Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä sait verenpainelääkkeet?

Vierailija
03.04.2025 |

Katsotaan onko se totta, että päälle nelikymppisistä muka puolet syö jo lääkkeitä.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on päinvastoin matalat paineet. Ns. valkotakkiverenpaine, no yläpainetta en muista, mutta alapaine oli 43.

Joku 95/55 on yleisin lukema.

Vierailija
62/83 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sain. M45

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäsin ennestään liikkuvaan elämään vielä 2 tuntia lisää liikuntaa joka päivä. Hyvät arvot muuttuivat lääkärin sanoin IHANTEELLISIKSI, olen BMI 20, nainen 48 v. Tosin kuntotestin mukaan kolmivitonen ja kehonikätestissä samoin. Sydämen ikä 37.

Sori, mutta pakko kertoa tämä. Vastaavanlainen mies oli esimieheni, innokas kuntourheilija, raitis, hyvät arvot kaikessa. Kuoli sitten syöpään vähän päälle viisikympisenä. Ei ihminen ole itsensä herra, vaikka niin luulee.

Siitäkin huolimatta syöpä on yleisempää ylipainoisilla.

Kaverini, hoikka, liikunnallinen, terveyttä vaaliva nainen nukkui pois 42-vuotiaana, syöpä vei. Olkoon tilastollisesti yleisempää, mutta ei hoikkuus pelasta jos on paskat geenit.

Vierailija
64/83 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sai pari vuotta sitten verenpainelääkkeet, on nyt 47.v. Luulen kyllä, että korkea verenpaine johtuu uniapneasta, mutta kun ei suostu menemään tutkimuksiin.. ollaan jo 10 vuotta nukuttu eri huoneissa miehen kauhean kuorsaamisen takia. Ylipainoakin on, kuorsaaminen varmaan helpottaisi jos laihduttaisi. Itse olen 45v ja aina ollut normaali/alhainen verenpaine.

N45

Vierailija
65/83 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

42.

Suvussa 90% on saanut napit nelikymppisenä. Kysyin lekurilta joku vuosi sitten, että jos pudottaisin painon 110 kg:sta 80: een, niin söisinkö painenappeja? Söisit. Sukurasite.

M52

Vierailija
66/83 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urpot syö lääkkeitä kun elämäntavoilla saa korkean verenpaineen kuriin. Syökää lihaa ja eläinrasvaa niin laihdutte ja verenpaineenne palaa optimaalisiin lukemiin.

Lisätään tähän että 45v. lääkäri yritti lääkkeitä määräillä vaan empä syönyt. Nyt lukemat kunnossa ihmisen ruokavaliolla.

Eikö ihmiset ole aina syöneet sekä lihaa että kasviksia? Tietenkin lihaa kannattaa syödä, mutta pitää muistaa pysyä kurissa ja syödä suositusten mukaisesti tai kuten itseä on ohjattu syömään (lääkärin toimesta). Olen itse vaihtanut ison osan punaisesta lihasta kalaan.

Ihmisen ruokavalio on tutkitusti liha ja eläinrasva. Rasvainen kala kelpaa myös. Suomalaiset suositukset eivät perustu tieteeseen ja niillä voi h

Dalai Lamakin syö pihvin välillä.

Vierailija
67/83 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä miten liikunta ehkäisee korkeaa verenpainetta. Juostessani sydän alkaa aina hakkaamaan ja verenpaine on takuulla korkealla.

Vierailija
68/83 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

49 v.

Vierailija
69/83 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukurasite ja stressi 30v aloitin ekan kerran. Silloin urheilin ja oli BMI hyvä.

Vierailija
70/83 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

46v maksansiirron yhteydessä. Samalla verenohennus. Ei ollut ongelmia, nämä olivat siirron ja lääkityksen aiheuttamia ongelmia estämään. Näitä on sittemmin vähennetty.

Vierailija
71/83 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotiaana. 52 vuotiaana sydäninfarkti ja ohitusleikkaus. Nyt olen 78 vuotias. Edelleen verenpainelääkkeet ja lisäksi kolesterolilääke. Ei muita lääkkeitä. Koko ikäni olen ollut normaalipainoinen, harrastanut liikuntaa, syönyt terveellisesti. En ole koskaan tupakoinut ja alkoholia käyttänyt muutaman kerran vuodessa jossain juhlissa. Toimintakykyinen ja hengissä vielä toistaiseksi.

Vierailija
72/83 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys edelliseen. Olen nainen.

Vierailija
73/83 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

51 v

Vierailija
74/83 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

46. Sain pyörrytyskohtauksen, menin taksilla päivystykseen. Lähettivät sairaalaan, jossa olin6 päivää. 

Vierailija
75/83 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 vuotiaana muistaakseni. Suvussa on taipumusta korkeisiin paineisiin. Lisäksi syynä vuorotyö ja etenkin ylipaino. Nämä ovat kuitenkin halpoja lääkkeitä ja joista ei ole ikinä ollut haittaa. Pikkuvaiva eikä ole hankala hoitaa. Sinänsä ihan sama.

Vierailija
76/83 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei verenpainelääkitystä. Eikä kolesteroli.

N 56v

Vierailija
77/83 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 48.

Vierailija
78/83 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

24-vuotiaana sain.

Vierailija
79/83 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista tarkkaan, mutta päälle nelikymppinen olin joka tapauksessa. Sukurasitus mulla kuten tuolla yhdellä aikaisemmallakin.

Vierailija
80/83 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urpot syö lääkkeitä kun elämäntavoilla saa korkean verenpaineen kuriin. Syökää lihaa ja eläinrasvaa niin laihdutte ja verenpaineenne palaa optimaalisiin lukemiin.

Lisätään tähän että 45v. lääkäri yritti lääkkeitä määräillä vaan empä syönyt. Nyt lukemat kunnossa ihmisen ruokavaliolla.

Mulle määrättiin Foolihappo pillereitä kun mua kuulemma väsyttää, ei oltu puhelimessa keskusteltu mistään väsymisen tunteista yhtään mitään. Rupesin sitten tutkimaa tätä Foolihappo asiaa. on lukemani mukaan tärkeetä raskaana oleville tai raskautta harkitseville naisille ja minä olin 58-vuotias mies. Laittoi tytteli minut verikokeisiin kuukauden päähän, siis tarkistusta varten, arvot oli kunnossa. Sen sijaan että olisin ostanut niitä pillereitä hintaan 49,90/ 100 kpl., otin kahtena iltana monivitamiini poretabletin, ja kas vain kaikki kunnossa! Näin Valkeakosken arvauskeskuksessa...niiden poretablettien kustannus oli 89 senttiä ja niitä jäi vielä 18 kappaletta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän