Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurin osa työttömistä HALUAA PÄÄSTÄ TÖIHIN! Missä työpaikat ovat hallitus?

Vierailija
04.04.2025 |

T. Korkeakoulutettu haluamattaan työttömäksi jäänyt

Kommentit (720)

Vierailija
341/720 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
342/720 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan, että huudetaan menkää töihin pitäisi huutaa... Boomerit menkää jo eläkkeelle, niin muutkin pääsee. Ärsyttävää kun joku 70-80 vuotias on vielä töissä.

Mulla kerran oli yli 70-vuotias taksi kuski ja itse olen vammainen ja pyörätuoli potilas ei ollut kauhean turvallinen olo kun melkein yhtä huonossa kunnossa kuin minä oleva ksuki vapisee ja työntää minua ja sitten ei edes löydä oikeaa osoitetta ja ajaa miten sattuu. 

Liian vanhoja ajamaan näkee paljon, mun mielestä kortti pois kaikilta yli 65- vuotiailta.

Ja pakko eläke 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/720 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä  I  D  I    O    O    T     T    I    hallitus ei kykene kun tuhoamaan työpaikkoja, kun rikkaille pitää saada vielä lisää hilloa.

Vierailija
344/720 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oiskohan minun mahdollista perustaa oma rekrytointi yritys? Itse haluaisin oikeasti yhdistää työttömät ja avoimet työpaikat.

Voisi olla kuin deitti sivu jossa on kuva ja profiili teksti. Eli vähän kuin julkinen CV ja sitten työnantajat voisivat itse sieltä valita työntekijöitä.

Se olisi oikeasti paljon parempi systeemi.

Voihan sellaisen perustaa, mutta olisiko työnantajat valmiita maksamaan siitä, että saisivat profiilikuvan ja tekstin perusteella valita työntekijöitä? Työmarkkinatorissa on lähes sama palvelu ilmaiseksi. Suomessa ei saa työnhakijoita rahastaa työnvälityspalveluista.

Ei ne rekrytointi palvelut ole ilmaisia. Duuni tori on kai ilmainen, mutta sehän toimii ilmeisesti AdSense kautta

Vierailija
345/720 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset myy limalompakkoasi, helppoa ja hyvin palkattua sisätyötä.

Haluaisin sanoa tätä vakavasti harkinneena pitkäaikaistyöttömänä ja asiaa selvittäneenä, että A. en haluaisi olla yrittäjä ja B. en sovellu asiakas kohtaamisiin tällä tasolla; en voisi tuottaa toiselle kovin hyvää palvelua. Pääsääntöisesti kukaan ei Suomessa maksa juuri mitään siitä että laittautumaton nainen kiusaantuneena "antaa". Siinä pitää pystyä tuomitsematta ja reippaasti kohtaamaan asiakas ja luontevasti toteuttamaan ne sovitut asiat, saada toinen tuntemaan itsensä halutuksi ja tarvittaessa kuulluksi. 

Ei voi myöskään laittaa vain oveen kylttiä että täältä saa siihen ja siihen hintaan ja sitten asiakkaita tulisi. Kysyntää ei ole *niin* paljon ja turvallisuus on huomioitava. 

Vierailija
346/720 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
347/720 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/avoimet-tyopaikat/?ae=NOW&f…

Tuollahan niitä työpaikkoja olisi.

Älkää alkako valkkaamaan , ottakaa hanttihomma vastaan ja hakekaa sitten samalla jotain mieluisaa työtä.

Ei tarvitse jäädä kotiin pötköttelemään.

Ja kohta toivottavasti ei enää voikaan.

Onneksi kuitenkin voi. Työssä ollessa sijoitin joka kuukausi osan palkastani, 30 vuoden aikana ehti kertyä mukava salkku. Nyt minulla on pääomasijoituksia. Möin myös asunnon, jota olin pitänyt kaupungissa töiden takia ja muutin mökille. Alkuun tulee lisäksi ansiosidonnainen ja sitten ehkä työmarkkinatuki. Eläkkeeseen on vielä aikaa 15 vuotta mutta pärjään kyllä. 

"Omat pääomatulosi ja muut tulosi voivat vähentää työmarkkinatuen määrää. Ne ovat siis tarveharkinnassa huomioon otettavia tuloja. Pääomatuloja ovat esimerkiksi vuokra-, metsä-, korko-ja osinkotulot (myös osakesäästötilille maksettavat osinkotulot)."

https://www.kela.fi/tyomarkkinatuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot

Vierailija
348/720 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
349/720 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
350/720 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
351/720 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Purra ja Orpo tekevät LISÄÄ tiukennuksia työttömille. Mistä tällainen viha ja idiotismi kumpuavat? Työpaikkoja eivät osaa luoda!

Vierailija
352/720 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on NIIN oikeassa

Vierailija
353/720 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
354/720 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. T Saksikäsi

Vierailija
355/720 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
356/720 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sysipaskaa henkilöstövuokraushommaa useammassa lafkassa opintojen kanssa. Miksi se on sysipaskaa? Jos sairastun kaikki sovitut vuoroni perutaan enkä saa sairaslomakorvauksia, en saa useinkaan hyvissä ajoin etukäteen sovittua vuoroja, joudun pitkälläkin kokemuksella usein tekemään sitä turhauttavinta ja monotonisinta duunia mikä kellekään talonväelle ei kelpaa mutta pahin - en saa säännöllisiä vuoroja mikä hankaloittaa talouden suunnittelua. Kilpailen vuoroista appissa joka jumittaa ja se on sekuntipeliä ja reflekseistä kiinni saako vuoron. 

Siispä, yritin hakea kesäduunia pikkusopparilla ja ihmettelen suuresti miten jotkut 10-15 tunnin sopparit voi olla niin suosittuja että töitä ei saa tai ei edes pääse haastatteluun?!!!! . Siis eikö suojaosan poistokaan ole vähentänyt näiden töiden houkuttelevuutta ja kuka näitä ottaa. Ilmeisesti jotkut opiskelijat tai eläkeläiset tai jotkut jotka yrittää saada silpputyön päälle pysyvämpiä työtunteja. Uskon että Suomessakin ollaan kovaa vauhtia menossa yhteiskuntaa kohti jossa ihmiset hiljalleen elättää itseä useammilla töillä. 

Vierailija
357/720 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työpaikkoja ole eikä tule, tekoälyn myötä niitä pyritään vähentämään entisestään. Kaikki toimet on nyt että rahaa rikkaille ja köyhemmillä vaikeutetaan kaikkea, työpaikkojen vähyydestä rankaistaan vai köyhiä. Hallitus on ihan pihalla realiteeteista, mikä näkyy kommenteissaan koko ajan. Voi vain kysyä että mikä purraorpon tavoite tässä on?

Vierailija
358/720 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina jaksaa ihmetyttää tämä aikuisten ihmisten aivan luokaton avuttomuus. Oletetaan, että muut hoitaa nenän eteen työpaikat. Oletetaan, että muut maksaa asumisen, ruoan, päivähoidon, aivan kaiken. Itse auotaan päätä kyllä liian vähäisistä rahoista pistämättä kuitenkaan tikkua ristiin itse.

Tehkää nyt hel v etti sentään itsekin jotain. Miksi odotatte passiivisina, että aina se mystinen "joku muu" luo ne teidän työpaikat? Ei ne työpaikat itsestään synny, joku todellakin ryhtyy toimeen ja pystyttää sen firman. Oletteko te jotenkin tyhmiä, kyvyttömiä vai laiskoja kun odotatte tumput suorana, että elatuksen lisäksi joku muu hoitaa sen työpaikankin teille? Toiminimi pystyyn ja töihin. Taikka kouluttaudut duunariammattiin ja laitat sitten sen yrityksen pystyyn. 

Älkää olko niin saam arin avuttomia. 

Joku Kokoomus/Persupelle siellä edgyilee joka ei tiedä mitään oikeasta elämästä. 

Vierailija
359/720 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus pitää saada kaadettua. Nuo ovat kertakaikkiaan sietättömiä. Orpolla ei mitään uskottavuutta missään asiassa, vaikka tekee kaikkensa. Hänen kaikkensa tekeminen ei riitä yhtään mihinkään. Sitten Purra, joku pieni peukuttajajoukko jumaloi sitä retoriikkaa, ei muuta taustaa valtiovarainministeriksi enää. Muut ministerit jotain seinäruusuja ja mammanpoikia. Valtonen ja Häkkänen ani harvoin näyttäytyt näiden seurassa. Kuinka tommoinen porukka voi olla minkään maan hamllitus. Ulos!

Vierailija
360/720 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halllitukselle varmasti iso ilon aihe, jos tekisin itsemurhan.

Hallitus toivoo sotaa jotta työttömät voisi lähettää rintamalle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi