Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurin osa työttömistä HALUAA PÄÄSTÄ TÖIHIN! Missä työpaikat ovat hallitus?

Vierailija
04.04.2025 |

T. Korkeakoulutettu haluamattaan työttömäksi jäänyt

Kommentit (720)

Vierailija
321/720 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mä mietin, että miksi on paljon sairaanhoitajia työttömänä? Eikö sairaanhoitajat voi keksiä jonku hoivayrityksen tms minkä kautta tarjota jotain palvelua?

Vierailija
322/720 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/720 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on oikeassa. T. Työttömäksi joutunut korkeakoulutettu nainen 45

Vierailija
324/720 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
325/720 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan minun mahdollista perustaa oma rekrytointi yritys? Itse haluaisin oikeasti yhdistää työttömät ja avoimet työpaikat.

Voisi olla kuin deitti sivu jossa on kuva ja profiili teksti. Eli vähän kuin julkinen CV ja sitten työnantajat voisivat itse sieltä valita työntekijöitä.

Se olisi oikeasti paljon parempi systeemi.

Vierailija
326/720 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oiskohan minun mahdollista perustaa oma rekrytointi yritys? Itse haluaisin oikeasti yhdistää työttömät ja avoimet työpaikat.

Voisi olla kuin deitti sivu jossa on kuva ja profiili teksti. Eli vähän kuin julkinen CV ja sitten työnantajat voisivat itse sieltä valita työntekijöitä.

Timber  ois hyvä nimi :D

Vierailija
327/720 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä mä mietin, että miksi on paljon sairaanhoitajia työttömänä? Eikö sairaanhoitajat voi keksiä jonku hoivayrityksen tms minkä kautta tarjota jotain palvelua?

Onhan niitä hoivayrityksiä jo olemassakin. Mutta ongelma on että ei ole niille yksityisille hoivapalveluille ostajia. Suurin osa vanhuksista haluaa hoivapalvelut julkiselta sektorilta, koska se tulee sillä tavalle heille halvemmaksi. Julkisen maksu määrittyy tulojen mukaan, ja harva niistä maksaa täyttä hintaa. 

Vierailija
328/720 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

paperilla

Vierailija
329/720 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjota kenelle? Sairaanhoitajia jää työttömiksi yksityiseltä puolelta mm. sen takia, että hyvinvointialueet ovat vähentäneet palveluiden ostoa.

Vierailija
330/720 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä hoivayrityksiä jo olemassakin. Mutta ongelma on että ei ole niille yksityisille hoivapalveluille ostajia. Suurin osa vanhuksista haluaa hoivapalvelut julkiselta sektorilta, koska se tulee sillä tavalle heille halvemmaksi. Julkisen maksu määrittyy tulojen mukaan, ja harva niistä maksaa täyttä hintaa. 

Hoivasektori ei ole sairaanhoitajille kovin kiinnostavaa. Jos sh tekee hoivatyötä, tulee kalliiksi ja ammattitaito valuu hukkaan. Se on enimmäkseen lähihoitajien työtä.

Vierailija
331/720 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halllitukselle varmasti iso ilon aihe, jos tekisin itsemurhan.

Totta kai. Sitä juuri ne haluavat. 

Vierailija
332/720 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Digitalisaatio, robotisaatio ja globalismi veivät pois jo ne työpaikat, niitä ei pysty mikään hallitus enää tuomaan takaisin.

Joten työttömyyden ei pidä olla mikään rangaistava olotila. Tulevaisuudessa robotit hoitaa kaiken. Rahan voi poistaa kokonaan.

Vierailija
333/720 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa työttömistä haluaa päästä töihin omilla ehdoillaan. Ei kelpaa matalapalkka-alat, osa- aikatyö, vuorotyö, vuokratyö, lyhyt määräaikainen jne. Tämä on se ongelma, kun halutaan heti mulle kaikki tänne- tyylisesti se täydellinen duuni kovalla liksalla ja halveksitaan kaikkea tämän tason alapuolelle jäävää. Pitäisi ymmärtää, että pohjalta se on ennenkin aloitettu ja siitä pikkuhiljaa siirrytty kokemuksen kartuttua ja kenties lisäkoulutuksen jälkeen vaativampiin töihin. Nykyisin on myös kasvava joukko näitä korkeasti koulutettuja,  joista osa ei ole kyennyt edes saamaan työuraa alkuun, vaan on jääneet töitä vaille heti valmistuttuaan. Eikä näistä monille  kelpaa se työ siellä kaupan kassalla, kun ollaan kouluttauduttu niihin ns. parempiin hommiin. 

Älä jaksa. Jos on 30 vuotta työuraa takana ja jo tehnyt sen nousun, että aloittanut ja edennyt, ja kerännyt kokemusta ja tehnyt lisäkoulutusta, niin on aivan luonnollista, ettei uudelleen halua aloittaa pohjalta. Tämän takia meillä on myös työttömyyskassat, että ainakin alkuun voi saada ansiosidonnaista työttömyysturvaa, eikä heti tarvitse heittää kaikkea osaamistaan romukoppaan ja lähteä matalapalkkatöihin. 

Vierailija
334/720 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/avoimet-tyopaikat/?ae=NOW&f…

Tuollahan niitä työpaikkoja olisi.

Älkää alkako valkkaamaan , ottakaa hanttihomma vastaan ja hakekaa sitten samalla jotain mieluisaa työtä.

Ei tarvitse jäädä kotiin pötköttelemään.

Ja kohta toivottavasti ei enää voikaan.

Onneksi kuitenkin voi. Työssä ollessa sijoitin joka kuukausi osan palkastani, 30 vuoden aikana ehti kertyä mukava salkku. Nyt minulla on pääomasijoituksia. Möin myös asunnon, jota olin pitänyt kaupungissa töiden takia ja muutin mökille. Alkuun tulee lisäksi ansiosidonnainen ja sitten ehkä työmarkkinatuki. Eläkkeeseen on vielä aikaa 15 vuotta mutta pärjään kyllä. 

Vierailija
335/720 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeakoulutettu julkisen sektorin loinenko siellä vänisee?

Perusta yritys, mielellään vientiin tuotteita.

Jos vain keksisi toimivan idean, niin heti perustaisin. Oikeasti kiinnostaisi. Mutta sen takia moni on nyt joutunut työttömäksi, että työnantajayritys ei ole saanut tuotteitaan myydyksi ja on joutunut karsimaan työntekijöitä. Miten sen uuden vientiyrityksen sitten saisi pyörimään, jos markkinatilanne on tämä, että asiakkaat ei osta?

Vierailija
336/720 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sellaisen perustaa, mutta olisiko työnantajat valmiita maksamaan siitä, että saisivat profiilikuvan ja tekstin perusteella valita työntekijöitä? Työmarkkinatorissa on lähes sama palvelu ilmaiseksi. Suomessa ei saa työnhakijoita rahastaa työnvälityspalveluista.

Vierailija
337/720 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 kk työttömänä ja vituttaa helvetisti. Oikeita paikkoja hyvin vähän tarjolla. 

Vierailija
338/720 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavasta linkistä löytyy tieto, missä, kenelle ja millä palkalla: Varakas ja menestyvä liikemies lupaili naisille avioliiton ja oleskeluluvan Suomessa odotti järkyttävä todellisuus

Löytyy myös tieto, miksi niitä työntekijöitä ei tahdo löydy. Tekstistä luettavissa, miksi juuri kokoomuksella on  kovin paine kepittää työttömiä.

Vierailija
339/720 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
340/720 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän jälkikasvu lähti Norjaan 🤗

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan