Eikö tuota Finnairin economy light lippua ole mahdollista perua?!
Haluaisin perua lipun ettei se näy järjestelmässä ja ostaa kokonaan uuden paluulipun. jostain syystä finnair ei vastaa ja en löydä mistään sivuilta "peru lippu" painiketta. Todella outoa toimintaa?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene Muokkaa lentoa-osioon ja peruuta.
Ja ellei onnistu, ei kukaan rajalla ole kiinnostunut montako lippua sinulla on. Voithan matkustaa eri yhtiön koneella kohteeseen ja palata Finnairilla. Vai onko kyseessä sama lento, johon haluat ostaa eri luokan lipun? Siinäkään tapauksessa ei ole ongelmaa, sen kun ostat uuden lipun. Lentoyhtiö saattaa herätä kysymään, miksi sinulla on kaksi lippua ja ottaa yhteyttä ja peruu itse toisen lipun. Tai sitten ei. Olen itse matkustanut siten, että vanha varaukseni oli voimassa ja niinpä minulla oli kaksi paikkaa samalla rivillä, käytin tilan hyväkseni.
Ei ole mitään tuollaista vaihtoehtoa, koska light-lipussa ei ole peruutusoikeutta. Siksi se on niin halpa.
Hyvänen aika sentään, lipun saa kyllä aina peruttua, ehtojen mukaan rahoja ei saa takaisin.
En kyllä yhtään ymmärrä, mikä ongelma on? Sen kun ostaa uuden lipun, problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En halua että on 2 paluuliippua, nähdään outona rajalla... "
Missä ihmeen rajalla? Ei ne siellä sinun kaikkia lippujasi mistään näe. Saattavat kysyä onko sinulla paluulippu ja sitten kerrot siitä lipusta jonka aiot käyttää.
No tein sen aloituksen usasta ja sanottiin että minulla liian pieni budjetti jos olen siellä 3kk ja käskettiin lyhentää matkaa etten joudu kuljetutuksi kotia
No sittenhän sinulla on se aikaisempi paluu kun sen ostat. Ei se toinen paluu mitään haittaa kun sinulla on nyt näyttää se aikaisempi paluu.
Jenkkien kanssa kannattaa olla nyt tosi tarkkana, kun Trump hulluttelee siellä. Soita asiakaspalveluun ja pyydä mitätöimään se väärä lippu. Kai ne voi sen mitätöidä vaikka ei olekaan peruutusoikeutta.
Juuri ap:n kaltaisten va jakkien takia Finnairin asiakaspalveluun on pahimmillaan parin tunnin jono. Menee puoli päivää, kun näille tampiolle selittää yksinkertaisia asioita, jotka normaaliälyinen ihminen osaisi lukea jo 6-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En halua että on 2 paluuliippua, nähdään outona rajalla... "
Missä ihmeen rajalla? Ei ne siellä sinun kaikkia lippujasi mistään näe. Saattavat kysyä onko sinulla paluulippu ja sitten kerrot siitä lipusta jonka aiot käyttää.
No tein sen aloituksen usasta ja sanottiin että minulla liian pieni budjetti jos olen siellä 3kk ja käskettiin lyhentää matkaa etten joudu kuljetutuksi kotia
No sittenhän sinulla on se aikaisempi paluu kun sen ostat. Ei se toinen paluu mitään haittaa kun sinulla on nyt näyttää se aikaisempi paluu.
Mutta luulevat että käytän sen myöhemmän jos sitä ei pysty perumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jankkaa tätä samaa! Ostit lipun jossa ei ole peruutusoikeutta. Voit jättää lipustasi paluun käyttämättä ja ostaa kokonaan uuden yhdensuuntaisen paluulipun. Mitään perumisia ei tarvita, koska et saa senttiäkään takaisin.
En halua että on 2 paluuliippua, nähdään outona rajalla... Mieti vain miten tuon lipun voi peruuttaa
Sähän teen Check in vain toiseen lippuun. Ei siinä mitään ihmeellistä ole.
Tuo on siis paluulippu mulla varattu 3kk päähän . Sen olisin halunnut perua. Olisin lähtenyt maasta jo 1 kk päähän kun budjetille parempi.
Oletko sä kännissä vai huumeissa vai muuten vain s
Myös toisesta suunnasta lähtiessä tehdään Check in samalla tavalla kuin suomessa. Suomen päässä kukaan ei kysele sinun 2 paluulipusta. Eikä kyllä toisessakaan päässä jos niissä on kuukausi eroa. Varaukset on eri numeroilla, joten kun käytät vain toisen lipun numeron, ei toiseen tule tehtyä Check inniä, eikö kukaan silloin odottele sellaista matkustajaa kyytiin. Ei ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Jenkkien kanssa kannattaa olla nyt tosi tarkkana, kun Trump hulluttelee siellä. Soita asiakaspalveluun ja pyydä mitätöimään se väärä lippu. Kai ne voi sen mitätöidä vaikka ei olekaan peruutusoikeutta.
Just tätä tarkoitin, että onko mahdollista mutta moni ei ymmärtänyt.!
Vierailija kirjoitti:
Ei ne sitä mitätöi. Ihan turha ruuhkauttaa aspaa tällaisen takia. Ap:han on jo poistunut maasta ennen kuin se toinen paluulippu tulee ajankohtaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi noita halvimpia lippuja perua tai tehdä muutoksia. Olisit lukenut lipun ehdot ennen varaamista.
Joo Finnair on aika tyly firma. Kerran kaveri joutui työkeikalle eikä päässyt matkalle, kysyttiin että voiko vaihtaa matkustajan, toinen kaveri tuli tilalle. Ei, ei käynyt millään. Kysyi vielä naikkonen että siis perummeko sen ylimääräisen paikan? Ei tietenkään kun ei kerran saa rahojakaan takaisin ja jääpähän meille yksi tyhjä paikka siihen riviin ja enemmän tilaa. Kiusa se on pienikin kiusa totesi nainen. Niinpä, kuka kiusaa ketä. Ei se ketään haitannut, kotiin jäänyt kaveri oli maksanut ja oma syynsähän se oli kun ei päässyt.
Mutta luulevat että käytän sen myöhemmän jos sitä ei pysty perumaan.
**
Eivät luulee. Ja mitä sitten jos luulevatkin? Saahan sitä Jenkeissä käydä useamminkin kuin kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi noita halvimpia lippuja perua tai tehdä muutoksia. Olisit lukenut lipun ehdot ennen varaamista.
Joo Finnair on aika tyly firma. Kerran kaveri joutui työkeikalle eikä päässyt matkalle, kysyttiin että voiko vaihtaa matkustajan, toinen kaveri tuli tilalle. Ei, ei käynyt millään. Kysyi vielä naikkonen että siis perummeko sen ylimääräisen paikan? Ei tietenkään kun ei kerran saa rahojakaan takaisin ja jääpähän meille yksi tyhjä paikka siihen riviin ja enemmän tilaa. Kiusa se on pienikin kiusa totesi nainen. Niinpä, kuka kiusaa ketä. Ei se ketään haitannut, kotiin jäänyt kaveri oli maksanut ja oma syynsähän se oli kun ei päässyt.
Aina on myös vaihtoehtona osta se flex lippu joka on kalliimpi ja saa tehdä muutoksia. Ne on omia valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne sitä mitätöi. Ihan turha ruuhkauttaa aspaa tällaisen takia. Ap:han on jo poistunut maasta ennen kuin se toinen paluulippu tulee ajankohtaiseksi.
Joo, mutta en pääse maahan kun olen epäilyttävä jolla on 2 paluulippua ja vaikka sanon että käytän sen aiemmin niin ne rajavartiathan näkee sun lipputiedot ja luulee tietysti, että käytän sen jälkimmäisen
noniin... voisiko nyt sitten alkaa elämässäsi aikakausi, jolloin et tee asioita olettamuksen varassa, vaan tarkistat omat ajatuksesi: faktantarkistus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta en pääse maahan kun olen epäilyttävä jolla on 2 paluulippua ja vaikka sanon että käytän sen aiemmin niin ne rajavartiathan näkee sun lipputiedot ja luulee tietysti, että käytän sen jälkimmäisen
Höpöhöpö. Otapa lääkkeet ja mene vaikka ulos reippailemaan. Ei tämä aivopieruprovosi nyt oikein lähde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeati, päivästä toiseen jankkaat tuosta matkasta, paljon tarvitsee rahaa ja nyt tämä lippusotku. Helpommalla pääset kun pysyt vaan kotona tai sitten vaan rohkeasti lähdet reissuun. Epäilen kyllä että vaikutat kentällä sen verran sekavalta että pääset vähintään satunnaistarkastukseen tuolla stressaamisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajavartiat ei mitään lippuja katsele. Laitapa korkki pikkuhiljaa kiinni ja ala selvittää päätäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeati, päivästä toiseen jankkaat tuosta matkasta, paljon tarvitsee rahaa ja nyt tämä lippusotku. Helpommalla pääset kun pysyt
En vaan tiedä mitä tehdä :S
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeati, päivästä toiseen jankkaat tuosta matkasta, paljon tarvitsee rahaa ja n
Pysy kotona.
"Mutta luulevat että käytän sen myöhemmän jos sitä ei pysty perumaan."
Et kai sinä sitä voi käyttää jos olet jo lentänyt aikaisemmin pois maasta.
No eihän ne ole päällekkäisiä, jos toinen on 1kk päähän ja toinen 3kk päähän lähdöstä :D