Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Energiasyöpöt hölösuut

Vierailija
03.04.2025 |

Mikseivät ns. raskaat, energiasyöpöt, superpuheliaat ihmiset yleensä tunnu tietävän itse että ovat oikeasti kuluttavaa seuraa?

Eräs ystäväni on sellainen että en jaksa hänen seuraansa kuin muutaman kuukauden välein. Ja enintään n. pari tuntia kerrallaan. Hän puhuu paljon (liikaa) itsestään ja omista asioistaan, saattaa muodon vuoksi kysyä minun kuulumisia alkuun. Tapaamisten jälkeen olen aivan väsynyt.

Hän pyytää välillä johonkin reissuunkin kaveriksi, mutta on pakko kieltäytyä kun en todellakaan kestäisi hänen seurassa yhtäjaksoisesti montaa tuntia.

Itse hän tuntuu vain olevan ylpeä suulaudestaan suorapuheisuudestaan ja "rempseydestään". Mielipide hänellä tuntuu olevan ihan kaikkeen eikä säästele kailottaa niitä. Tapaamisten jälkeen hän kiittelee että olipa taas ihana piristys päästä parantamaan maailmaa... Eikö tällainen ihminen todella itse huomaa miten raskasta ja yksipuolista seuraa on?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma, jätät vaan näkemättä

Vierailija
2/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vastaavan kaverin jättänyt kauas taakseni ja nyt jo useamman vuoden jälkeen en edelleenkään ikävöi häntä tai kadu sitä että valitsin poistaa hänet elämästäni, päinvastoin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee puheripuli, jos ei ole hyvä olla. Olen tosi kiltti, ja jos ympärillä on ilkeyttä ja töykeyttä, koitan parantaa sitä. 

Jälkeenpäin on hirveä olo. Sen lisäksi, että olen ollut huonossa seurassa, energiat viety, niin on nolo olo. 

Vierailija
4/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitähän teenkin kun karsin tapaamisia ja keksin tekosyitä. Pointti on että eikö tämänluonteisilla ihmisillä ole ollenkaan itsereflektointikykyä, kun eivät tunnu huomaavan omassa toiminnassaan mitään vikaa? 

Vierailija
5/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, olen hyvin herkkä ihminen. Jos aistin vihaa ja kylmäkiskoisuutta ympärillä, saatan alkaa puhumaan liikaa. Tämä on vähän sama, kuin nauru. Koitan jotenkin ratkaista tilanteen diplomaattisesti. 

Vierailija
6/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Mä välttelen paria tuttua mummoa, koska ne pölöttää taukoamatta omista asioistaan ja tuntuu, että on takki ihan tyhjä kohtaamisen jälkeen. Joillakin ihmisillä on vain sellainen tapa ja ovat täysin sokeita sille, että merkityksellinen kohtaaminen edellyttää myös toisen kuuntelemista. 

Vierailija
7/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Mä välttelen paria tuttua mummoa, koska ne pölöttää taukoamatta omista asioistaan ja tuntuu, että on takki ihan tyhjä kohtaamisen jälkeen. Joillakin ihmisillä on vain sellainen tapa ja ovat täysin sokeita sille, että merkityksellinen kohtaaminen edellyttää myös toisen kuuntelemista. 

Mutta siinähän yritetään juuru täyttää sitä tyhjää tilaa ja kylmäkiskoisuutta, jota toinen tuo ympärilleen. Toinen ei anna itsestään mitään, niin jonkun on pakko. Hiljaisuus on painostavaa. 

Vierailija
8/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toiset ei anna mitään itsestään, niin mun on pakko. Jos siis en pääse tilanteesta pois. Koitan parantaa muita ihmisiä ystävällisyydellä. 

Mitä enemmäm mollaan itseäni keskustelussa, sen pahoinvoivampi vastapuoli on. 

Vierailija
9/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nämä omaa ääntään rakastavat yleensä ovat omasta mielestään sosiaalisia. Hah! Sosiaalisuus kuitenkin käsittää myös sen vastavuoroisuuden ja kuuntelemisen taidon. Sosiaalisesti taitava ei jyrää, eikä pidä mitään monologeja niin että toinen ei saa sanaa sanottua väliin. 

Vierailija
10/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän teenkin kun karsin tapaamisia ja keksin tekosyitä. Pointti on että eikö tämänluonteisilla ihmisillä ole ollenkaan itsereflektointikykyä, kun eivät tunnu huomaavan omassa toiminnassaan mitään vikaa? 

Kyllä mä huomaan. Mutta huomaan myös, miksi teen sitä. Toinen voi olla täynnä vihaa. Koitan jotenkin auttaa, olla ystävällinen. 

Vierailija
11/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta siinähän yritetään juuru täyttää sitä tyhjää tilaa ja kylmäkiskoisuutta, jota toinen tuo ympärilleen. Toinen ei anna itsestään mitään, niin jonkun on pakko. Hiljaisuus on painostavaa. 

Hiljaisuus painostavaa? Sinulla on ongelmia. Pakenet puheeseen. 

Vierailija
12/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran, kun joku saa sun seurassa puheripulin, niin mieti sitä, että sussa on jotain vikaa. Olet kylmä, etkä kunnioita muiden rajoja. 

Minä olen älyttömän herkkä ihminen ja alan tasapainon vuoksi käyttäytymään noin. 

Vierailija
13/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hiljaisuus, rauhallinen ja lempeä hiljaisuus. Toisen mikroilmeissä on agressiota. Olen kuin peili. Vaikken haluaisi. 

Vierailija
14/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kestä hiljaisuutta ja vihaa. Mä en vaan kestä. 

Vierailija
15/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis tätä on tapahtunut myös itseäni herkemmille ja kiltimmille ihmisille. Saan jollekin toiselle puheripulin. Olen jotenkin manipuloinut tilannetta. 

Vierailija
16/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät tajua olevansa uuvuttavia. Tai että toinenkin ehkä haluaisi sanoa jotain.

Vierailija
17/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis tätä on tapahtunut myös itseäni herkemmille ja kiltimmille ihmisille. Saan jollekin toiselle puheripulin. Olen jotenkin manipuloinut tilannetta. 

Yleesä silloin olen tuntenut halveksuntaa toista kohtaan. 

Vierailija
18/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He eivät tajua olevansa uuvuttavia. Tai että toinenkin ehkä haluaisi sanoa jotain.

Koko tilanne on uuvuttava. Molempien mielestä. 

Vierailija
19/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta kun te kaikki pidätte vaan päänne kiinni. Niin minäkin pidän. 

Vierailija
20/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavan kerran, kun joku saa sun seurassa puheripulin, niin mieti sitä, että sussa on jotain vikaa. Olet kylmä, etkä kunnioita muiden rajoja. 

Minä olen älyttömän herkkä ihminen ja alan tasapainon vuoksi käyttäytymään noin. 

No tämä ihminen kyllä on aivan samanlainen itsekäs hölösuu kaikkien ystäviensä seurassa. Olemme tunteneet jo kauan että tuskinpa nyt minun kylmyyden piikkiin voi laittaa 😂 Olen vaan ehkä liian kauan kiltisti kuunnellut 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi