Olen yrittänyt tällä viikolla kertoa raskaudestani (jo puoliväli!) usealle kaverilleni
Olen pyytänyt spahan, ei osannut ostaa lippua
Olen pyytänyt viikonloppulomalle, ei pääse kun ei pe töistä lähtemään klo 15, ei ehdota mitään muutakaan
Olen pyytänyt aamiaiselle, ei pääse
Olen pyytänyt lounaalle, pääsi ja puhui omasta lapsestaan taukoamatta
Olen pyytänyt ulos syömään, vastaa (hitaasti) että ilmoittaa huomenna (ja ilmoittaa että meneekin jonnekin muualle)
Yksi kaveri sopi tapaamisen
Jätetään sitten ilmeisesti meidän kuulumiset kertomatta, kun puoleen vuoteen ei meitä kutsuta minnekään eikä kutsuttaessa tulla paikalle.
Voimaton
Kommentit (75)
Piruuttaankaan tuollaisille tökeröille en kertois somessa enkä viestillä. Hankkikoot käytöstavat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et osaa kirjoittaa WA-viestiä?
Tuntuu oudolta ettei olla puoleen vuoteen tekemisissä, niin paiskata tekstarilla tälläinen meille tärkeä asia
No sitä suuremmalla syyllähän olisi outoa jos tollasen takia pitäisi mennä oikein spahan.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitä uutistako ei voi kertoa ilman spata, aamiaista, lounasta, viikonloppulomaa tai ulkona syömistä?!
Mieti nyt, mitä hienoa siinä olisi jos sanoisin että makasin selälläni sängyssä ja levitin jalkani ja nyt olen paksuna joka on luonnollinen lopputulos seksistä. Koko ihmiskunnan historian naiset ovat olleet raskaana niin ilman spektaakkelia luonnollinen ja normaali asia muuttuu tylsäksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit kertoa asiasi vaikka tekstiviestillä tai puhelulla. Ei tarvitse tuollaista showta yrittää järjestää ja sitten olla naama norsunvtulla kun kukaan ei jaksa siihen tarttua.
Ilman showta ei pääse huomion keskipisteeksi keräämään sitä huomiota
Siitähän tässäkin taitaa pohjimmiltaan olla kyse. Pakkomielteisestä huomioh*oraamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on varmaan jotkut ennakko-odotukset siitä, miten he reagoisivat raskaus-uutiseen, tsodotat että he sanoo jotain yleviä sanoja ja onnitteluja. Ja koskaan ei tiedä miten toinen reagoi.
Veikkaan, että AP on katsonut liikaa somen raskaudenpaljastusvideoita ja haluaisi itse toteutta saman spektaakkelin
Kerrot, kun lapsi on syntynyt. Raskausuutinen on iso vain sinulle.
Pitäisikö muiden juhlia sitä että et osaa käyttää ehkäisyä? Ja sitten kun se lapsi syntyy niin kaikki ne jotka sinun raskautta on juhlinut saa varautua siihen että sinusta ei vuosiin kuulu mitään tai jos kuuluu kyselet heitä lapsen vahdiksi tai apua sen lapsen hoitamiseen mutta sinulla ei ole enää koskaan aikaa auttaa niitä ystäviäsi tai ei ole koskaan aikaa olla ystävien kanssa tekemisissä ellei se näkeminen tapahdu paikassa mikä on rakennettu lapsille lapsia varten
Haluat siis itse tehdä jotain mutta haluat muita mukaan jakamaan kustannukset kun et halua yksin maksaa kaikkea
Kun ei se sun sulle iso asia välttämättä ole sitä muille. Yritä ymmärtää.
Älä kerro mitään. Kyllä ne ajan kanssa huomaa. Ehkä.
Ymmärrän hyvin aloittajaa, varsinkin jos vauva on esikoinen, olisi ihana jakaa uutinen ystävien kanssa ja saada vinkkejä niiltä, joilla on jo lapsia itsellä. Ihmettelen, ettei ystävä ehdi lounaalle tai kahville piipahtaa ja istua pari tuntia rupattelemassa. Onnea ap vauvan johdosta tosi paljon!
Itse aikoinaan soitin tai ohimennen kerroin jos oltiin muuten yhteyksissä. Kavereille kertominen ei ollut se tärkein asia vaan se miten saa isomman asunnon, rahat vaunuihin ja turvakaukamloon ja vakuutuksiin yms. Kyllä siinä kaverit jäi tärkeysjärjestyksessä loppupäähän. Olet pian äiti joten koeta keskittyä olennaiseen. Riittääkö sulla rahat kos ukkosi lähtee kävelemään, kestääkö pääsi edes valvomista ja muuta huolta?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin aloittajaa, varsinkin jos vauva on esikoinen, olisi ihana jakaa uutinen ystävien kanssa ja saada vinkkejä niiltä, joilla on jo lapsia itsellä. Ihmettelen, ettei ystävä ehdi lounaalle tai kahville piipahtaa ja istua pari tuntia rupattelemassa. Onnea ap vauvan johdosta tosi paljon!
Kiitos paljon!
Pyytäisin kaveria kahville tai kävelylle, en viikonloppulomalle enkä spahan. Miksi pitää yrittää järjestää jotain kallista? Ihmisillä on omat lapset, arjen kiireet ja muut.
Vierailija kirjoitti:
Pyytäisin kaveria kahville tai kävelylle, en viikonloppulomalle enkä spahan. Miksi pitää yrittää järjestää jotain kallista? Ihmisillä on omat lapset, arjen kiireet ja muut.
Tämä!
Tämä on kai sitä nykyajan ääretöntä itsekeskeisyyttä. Minä minä minä ja minun asiat. Huomaa kyllä niistä lapsistakin, joita tällaiset vanhemmat kasvattavat.
Ei sinun raskausuutisesi niin iso tapaus ole kellekään kaverillesi, että siitä pitäisi tuollaista numeroa tehdä. Ihan omituista, että sitä pitäisi lähteä kertomaan jonnekin kylpylään - tai spahan jos nyt haluat ehdottomasti yrittää hienostella ja käyttää muunkielistä sanaa.
Siis et ole nähnyt kavereita puoleen vuoteen, mutta nyt haluat nähdä heidät juuri tällä viikolla??? Miksi juuri nyt heidän pitäisi nähdä sinut?
Minusta olisi pelkästään kiusallista, että pitäisi mennä jonnekin spahan kuulemaan, että joku on raskaana. Pitäisikö sitä sitten jauhaa koko kylpyläkäynti vai miten? Ei kyllä kiinnostaisi. Fanfaarejako odotat vai mikä ajatus tuossa on?
Vierailija kirjoitti:
Piruuttaankaan tuollaisille tökeröille en kertois somessa enkä viestillä. Hankkikoot käytöstavat
Eiköhän se ole tullut selväksi että ne ei edes halua tietää niin tosissasiko kostat niille tekemällä mitä ne haluavat? 😂
Mä en nähnyt kaveria 8kuukauteen kun oli raskaana ja pyysi mua kummiksi. Miestä en ollut nähnyt kuin kerran! En suostunut.