Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Energiasyöpöt hölösuut

Vierailija
03.04.2025 |

Mikseivät ns. raskaat, energiasyöpöt, superpuheliaat ihmiset yleensä tunnu tietävän itse että ovat oikeasti kuluttavaa seuraa?

Eräs ystäväni on sellainen että en jaksa hänen seuraansa kuin muutaman kuukauden välein. Ja enintään n. pari tuntia kerrallaan. Hän puhuu paljon (liikaa) itsestään ja omista asioistaan, saattaa muodon vuoksi kysyä minun kuulumisia alkuun. Tapaamisten jälkeen olen aivan väsynyt.

Hän pyytää välillä johonkin reissuunkin kaveriksi, mutta on pakko kieltäytyä kun en todellakaan kestäisi hänen seurassa yhtäjaksoisesti montaa tuntia.

Itse hän tuntuu vain olevan ylpeä suulaudestaan suorapuheisuudestaan ja "rempseydestään". Mielipide hänellä tuntuu olevan ihan kaikkeen eikä säästele kailottaa niitä. Tapaamisten jälkeen hän kiittelee että olipa taas ihana piristys päästä parantamaan maailmaa... Eikö tällainen ihminen todella itse huomaa miten raskasta ja yksipuolista seuraa on?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ikäänkuin alistumista toisen edessä. Jos se leppyisi. 

Höpöttää kaikkea turhaa. 

Sen sijaan, että olisi hiljaa ja tuijottaa toista silmiin. Se on agressiivista. 

Joku muu silloin ärsyttää kuin höpöttäminen. 

Mulle tämä höpötys on keino olla ystävällinen. Jos ei tule ystävällisyyttä, minusta tulee hiljainen. Silloin en halua siitä ihmisestä enää mitään. 

Vierailija
22/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä pari ihmistä jotka alottavat tauottoman hölöttämisen jo 06:00. Onneksi vuorotyö niin ei kohdata joka päivä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ikäänkuin alistumista toisen edessä. Jos se leppyisi. 

Höpöttää kaikkea turhaa. 

Sen sijaan, että olisi hiljaa ja tuijottaa toista silmiin. Se on agressiivista. 

Joku muu silloin ärsyttää kuin höpöttäminen. 

Mulle tämä höpötys on keino olla ystävällinen. Jos ei tule ystävällisyyttä, minusta tulee hiljainen. Silloin en halua siitä ihmisestä enää mitään. 

Lakkaan olemasta iloinen höpöttäjä, enkä huomioi toista. Olen itsekkäästi hiljaa, vaikka se on painostavaa. En anna yhtään käden ojennusta. 

Vierailija
24/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä energiasyöpöt puolustelee. Minulla on myös yksi tällainen tuttava, hänen kanssaan ei kertakaikkiaan saa suunvuoroa vaan jatkuva pulina omista asioistaan. Minulla on myös useita ystäviä ja lisäksi kavereita ja tuttavia joiden kanssa juttelut sujuu ongelmitta, jutellaan ja kuunnellaan toisiamme ja yhdessäolo virkistää toisin kuin tämän yhden kanssa.

Vierailija
25/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan kyllä kuunnella, jos ei ihan koko aikaa puhu. Mut sitä en jaksa, kun näillä on joka mielipiteeseen vastaväite. Vaikka asia koskee mua henkilökohtaisesti. Esim kerron meneväni johonkin kaupaan, alkaa paasata, miksei sinne kannata mennä. Värit, kukat, tarve esineet eieiei, kaikki väärin. 

Sen voin tehdä, teet kerro mitään, en soita, en aina vastaa. Välit pitäisi saada poikki, vielä en ole sitä tehmyt. Mut kyl sen teen, ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
26/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja entäs sitten ne jotka ei puhu mitään, eivätkä ole mistään mitään mieltä? Tai jos ovat (eri mieltä), ilmoittavat sen vetämällä syvään henkeä ja katsomalla sivuun. Todella ilahduttavaa seuraa

Vierailija
27/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä energiasyöpöt puolustelee. Minulla on myös yksi tällainen tuttava, hänen kanssaan ei kertakaikkiaan saa suunvuoroa vaan jatkuva pulina omista asioistaan. Minulla on myös useita ystäviä ja lisäksi kavereita ja tuttavia joiden kanssa juttelut sujuu ongelmitta, jutellaan ja kuunnellaan toisiamme ja yhdessäolo virkistää toisin kuin tämän yhden kanssa.

Taitaa olla yksi mielipuoli vain joka laittanut ketjuun jo 10 viestiä...

Vierailija
28/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölösuut usein myös toistaa samaa asiaa, siis kertoo kymmenen sanan asian sadalla sanalla, pitkän kautta ja moneen kertaan. Hirveetä ajan tuhlausta.

Vierailija
29/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä halveksit tuota ihmistä jollakin tavalla ja se vaistoaa sen.

Vierailija
30/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hölösuut usein myös toistaa samaa asiaa, siis kertoo kymmenen sanan asian sadalla sanalla, pitkän kautta ja moneen kertaan. Hirveetä ajan tuhlausta.

Sä pidät itseäs parenpana kuin tuo. Sitten tuleekin järkytys, jos se toinen on kyvykkäämpi kuin sinä. 

Vierailija
31/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä muut saa suunvuoroa.

Vierailija
32/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä pidät itseäs parenpana kuin tuo. Sitten tuleekin järkytys, jos se toinen on kyvykkäämpi kuin sinä. 

Toistavat vielä asioita mitä muut ovat jo sanoneet.

Vierailija
33/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä muut saa suunvuoroa.

Koska ihmisen viestintä on suurimmaksi osaksi nonverbaalista. Ei tarvi sanoa mitään ja voit kertoa paljon. 

Vierailija
34/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa oli lisää edelliseen. Toteamus, että jos toinen ei reagoi (itsekkästä / ylimielistä), niin toinen yrittää täyttää tyhjiön. 

Kyse on siitä, että hiljaa oleva ajattelee olevansa parempi. 

Vierailija
35/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa oli lisää edelliseen. Toteamus, että jos toinen ei reagoi (itsekkästä / ylimielistä), niin toinen yrittää täyttää tyhjiön. 

Hiljaa oleva ei saa suunvuoroa. Itsekäs hölösuu haluaa olla äänessä ja esittää.

Vierailija
36/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiljaa oleva ei saa suunvuoroa. Itsekäs hölösuu haluaa olla äänessä ja esittää olevansa parenpi.

Vierailija
37/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli periaatteessa syy on siinä, joka on hiljaa. Se on töykeä. 

Ja on ystävällistä osallistua puheeseen, niin toinen hiljenee. Ettei tarvi yksin kannatella tilannetta. 

Karseaa olla samassa tilassa vihaisen ihmisen kanssa, joka ei puhu mitään. 

Vierailija
38/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan pitää osallistua. Vaikka sitten puhumalla päälle. 

Vierailija
39/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Suomessa kaksi puolituttua ihmistä on hiljaa samassa tilassa. Toisiin ihmisiin pitäisi reagoida, eikä tuijotella seiniä. 

Vierailija
40/47 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit opetella sosiaalisia taitoja ja jättää toisille aikaa ja tilaa puhua, ilman että joutuvat puhumaan päälle ja jota pidetään epäkohteliaana käytöksenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän