Voiko naisellisuutta ja viehkeyttä jotenkin opetella?
Kommentit (98)
Olen feminiininen nainen, vaikka en yhtään edes yritä. Viihdyn löysissä ja peittävissä vaatteissa kaikkein parhaiten, mutta pehmeissä materiaaleissa. Ääneni on korkea, olen suhteellisen pienikokoinen ja kevyt. Säikähtelen helposti kaikkea, mikä antaa myös kai feminiinisen vaikutelman.
En ollenkaan osaa (enkä tykkää) kiroilla, ja en saa useinkaan oikein ääntäni kuuluville. Tämä kaikki on luontaista, ilman että tarvitsee yhtään esittää.
Lopputulos tästä feminiinisyydestä on, että kukaan ei ota minua vakavasti. Missään. En ole koskaan uskottava vanhempana, työntekijänä tai yhteiskunnan jäsenenä. Maskuliinisemmat tyypit jotenkin etenevät paremmin yhteiskunnassa, edelleen. Kaikella siis puolensa.
Ei kai sitä oikein voi. Parasta olla vaan sellainen, mikä tuntuu luontevalta. Totta on, että me suomalaiset naiset ei olla kovin naisellisia noin perinteisessä mielessä. Ehkä se tasa-arvo ja naisten itsenäisyys on muokannut meistä vähän neutraalimpia, kuin monissa patriarkaalisemmissa maissa, missä naisen rooliin ja kasvatukseen kuuluu enemmän miesten miellyttämistä ja heikompana sukupuolena olemista. Mielenkiintoinen aihe olis tutkia tätä ihan kansallisilla tasoilla.
Ei voi opetella naisellista käytöstä. Eikä av-naisen kuulukkaan, koska suomalainen nainen yksin hoitaa lapset ja kotityöt ei siinä paljon muuta ehdi!
Tai siis ehkä hoitais jos niitä olis.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen av-ketju: viinalla aivonsa pilalle liuottaneet setämiehet lässyttävät pukeutumisfetisseistään (aina ne sukkanauhat ja -liivit) sekä taistelulajien ylivoimaisuudesta naisille tarkoitetussa ketjussa.
Eli jos nainen ei tykkää tanssia ja pitää enemmän taistelulajeista niin sitä ei ole olemassakaan...? Edelleenkään en keksi yhtään syytä sille miksi harrastaisin tanssia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut naiset ovat miesmäisiä vartaloa ja käytöstä myöten, eikä sille oikein voi mitään.
Onhan miehiäkin, jolla on feminiinisiä ominaisuuksia esim hento, korkea ääni, heikko parrankasvu, pyöreyttä siellä missä ei pitäisi olla jne.
No mulla on naiselliset piirteet ja olen silti jotenkin maskuliininen.
Me ihailtiin puolison kanssa kerran tositelkkaria katsoessa yhdessä erästä naista. Hänellä oli kauniit piirteet, mutta oli olemukseltaan jotenkin miehekäs. Oli matala ääni, varma elekieli ja määrätietoinen persoona.
Ei ole pahaksi olla jotenkin maskuliininen, amatsonitkin on ja ovat ylväitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten tulee talvi eli ei suomessa voi,siis juoskaa niillä korkkareilla hosemaahan,korkkarit ja pilatut kääntyneet varpaat on kyllä ruma näky.
Feminiinillä kaunottarella on sisäjalkineet aina tarvittaessa mukanaan. Avoinvarpikorkkarit on keksitty juurikin siksi että kaunottaren varpit eivät mene pilalle, ja bonuksena ne ovat sitten esillä, paljaina, niin että miehet voivat niitä(kin) ihailla.
En tiennytkään että palstalla on kynsien ihailijan lisäksi myös varpaiden ihailija...
Mehän ei tällä suom.ugrilaisella perimällä olla tällä suorahkolla vartalonmallilla ainakaan ulkoisesti kovinkaan naisellisia. Latinonaisilla esim. on luonnostaan paljon enemmän kurveja. Meillä tuntuun myös olevan joku lihavuusgeeni, kun väki on niin pyöreää. Lyhyet jalat ja ylipaino, ei kovin feminiininen yhdistelmä.
Miten sitä nyt voisi opetella, käyttäytymällä hillitymmin ja pehmeämmin ainakin ja pukeutumalla vähän kauniimmin kuin pelkästään käytännöllisesti. Mielestäni olemus ja käytös ovat kuitenkin ne asiat, mitkä ratkaisevat. Luulen että moni älähtäisi, jos pitäisi alkaa muuttamaan omaa habitustaan. Meillä on sentään vielä vapaus olla sellaisia kun ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai voi opetella. Unohda nämä "ole oma itsesi" -vinkit, ne ovat puuta heinää. Ihmisillä on aina erilaisia rooleja eri tilanteissa, ja mikä se todellinen minä oikeasti edes on? Yleensä tuntuu, että valtaosan mielestä se laiska, epäsiisti, sohvalla nenää kaivava ja sipsejä syövä röhnöttäjä on se "oma itse", ettei vain edes vahingossa tarvitsisi kehittää itseään mitenkään.
Ap, ala tanssia. Mene tanssitunnille tai katso Youtube-videoita ja harjoittele kotona. Ylipäätään kaikki liikunta ja kehonhallinta on hyödyllistä, jos haluat opetella naisellista elekieltä. Mutta tanssiminen saa feminiinisen energian virtaamaan eri tavalla. Hyvä ryhti on tärkeä, ja siihenkin auttaa liikunta. Ylipäätään kannattaa hidastaa omia liikkeitä ja kiinnittää asiaan huomiota, niin se automatisoituu ajan mittaan. Jos olet kova puhumaan tai puhut kovalla äänellä, tähänkin kannattaa kiinnittää huomiota. Puhu vähemmän, opettele kuuntelemaan ja peh
No mikäköhän se todellinen minä voisi olla? Olisiko vaikka se mitä on siellä roolien alla. Ihminen joka ei tunne todellista minäänsä on persoonallisuushäiriöinen.
Luojan kiitos minun ei tarvitse huolehtia näistä asioista t. N19
Vierailija kirjoitti:
Mehän ei tällä suom.ugrilaisella perimällä olla tällä suorahkolla vartalonmallilla ainakaan ulkoisesti kovinkaan naisellisia. Latinonaisilla esim. on luonnostaan paljon enemmän kurveja. Meillä tuntuun myös olevan joku lihavuusgeeni, kun väki on niin pyöreää. Lyhyet jalat ja ylipaino, ei kovin feminiininen yhdistelmä.
Miten sitä nyt voisi opetella, käyttäytymällä hillitymmin ja pehmeämmin ainakin ja pukeutumalla vähän kauniimmin kuin pelkästään käytännöllisesti. Mielestäni olemus ja käytös ovat kuitenkin ne asiat, mitkä ratkaisevat. Luulen että moni älähtäisi, jos pitäisi alkaa muuttamaan omaa habitustaan. Meillä on sentään vielä vapaus olla sellaisia kun ollaan.
"Vapaus olla mitä huvittaa" Mutta femiinistä käytöstä kuitenkin laajasti pidetään huonona asiana
Vierailija kirjoitti:
Latinot ovat tilastollisesti maailman lihavimpia. He ovat myös keskimäärin lyhyempiä kuin suomalaiset, joten nämä kuvitelmat kurvikkaista ja kauniista latinoista ovat vähän huvittavia. Toki tosi-tv-julkkikset ja mallit ovat usein hoikkia ja leikeltyjä, kun Latinalaisessa Amerikassa plastiikkakirurgia on yleistä ja sosiaalisesti hyväksytympää sekä myös suhteellisesti edullisempaa kuin vaikka Suomessa. Mutta ainahan vieraita ihmisryhmiä tykätään eksotisoida, ja suomalaisilla on huono kansallinen itsetunto muutenkin.
Tärkeintä on mielestäni olla sinut pehmeyden ja naisellisuuden kanssa.
"Aivot nairikkaan, tissit ja huulet tyrkylle. Korkkarit ja iso perse." Tämä kommentti summaa sen mitä naisellisuus tarkoittaa monelle asenteella "nyt perse pitkälle ja ollaan naisellisia ukkojen mieleksi sitten saatana".
Maailmalla ja varsinkin täällä naisia arvotetaan liikaa sen kautta miten vakavasti otettavia he ovat. Ja tietenkin vakavasti otettava = mahdollisimman neutraali ja asiallinen kuin virkamies joka tilanteessa. Mekkoon pukeutuva hihittävä nainenhan on aivan vääränlainen, miten sellainen ei-vakava ihminen voi olla muuten järkevä tai hyvä työihminen! 🤣
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitä oikein voi. Parasta olla vaan sellainen, mikä tuntuu luontevalta. Totta on, että me suomalaiset naiset ei olla kovin naisellisia noin perinteisessä mielessä. Ehkä se tasa-arvo ja naisten itsenäisyys on muokannut meistä vähän neutraalimpia, kuin monissa patriarkaalisemmissa maissa, missä naisen rooliin ja kasvatukseen kuuluu enemmän miesten miellyttämistä ja heikompana sukupuolena olemista. Mielenkiintoinen aihe olis tutkia tätä ihan kansallisilla tasoilla.
Olen asunut Etelä-Euroopassa missä miehet kohtelevat naisia kohteliaasti. Huomioivat, avaavat ovia, ojentavat takin tai tuolin automaattisesti. Itse en pidä itseäni kovinkaan naisellisena, en edes ajattele koko asiaa, mutta muualla asuessa on ollut ainakin naisellisempi olo.
yotubessa on elegance aiheisia ja daily connoiseur kanavat esim.joissa naiselle pukeutumis,ehostus,sisustus ja ihmisenä kehitys vinkkejä kivalla tavalla,level up guru tms. keskittyy naiseus ja feminiinisyys juttuihin.kannattaa katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Etelä-Euroopassa missä miehet kohtelevat naisia kohteliaasti. Huomioivat, avaavat ovia, ojentavat takin tai tuolin automaattisesti. Itse en pidä itseäni kovinkaan naisellisena, en edes ajattele koko asiaa, mutta muualla asuessa on ollut ainakin naisellisempi olo.
Suomessa suomalainen nainen loukkaantuu ja nakkelee niskojaan kun hymyilet ja yrität päästää lounasravintolassa jonossa eteesi.
Paljon on änkyränaisia jotka eivät osaa ottaa kohteliaisuutta vastaan vaan heittäytyvät inhottaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa suomalainen nainen loukkaantuu ja nakkelee
Se on sääli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku haluaisi tuollaista opetella? Tietenkin se on roolin vetämistä! Sama kuin introvertti yrittäisi olla ekstrovertti tmv. Tärkeintä on olla oma itsensä.
Koska haluaisin olla edes yhden miehen silmissä viehättävä, jotta en joutuisi elämään koko elämääni sinkkuna.
Ap
Sitten kun tapaat sinulle oikean, ei tarvitse miettiä tuommoisia vaan olet paras juuri sellaisena kuin nyt olet.
Sitä voi ostaa Temusta. Tilaus vain vetämään.