesti todella vajaa kuvittelee, että noita paikkoja tuolta vain otettaisiin.