Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallatko uida lammessa?

Vierailija
03.04.2025 |

Mä en, tai riippuu onko kirkasvetinen lampi kyseessä. Lammet on jotenkin mystisiä ja pelottavia vesistöjä.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Täynnä ruumiita ja iilimatoja. Uin pääosin meressä, sillä merivesi tuntuu hyvältä.

Ruumiita?!?! 😳

Selittämään!!!

Vierailija
22/42 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, eipä olisi ikinä tullut mieleenkään, että tällainen fobia olisi näinkin yleistä. Järvet, lammet ja joet ovat minulle parhaita paikkoja. Merivesi ja altaat vähiten mukavia. Aina punoittaa silmät ja kirvelee kun niissä polskii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Naegleria fowleri🦠 RÄÄ RÄÄ RÄÄ 😡 RÄÄ RÄÄ RÄÄ 👹 RÄÄ RÄÄ RÄÄ 🦖

Vierailija
24/42 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lammessa monnikala voi napata jalasta.

Vierailija
25/42 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kala syödä munasta palan.

Vierailija
26/42 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iilimatoja ja sammakonkutua ym lumpeita ja niljakkaita vesikasveja hyiiii....

Vierailija
27/42 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö myös joissa ole ruumiita? Luulisi niissä olevan niitä enemmän kuin lammissa. Eikö siitäkin luulisi olevan jotain haittaa?

Vierailija
28/42 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammakoitakin voi olla lammissa ja kutua, sudenkorentoja. Mutta ne eivät ole pahin. Hyttysen toukkia, hyttysiä, sääskiä. Paarman alkioita. Vesihämis.

Vierailija
29/42 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli siinä remppa vai muutto-ohjelmassa yksi omakotitalo, jonka pihassa oli sellainen paskalampi. Vesi ihan vihreää. Ja se oli oikein myyntivaltti 🤢 Tekolampi, mutta silti kuvottava.

Vierailija
30/42 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuisi lammesta.

Vierailija
31/42 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tipuin kerran tekolampeen. Onneksi en kuollut pakteereista ja viiruksista!

Vierailija
32/42 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kalat on päässy lampeen

Vierailija
33/42 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä uidaan lammessa. Se on todella syvä heti rannasta eikä siitä saa iilimatoja tahi mutaa tai vesikasveja. Pohjasta ei tiedä mitään. Nuijapäiden aikaan en tykkää uida. 

Vierailija
34/42 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran olen isossa lammessa uinut. Hyi että. Vesi oli niljakasta ja tuntui että olen limainen kun sieltä tulin. Kauan jouduin saunomaan ja suihkuttelemaan ennenkuin se lima irtosi. Sukulainen oli rakentanut saunamökin sinne lammen rannalle omaan metsäänsä ja kutsui käymään siellä. Toista kertaa en sitten ole koskaan mennyt. Muuten en lampia yleisesti kylläkään pelkää enkä pidä mystisinäkään. 

Vierailija
35/42 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iilimatoja ja sammakonkutua ym lumpeita ja niljakkaita vesikasveja hyiiii....

Järvissä on myös lumpeita. Meressä meduusoja...hyiiiii!!!!

Vierailija
36/42 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuuden kotikylän virallinen uimaranta oli lammen rannalla ja siellä oli myös leirintäalue. Ihan hyvä vesi siinä oli ja mukava oli uidakin, alussa ihan käsipohjaa.

Vierailija
37/42 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
38/42 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni meni pienenä lampeen uimaan, eikä koskaan palannut. Isoisäni sanoi, että asiasta ei kannata keskustella. Suuttui aina, jos koetin ottaa puheeksi. Sanoi myös, että maatilan saunakaivoa ei saa enää käyttää. Vuoden kuluttua kaivo betonoitiin umpeen.

Ei lampeen liity mitään mystiikkaa. Se vain on useimmin mutapohjainen, joten sieltä voi olla hankalampaa päästä pois. Jalat eivät myöskään yllä pohjaan, etenkään, jos laiturilta menee veteen. Onhan se kova paikka aina, kun lapsi kuolee. Aikuinen syyttää siitä alati itseään, jos oli hänen vastuullaan.

Vanhakansa pelotteli lähteistä ja lammista lapsia juuri siksi, etteivät lapset hukkuisi. On vaikka minkälaista vesihiittä jne. Esim. jos lapsi kurkkii liian syvälle lähteeseen, niin vesihiisi kiskaisee lähteen syvyyksiin. Se on lasten suojelua vanhaan malliin.

Vierailija
39/42 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti uinut tuttavani pienessä metsälammessa. Näyttäähän se aika tummalta ja arvoitukselliselta mutta ainut ikävä puoli siinä oikeasti on, että vesi on aina jäätävän kylmää, kun pohjasta tulee kylmiä virtauksia. On varmaan joku lähdepojainen tai jotain. Toisaalta vesi on myös sitten sen vuoksi puhdasta ja raikasta. Kyllä siellä polskii kun on sauna ja palju.

Vierailija
40/42 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lammet on usein mutapohjaisia ja liejuisia, eikä niissä virtaa vesi nimeksikään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi