Miksi tuo Satonen puhuu ylen amuutelkkarissa työttömistä niinkuin he olisivat kaikki työhaluttomia jotka eivät halua töihin?
Jos ei mene työhaastatteluun tulee kovaa rankkua jne,,itse olisin ikionnellin jos tulisi kutsu haastatteluun mutta hiljaista oon ollut vaikka olen hakenut jokaikiseen paikkaan mihin minulla olisi mahdollisuus mennä osaamiseni ja koulutukseni puolesta.
Kommentit (424)
Koska hallitus kaatuu? Marin takaisin, sitten on taas kaikilla rahaa eikä olla patistelemassa ihmisiä töihin. Ja kun ei tarvitse herätä töihin niin voi kaljotellakin vaikka joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä, ettei ole kunnollista tutkimustietoa aiheesta. Mikä TE-viranomaiset hakisivat töitä työttömille, koska ovat työnhaun ammattilaisia, saataisiin siitä myös mitattavaa tutkimustietoa. Eli työttömän osaksi jäisi haastatteluihin osallistuminen. Siitä saisi sitten karenssin, jos ei mene valmiiksi sovittuun haastatteluun.
Tossahan toi työttömyyspomo just sano, että olis kiva nähdä niitä todisteita miten noi ihmiset työllistyy. Satonen ajaa asiaa mitä ei ole edes olemassakaan.
Aivan. Mutta mikä on se viranomainen, joka raportoi työllistymisistä ja työllistymiseen liittyvistä tekijöistä?
Työministeriön työttömyysluvut on niin kaukana arkitodellisuudessa näkyvistä että epäilen että
Eikö ole erikoista, että edes työttömyyslukuja ei osata tilastoida oikein ja päätösten pitäisi perustua tietoon? Käytännössä ongelma voi olla se, että samaan työpaikkaan haetaan tekijää useiden eri rekryfirmojen kautta (Barona sun muut), eli ilmoitetut työpaikat eivät vastaa todellisia työpaikkoja. Lisäksi väitetään olevan piilotyöpaikkoja, joihin pääsee verkostojen (luetaan hyvä-veli-sisar) avulla. Ehkä todellisen tilanteen näkisi positiivisesta luottorekisteristä?
"Ei hallitusohjelmaa muuteta kesken kauden"
No se on huomattu. Mennään päin seinää ja tilanne vain huononee mutta samaa rataa mennään "kun hallitusohjelma".
Mikä järki siinä on että ei voida reagoida jos selvästikään jotkut toimet eivät toimi jos joskus kello kaksi aamuyöllä on univajeessa hallitusohjelmaneuvotteluissa jotain kirjattu? Ei sitten yhtään mikään järki.
"Eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia vuodessa." https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…
Ansiosidonnaista maksetaan 2 miljardia vuodessa https://www.tyj.fi/tilastot/
"Vuoden 2023 joulukuussa eläkkeensaajan asumistukea sai 207711 henkilöä."
https://tietotarjotin.fi/tilasto/2711779/tilasto-elakkeensaajan-asumist…
Ihan asiaa ja totta puhuu Arto!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mitä ihmettä sinä oikein lasket? Marin hallituksen työllisyysvaikutukset ovat jo kauan sitten olleet tilastoissa ja ne näyttävät että sen hallituksen kauden lopussa työllisiä oli reilusti enemmän kuin on nyt. Se on se ainoa tapa millä nämä lasketaan, ei spinnaamalla jotain ihmeellistä pseudomatikkaa jossa "punahallituksen" toimet ikäänkuin vaikuttavat maagisesti edelleen enemän kuin tämän hallituksen."
Rupesit sitten leikkimään tyhmää + valehtelemaan. Ja koska kommenttia ei voi lainatakaan niin hakkaat vielä poistokehoitustakin koska faktojahan valehteluköörinne ei tosiaankaan kestä ollenkaan.
Kerro missä valehtelin tai lopeta länkytys. Tuo retorinen spinnaus jota harrastat ei ole mitään muuta kuin sanojen laittamista peräkkäin. Mitään faktoja sinulla ei ole.
Eli kerrot taas itse mitä teet ja syytät siitä minua. Menes takaisin sinne spinnaajakouluusi, ei nyt jaksa.
Ei hallitusohjelmaa muuteta kesken kauden
Hallitusohjelmaa ei kukaan pakota viemään loppuun vaalikauden aikana. Jos ja toivottavasti kun alue- ja kuntavaaleissa nähdään kunnon vasemmistojytky mahdollisesti vihreällä höystettynä alkaa hallitus tajuta että ne ihmiset on oikeasti nyt tosissaan eikä pelkästään länkytä netin palstoilla. Ja silloin alkaa tulla heille ahdistava olo, koska eduskuntavaaleihin on vain kaksi vuotta ja moni saa itse monon kuvan perseeseen. Joten alkavat softaamaan, koska haluavat varmistaa jatkon.
Hallitus haluaa leikata 9 miljardia euroa.
No, 2 miljardin ansiosidonnaisesta ei voi leikata 9 miljardia euroa.
Eli mistä leikataan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä, ettei ole kunnollista tutkimustietoa aiheesta. Mikä TE-viranomaiset hakisivat töitä työttömille, koska ovat työnhaun ammattilaisia, saataisiin siitä myös mitattavaa tutkimustietoa. Eli työttömän osaksi jäisi haastatteluihin osallistuminen. Siitä saisi sitten karenssin, jos ei mene valmiiksi sovittuun haastatteluun.
Tossahan toi työttömyyspomo just sano, että olis kiva nähdä niitä todisteita miten noi ihmiset työllistyy. Satonen ajaa asiaa mitä ei ole edes olemassakaan.
Aivan. Mutta mikä on se viranomainen, joka raportoi työllistymisistä ja työllistymiseen liittyvistä tekijöistä?
Työministeriön työttömyysluvut on niin kaukana
Ne piilotyöpaikat meinaa sitä että on turha hakea mollin kautta ketään joka ei oo koskaan aiemmin tehny sellasta hommaa johon haetaan. Ja hyväveliverkosto on hyvä homma jos sitä kautta saa valmiin osaajan siihen työhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin äänestämässä vasemmistoa.
Järkyttäviä leikkauksia oikeusto hallitus tehnyt.
Moni ps politiitikko menettää kokouspalkkiot, kun ei pääse enää kaupunginvaltuustoon.
Voitaspa sut lähettää aikakoneella itä-Saksaan 70-luvulla niin saisit kärsiä äänestyspäätökses seuraukset.
Tajuatko miten lapsellista on aina verrata nykypäivän vasemmistoa johonkin 70-luvun DDR:ään? Vai olisiko sinusta oikein verrata vaikka Kokoomusta aina johonkin 70-luvun Argentiinan oikeistolaiseen sotilasjunttaan?
Jos sulle sosialidemokraatit on liian maltillinen puolue ja pitää äänestää vielä radikaalimpia sosialisteja niin kyllä sä sillon suomesta DDR:n haluat.
Sovitaan sitten niin jos samalla sovitaan että sinä haluat meille oikeistodiktatuurin. Sovittu?
Vierailija kirjoitti:
Ei hallitusohjelmaa muuteta kesken kauden
Hallitusohjelmaa ei kukaan pakota viemään loppuun vaalikauden aikana. Jos ja toivottavasti kun alue- ja kuntavaaleissa nähdään kunnon vasemmistojytky mahdollisesti vihreällä höystettynä alkaa hallitus tajuta että ne ihmiset on oikeasti nyt tosissaan eikä pelkästään länkytä netin palstoilla. Ja silloin alkaa tulla heille ahdistava olo, koska eduskuntavaaleihin on vain kaksi vuotta ja moni saa itse monon kuvan perseeseen. Joten alkavat softaamaan, koska haluavat varmistaa jatkon.
Kuntavaaleissa on eri ehdokkaatki isolta osin ku eduskuntavaaleissa tulee olemaan.
"Eli kerrot taas itse mitä teet ja syytät siitä minua. Menes takaisin sinne spinnaajakouluusi, ei nyt jaksa."
Et siis osannut kertoa mistä minä valehtelin? No sitähän minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan asiaa ja totta puhuu Arto!!!!
Asuntojen hinnat ovat laskusuunnassa ja positiivista käännettä ei näy.
Satoja arkkitehtejä on vailla työtä
Rakennusalan pitkään jatkunut ahdinko näkyy nyt myös arkkitehtitoimistoissa. Maineikkaatkin yritykset lomauttavat ja irtisanovat väkeä.
Joidenkin arvioiden mukaan tilanne on jopa pahempi kuin 1990-luvun laman aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska niin se ajattelee.
Koska tuo on ihan tutkittu juttu. Työttömät levittävät mantraa siitä, miten luovia tukiviidakossa joutumatta töihin. 30% työttömistä ei oikeasti halua töihin ja heille on kauhistus, kun tuet menevät jo siitä, että ei noudata lakia.
Okei, mutta miksi sitten niitä 70 % pitää myös rangaista, vaikka he eivät tee mitään väärää?
Eihän heitä rangaistakaan. Vai oikeastiko pidät rangaistuksena sitä, että joutuu hakemaan töitä?
Kun soitan terveystarkastajan sun ravintolaan, onko puhtaat uunit ja jääkaapit?
Terveystarkastaja hämmästyy, koska minulla ei ole ravintolaa ja sinä pääset vastaamaan soitostasi käräjäoikeuteen. Vainoaminen lienee oikea rikosnimike. Ja joku virkamiehen harhauttaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin äänestämässä vasemmistoa.
Järkyttäviä leikkauksia oikeusto hallitus tehnyt.
Moni ps politiitikko menettää kokouspalkkiot, kun ei pääse enää kaupunginvaltuustoon.
Voitaspa sut lähettää aikakoneella itä-Saksaan 70-luvulla niin saisit kärsiä äänestyspäätökses seuraukset.
Tajuatko miten lapsellista on aina verrata nykypäivän vasemmistoa johonkin 70-luvun DDR:ään? Vai olisiko sinusta oikein verrata vaikka Kokoomusta aina johonkin 70-luvun Argentiinan oikeistolaiseen sotilasjunttaan?
Jos sulle sosialidemokraatit on liian maltillinen puolue ja pitää äänestää vielä radikaalimpia sosialisteja niin kyllä sä sil
Ei oo nyt kyse siitä mitä minä haluan vaan minkälainen yhteiskunta meillä olis jos Vasemmistoliitto sais 51% kannatuksen eduskuntavaaleissa. Suomi ajautuis siitä semmoseen kaaokseen et se ei ois hyvä ees Vasemmistoliittoa äänestäneille.
"Hauska tuo sun koulutappeluvertaus, ku opposition äänestäjät on suurimmaks osaks niin heikkoja ihmisiä et ne alkaa itkemään jos niitä kattoo vihasesti"
Ei se tainnut hauska sinusta olla, koska paska tuli heti housuun. Tiedät ihan hyvin että olen oikeassa ja pelkäät sitä. Kun se vastapuoli ei enää mene kusetukseen (persut) tai alistu. Silloin loppuu oikeiston riekkuminen kun pistetään loppumaan.
"Sote-alalta valmistutaan nyt suoraan työttömyyskortistoon."
Eli Valmet Oyj = oikeisto