Energiasyöpöt hölösuut
Mikseivät ns. raskaat, energiasyöpöt, superpuheliaat ihmiset yleensä tunnu tietävän itse että ovat oikeasti kuluttavaa seuraa?
Eräs ystäväni on sellainen että en jaksa hänen seuraansa kuin muutaman kuukauden välein. Ja enintään n. pari tuntia kerrallaan. Hän puhuu paljon (liikaa) itsestään ja omista asioistaan, saattaa muodon vuoksi kysyä minun kuulumisia alkuun. Tapaamisten jälkeen olen aivan väsynyt.
Hän pyytää välillä johonkin reissuunkin kaveriksi, mutta on pakko kieltäytyä kun en todellakaan kestäisi hänen seurassa yhtäjaksoisesti montaa tuntia.
Itse hän tuntuu vain olevan ylpeä suulaudestaan suorapuheisuudestaan ja "rempseydestään". Mielipide hänellä tuntuu olevan ihan kaikkeen eikä säästele kailottaa niitä. Tapaamisten jälkeen hän kiittelee että olipa taas ihana piristys päästä parantamaan maailmaa... Eikö tällainen ihminen todella itse huomaa miten raskasta ja yksipuolista seuraa on?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen. Mä välttelen paria tuttua mummoa, koska ne pölöttää taukoamatta omista asioistaan ja tuntuu, että on takki ihan tyhjä kohtaamisen jälkeen. Joillakin ihmisillä on vain sellainen tapa ja ovat täysin sokeita sille, että merkityksellinen kohtaaminen edellyttää myös toisen kuuntelemista.
Mutta siinähän yritetään juuru täyttää sitä tyhjää tilaa ja kylmäkiskoisuutta, jota toinen tuo ympärilleen. Toinen ei anna itsestään mitään, niin jonkun on pakko. Hiljaisuus on painostavaa.
Hiljaisuus painostavaa? Sinulla on ongelmia. Pakenet puheeseen.
Olen eri, mutta yleensä, kun seurassa ollaan, niin tavataan puhella. Aika outoa olisi hakeutua toisen seuraan olemaan hiljaa?!? Silloin ollaan mieluiten yksin.
Yksinäisillä ihmisillä on tapana oksentaa koko elämänsä patoutuneet murheet ja mietinnät niskaan silloin harvoin, kun pääsevät puhumaan jonkun kanssa. Tavallaan ymmärrän ja tavallaan en.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen. Mä välttelen paria tuttua mummoa, koska ne pölöttää taukoamatta omista asioistaan ja tuntuu, että on takki ihan tyhjä kohtaamisen jälkeen. Joillakin ihmisillä on vain sellainen tapa ja ovat täysin sokeita sille, että merkityksellinen kohtaaminen edellyttää myös toisen kuuntelemista.
He ovat jo pikkutyttönä opetettu viihdyttämään muita. Siksi he puhuvat vaikka itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He ovat jo pikkutyttönä opetettu viihdyttämään muita. Siksi he puhuvat vaikka itsestään.
Mä olen luonteeltani puhelias ja utelias.
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa esim. kaikki huutavat toistensa päälle. Se on normaalia. Ei ole mitään puheenvuoroja.
Olemme Suomessa ja suomalaisia. Meillä on tavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa esim. kaikki huutavat toistensa päälle. Se on normaalia. Ei ole mitään puheenvuoroja.
Minä olen epätyypillinen suomalainen. Olen Karjalasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on voimakkaampi temperamentti.