Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurin osa työttömistä HALUAA PÄÄSTÄ TÖIHIN! Missä työpaikat ovat hallitus?

Vierailija
04.04.2025 |

T. Korkeakoulutettu haluamattaan työttömäksi jäänyt

Kommentit (720)

Vierailija
201/720 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirankakkaa keräämään tai ojien perkuuta raivaussahalla.

Suostun tekemään tätäkin...kunhan työpäivä on max 3 tuntia ja palkka väh. 3 tonnia.

Vierailija
202/720 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai haluaa. Mutta kun asiaa aletaan perkaamaan tarkemmin, alkaakin se venkoilu.

Ei kelpaa osa-aikatyö.

Ei työn perässä muutto

Ei jos ei mene julkinen suoraan ovelta ovelle

Liian pitkä matka

Ei käy kun ei ole autoja, pyörää, jalkoja

Ei käy mikään missä pitäisi olla ihmisten parissa

Ja myöskään sitten vuorotyö tai iltatyö ei käy ja selkäongelma on.

Mutta siis ehdottomasti haluan töihin ja kaikkeni teen. Kuitenkin olisi hyvä jos palkka olisi vähintään 4:lla alkava ja aikalailla kotoa voisi joku minut hakea. 

Miten minä kuulen tässä Riikan ylimielisen äänen?

Ja kaikille: valhettahan tuo on. Laittamalla työttömyys työttömien syyksi sysää hallitus vastuun harteiltaan. Noista urpoista ja orpoista EI OLE kantamaan vastuuta. He huolehtivat kyllä, että suuryrityksille ja yksityiseen terveysbisnekseen kaadetaan verovaroja. Mutta köyhille vittuilevat. Erityisesti Purra on kunnostautunut tuossa köyhien ja työttömien syyllistämisessä.

Olisivat edes jättäneet suojaosan rauhaan. Olisi edelleen kannattavaa ottaa vastaan myös satunnaisia keikkatöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/720 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna minä en halua töihin. Mutta töihin silti haen, koska rahat ei muuten riitä. Jos riittäisivät, niin en hakisi töihin. Korkeakoulutettu työtön minäkin, ansiopäivärahaa saan nyt nettona 1 729 brutto ja n. 1 300 netto, kun se on alennettu 80 prosenttiin. Palkka oli ennen työttömäksi jäämistä 4 400, josta käteen reilu 3 000.

Olen ollut nyt kuusi kuukautta työttömänä ja hakenut töitä koko ajan. Töitä ei ole. Sitten kun päiväraha laskee 75 prosenttiin alkuperäisestä, jää jotain laskuja maksamatta ja mennään ulosottoon. En usko, että olen ainoa. Luultavasti ulosottoon joutuvien määrä kasvaa koko ajan, kun yrityksiä menee konkkaan, kun suomalaisilla ei ole enää ostovoimaa.

Teille, jotka olette vielä töissä sanon neuvoksi sen, että säästäkää kynsin hampain. Minä en tajunnut säästää tarpeeksi, koska luulin että aina jotain töitä saan kun olen valmis muuttamaankin työn perässä. Nyt näyttää siltä, että sekään ei auta vaikka olen valmis muuttamaan pääkaupunkiseudullekin. Juuri peruuntui yksi alustava työmahdollisuus ensi syksylle sieltä.

Vierailija
204/720 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän velvollisuus on luoda itselleen työpaikka. Yrittäjäksi vain.

Vierailija
205/720 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mitään venkoilua, ettei osa-aikatyö jossain hevon kuusessa kelpaa. Minä en täältä kaupungista muuta minkään määräaikaisen osa-aikaisen paskan perässä minnekään ryteikköön. Johan se tulee kalliimmaksikin kuin kotona pysyminen. Millä nuo muutot kustannetaan? Pitkään työttömällä ei ole varaa muuttaa edes kokoaikatyön perässä, sitä varten pitää joku vippi ottaa. Joten sen perässä muutettavan työn on syytä olla VAKITUINEN KOKOAIKAINEN TYÖ. Ja sellaisia nyt yksinkertaisesti ei ole. Jos olisi, niin tekijäkin kyllä löytyisi ihan siltä paikkakunnalta.

Mikä ihmeen intohimo joillakin on pakottaa työttömät johonkin ihme temppurataan töitä saadakseen? Mihin on kadonneet normaalit säädylliset työpaikat?

Vierailija
206/720 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene osoitteeseen mol.fi ja etsit sieltä vapaat työpaikat. Sitten vaan haet kaikkia paikkoja ja menet töihin.

Et ole tosissas...

Mol.fi ja MENET vaan.

Vierailija
207/720 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeakoulutetun nyt varsinkin pitäisi olla kykenevä hankkimaan itse itselleen työpaikka, ei se hallituksen tehtävä ole.

Ei taida töihin meno hirveästi himottaa jos työpaikka on jäänyt löytymättä. Korkealle koulutettujen työllisyystilanne on hyvä. Ja maatamme vaivaa työvoimapula (näin väittävät kaikki puolueet persuja lukuunottamatta).

Älä puhu paskaa.

https://akava.fi/tiedotteet/tuore-tyottomyyskatsaus-korkeakoulutettujen…

Vierailija
208/720 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Digitalisaatio, robotisaatio ja globalismi veivät pois jo ne työpaikat, niitä ei pysty mikään hallitus enää tuomaan takaisin.

Tyhmyys on vienyt Suomen työpaikat. Insinööriuskoinen tyhmyys. Meillä olisi palvelualalla paljon työmahdollisuuksia, mutta kun aina veisataan sitä samaa typerää virttä, että "ei me saada hyvinvointia sillä että kammataan täällä toistemme tukkia". Miten niin ei saada? Varmasti tuntuisi paljon mukavammalta tulla hellityksi hoitolassa kuin maksaa palkkatuloistaan pidätettyinä veroina ihmisille siitä, että eivät tee mitään. Yksi masentuu siitä, että ei ole palkkatyössä käyvänäkään varaa käydä kampaajalla tai kauneushoitolassa, ja toinen masentuu kotona siitä, että ei saa töitä.

Vierailija
209/720 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina jaksaa ihmetyttää tämä aikuisten ihmisten aivan luokaton avuttomuus. Oletetaan, että muut hoitaa nenän eteen työpaikat. Oletetaan, että muut maksaa asumisen, ruoan, päivähoidon, aivan kaiken. Itse auotaan päätä kyllä liian vähäisistä rahoista pistämättä kuitenkaan tikkua ristiin itse.

Tehkää nyt hel v etti sentään itsekin jotain. Miksi odotatte passiivisina, että aina se mystinen "joku muu" luo ne teidän työpaikat? Ei ne työpaikat itsestään synny, joku todellakin ryhtyy toimeen ja pystyttää sen firman. Oletteko te jotenkin tyhmiä, kyvyttömiä vai laiskoja kun odotatte tumput suorana, että elatuksen lisäksi joku muu hoitaa sen työpaikankin teille? Toiminimi pystyyn ja töihin. Taikka kouluttaudut duunariammattiin ja laitat sitten sen yrityksen pystyyn. 

Älkää olko niin saam arin avuttomia. 

Terv. Kultalusikka suussa syntynyt, isin firmasta menestykseen ponkaissut, suhteilla, vanhempien valmiiksi säästetyllä säästötilillä, perinnöillä ja isin lompakolla kaiken hyvän "itse" itselleen tehnyt.

Vierailija
210/720 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin hallitus postittaa minulle naisystävän!?

Vierailija
211/720 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeisto ei halua luoda työpaikkoja Suomeen, koska se vahvistaisi keskiluokkaa ja heikentäisi rikkaita. Mistään muusta ei ole kysymys. Asialle ei tulla tekemään mitään. Olemme kohta paskemmassa tilanteessa taloudellisesti kuin Ukraina. Kuka tätä sitten haluaa puolustaa, jos täällä ei ole mitään kenellekään?

Korkea työttömyys on kapitalismin ihannetila. Silloin on työnantajien markkinat: työntekijöitä riittää ovista ja ikkunoista ja työtä voidaan halpuuttaa mielin määrin. Piiskana toimii syyllistävä puhe, rangaistuksilla uhkaaminen ja tukien kiristys.

Vierailija
212/720 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määräsikö hallitus senkin mihin ammattiin valmistuit.

Luulenpa että tiesit jo etukäteen että sillä alalla töitä ei ole.

Tämä ivallisuus on jo sairasta.

Ihmiset - äänestäkää tälle v*ttuilevalle p*skalle loppu. Vaihtoehtoja on.

Vierailija
213/720 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesälomien jälkeen alkaa yllättävän paljon aukeamaan ainakin toimihenkilö paikkoja monella alalla ja jos toi rakentaminen alkais niin kohta on pulaa työntekijöistä. Jos ja kun Ukrainaan saadaan sopu niin kaikki Baltia raksaukot on siellä EU rahoilla uudelleen rakentamassa, töitä on vuosiksi. Silloin meillä on kusiset paikat rakennuksilla, katotaan alkaako Somalian ja Syyrian pojat oikeisiin töihin.

Vierailija
214/720 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä korkeakoulutettu ei ymmärrä, ettei hallitus niitä töitä järjestä vaan yksityiset yritykset? Ei Suomi ole kuin edesmennyt Neuvostoliitto, jossa jokaiselle osoiteettiin työpaikka, vaikkei töitä ollutkaan. 

Vanha tarina kertoi lossivahdista, jolla oli työpaikka, vaikkei lossiakaan ollut enää vuosikymmeneen.

Muistan tuon tarinan. Lossivahti sai palkkansa, vaikka lossia ei ollut, kunnes joku hoksasi, että autoilijat käyttivät 300 m päässä olevaa siltaa ja lossivahdin vakanssi oli tarpeeton.

Miksi yritykset palkkaisivat ketään, joka julkisesti kertoo halveksivansa työnantajia ja yrittäjiä? Niinhän moni työtön tekee ja lokaa samalla kaikkien työttömien maineen.

Palkanmaksuhaluttomat työnantajat lokaavat kaikkien työnantajien maineen.

Vierailija
215/720 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on motivaatio ollut usean vuoden ajan melko vähäinen yleisesti tähän elämään. Joten luonnollisesti työtkään ei sitten kauheasti motivoi. Tällä hetkellä nostelen asumistukea niin kauan kuin pystyn ja sen jälkeen täysin säästöillä niin kauan kuin riittävät. Sen jälkeen sitten varmaan voin siirtyä vaikka talvella metsään istumaan ja jäätyä sinne

Ymmärrän lamaannuksen ja apeuden. Samoja fiiliksiä toisinaan minullakin, kuten monilla tuttavillani ja ystävilläni. OrpoPurran hallitus on vienyt ihmisiltä toivon. Tarjoavat näköalattomuutta ja siitäkin syyttelevät yksilöä itseään. Sen jälkeen, kun ovat saaneet aikaan ennätystyöttömyyden ja laman, firmoja konkursseissa ja joukkoirtisanomisia. Ättendöt ja pörriäiset myös irtisanoneet hoitajia, jotta palkoissa säästyy osakkeenomistajille.

Ei anneta periksi. Pelastetaan hyvinvointivaltio. Sen rakentamisen eteen esi-isämme ja esiäitimme taistelivat.

Vierailija
216/720 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvapalstalla olen lukenut kymmeniä  kommentteja, kuinka ei kannata mennä töihin kun lähes saman tulotason saa tuilla.

Nykyäänkö jo kannattaisi se työnteko, jos olisi työpaikkoja?

Pitää varmasti luoda itse se työpaikka. Pistä pystyyn nakkikioski. Ihmisten täytyy aina syödä.

Terveisin grillimyyjä Satonen?

Minä en ole törmännyt palstalla tuohon työttömien suuhun pistettyyn fraasiin, että ei kannata mennä töihin kun tuilla saa saman. Siis työttömien sanomana. Sen sijaan oikeistopropagandistit jaksavat jauhaa tuota valhetta vuodesta toiseen. Se ei todellakaan pidä paikkansa. Tuet ovat niin alhaiset, että jopa perustarpeet niiden turvin on monilla vaarassa.

Vai missä työpaikassa on niin huono palkka, että se vastaa tukia? Satosen grillilläkö työntekijät tienasivat vajaa 600 e / kk?

Vierailija
217/720 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset myy limalompakkoasi, helppoa ja hyvin palkattua sisätyötä.

T:mi Pirkon karvakolmio, menestys on varma.

Persuthan ne on näiden alapääjuttujen erikoisosaajia.

Vierailija
218/720 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset myy limalompakkoasi, helppoa ja hyvin palkattua sisätyötä.

T:mi Pirkon karvakolmio, menestys on varma.

Ja t:mi Reiskan karvapötkylä toimii aina ja kaikille.

Sekä Persu-Peran Prinssinakkikioski

Vierailija
219/720 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus luo työpaikkoja vain sosialistisessa järjestelmässä.

Kapitalismissa hallituksen virka on jakaa yhteistä omaisuutta oligarkeille.

Vierailija
220/720 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkea työttömyys on kapitalismin ihannetila. Silloin on työnantajien markkinat: työntekijöitä riittää ovista ja ikkunoista ja työtä voidaan halpuuttaa mielin määrin. Piiskana toimii syyllistävä puhe, rangaistuksilla uhkaaminen ja tukien kiristys.

Kas kun on vapaassa Amerikassa aina pieni työttömyys...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi